Milo's Silver Pandaren

Gestart door Milo, 28 mei 2012, 20:47:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Milo

Oke super, dan weet ik dat dat gwn goede zijn.
Thnx :)
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Riesh

Nog even een kleine uitleg over je subwoofer en de versterker:

je hebt een 2x4 ohm subwoofer die nu parallel is aangesloten (2 ohm); die zit weer op 2 gebrugde kanalen die daardoor 1 ohm belast worden (2/2 = 1 ohm) dit is eigenlijk te zwaar voolr de verstterker dus je hebt kans dat deze in protect gaat.
vandaar de oplossing om de andere 2 kanalen te gebruiken

@Provo: 640 watt zegt niets, altijd naar rms waardes kijken, 4x60 in dit geval

Wheelspacers:
gaat prima tot ongeveer 3 mm dikte, daarboven krijg je met dit soort spacers moeilijkheden om je wiel te centreren en heb je kans dat de draadeinden te kort zijn om de moeren goed vast te zetten
Micra Addict

Milo

Citaat van: Riesh op 21 juni 2012, 14:57:15
Nog even een kleine uitleg over je subwoofer en de versterker:

je hebt een 2x4 ohm subwoofer die nu parallel is aangesloten (2 ohm); die zit weer op 2 gebrugde kanalen die daardoor 1 ohm belast worden (2/2 = 1 ohm) dit is eigenlijk te zwaar voolr de verstterker dus je hebt kans dat deze in protect gaat.
vandaar de oplossing om de andere 2 kanalen te gebruiken

@Provo: 640 watt zegt niets, altijd naar rms waardes kijken, 4x60 in dit geval

Wheelspacers:
gaat prima tot ongeveer 3 mm dikte, daarboven krijg je met dit soort spacers moeilijkheden om je wiel te centreren en heb je kans dat de draadeinden te kort zijn om de moeren goed vast te zetten

Nou dan moet ik snel maar weer eens langskomen zeker? :P
En ik weet niet of ik met 3mm genoeg heb, ik denk van niet namelijk...
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Milo

#78
Vandaag tog maar ff een luchtfilter besteld, de huidige die er standaard opzit moest snel eens vervangen en dacht hem dus gelijk te vervangen voor een sportfiltertje ;D
Voorlopig doe ik het nog even aansluiten zonder verloopbuis.
Zit nog te denken waar ik hem het beste kwijt zou kunnen met een verloopbuis.



Normaal gesproken is het makkelijkst achter je accu, maar zuigt ie dan alsnog niet teveel warme lucht aan?
Riesh zei al: mooiste is onderin bij de bumper.
Maar is dit goed te doen, want je moet die buizen dan tog tussen en onder snoeren etc frummelen..?
Ikzelf dacht helemaal links in de loze ruimte naast het blok, maar ook dat is lastig ivm snoeren enzo.
En anders rechts van het blok en links van de accu, in die ruimte ertussen.

Denken jullie eens mee aub :)
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Zeurdoos

Achter de accu is beter krijgt hij veel minder warme lucht als de andere plaatsen die je aan geeft . Maar je kan natuurlijk als je nog meer koude lucht ook een toevoer maken van af je bumper met een brede slang naar achter je accu (dan kan je filter dus gewoon achter je accu hangen ;)

ex streetlegal micra

idd links maar dan in de wielkast achter de modderscherm/wielkuip
If it has tires or tits
You're gonna have problems with it !

Zeurdoos

Houd er ook rekening mee dat een te lange intake buis op een Non turbo ook juist verlies kan geven ipv winst ;) (dus in je wiel kuip is leuk maar niet handig ivm de lucht flow)

ex streetlegal micra

hoe dichter de luchtfilter op de inlaat des te meer resultaat er is in het midden gebied
hoe verder de luchtfilter hoe hoger de toerental voor resultaat
If it has tires or tits
You're gonna have problems with it !

Zeurdoos

Citaat van: ex streetlegal micra op 24 juni 2012, 13:25:39
hoe dichter de luchtfilter op de inlaat des te meer resultaat er is in het midden gebied
hoe verder de luchtfilter hoe hoger de toerental voor resultaat

Mag ik vragen hoe je dit "weet" ??

ex streetlegal micra

dit heb ik van maarten van dbm engineering die eigenlijk de rallymicra's onder handen zou nemen ipv ter beek racing
later zijn de rally micra's ondergebracht bij ter beek (nog voordat ermee gesleuteld/geraced was)

freek van ter beek ondersteunt deze uitspraak(toen ik mijn nokkenassen kocht bij ter beek heb ik een 2,5 uur durende gesprek met hem gehad over wat wel / niet zinvol was aan tuning op een straatauto
If it has tires or tits
You're gonna have problems with it !

Milo

Oke bedankt voor de tips.
Nou ga ik er dus zowiezo over twijfelen of ik zo'n verloopbuis wil kopen of niet.
Anders laat ik het er gwn direct opzitten zonder verloopbuis.
Want dan krijg ik iets meer vermogen in het midden van mn toeren (als ik het goed begrijp?).
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

ex streetlegal micra

jep
maar wel met een koude luchtslang
en je kan voor de zekerheid nog een hitteschild rond je luchtfilter maken
If it has tires or tits
You're gonna have problems with it !

Milo

Citaat van: ex streetlegal micra op 24 juni 2012, 14:00:56
jep
maar wel met een koude luchtslang
en je kan voor de zekerheid nog een hitteschild rond je luchtfilter maken

Hier ga ik de fout al in xD Wat bdl je precies?
Geen buis maar gwn een slang en daarna pas het filter erop of?
Zoja, dan zit het filter tog nog steeds niet direct erop?
Of begrijp ik het nu weer verkeerd? (ik ben daar zó goed in :P)
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

ex streetlegal micra

een koude luchtslang vanachter de bumper tot vlak voor de luchtfilter
ff een plaatje van het net gepakt


wat ik blauw heb gemaakt is dus de koudeluchtslang vanaf de bumper
deze zorgt voor koudelucht rondom de luchtfilter
de slang kan van verschillende materiaal of diameter zijn
If it has tires or tits
You're gonna have problems with it !

Riesh

#89
toch heeft een heel kort aanzuigtraject (zoals bovenstaande foto) op een straat auto meer nadelen dan voordelen is mijn ervaring. Je wint ms wat pk op hoge toeren maar je verliest NM op lagere toeren.

Mijnn advies op de micra zou zijn om een aanzuigbuis van ongeveer 50 cm te behouden (zodat je idd bij de accubak uitkomt)

Met een langer aanzuigtraject behoudt je namelijk meer koppel op lagere toeren en dat is precies wat je wilt op de openbare weg
Micra Addict