Bunny's Micra K11 Cabriolet

Gestart door Bunny, 21 juli 2011, 10:31:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kevertje-SYS

Ik hoop dat het weer een beetje rustig is in Londen als je daar bent.

www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level

Riesh

Inderdaad kleine kentekenplaten voeren is toegsetaan mits dit ophet Voertuigbewijs/kentekenbewijs deel 1 (het deel met de technische gegevens) vermeld staat. Bij 'bijzonderheden' moet dan de volgende vermelding staan: 'kentekenplaten model 18.2 toegestaan'.

Probeer ze bij de rdw dus te overtuigen dat dit op het kentekenbewijs komt
Micra Addict

2yellow4u

Alvast veel succes gewenst met de hele 'onderneming'  ;)

Taxloss

Ik vind het wel spannend en vind het echt een cool wagentje!
I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

Jeroen330

Zorg ervoor dat de ruimte in de uitsparing alleen groot genoeg is voor een 18.2 plaat..

Dan krijg je ze.. De rdw is een overheids instelling die wel werkt, dus vraag erna, het moet zo te regelen zijn!

Bunny

Citaat van: Taxloss op 14 augustus 2011, 16:29:57
Ik vind het wel spannend en vind het echt een cool wagentje!

Ja anders ik wel :P London is al van de planning geschrapt, toch iets te riskant. Wordt nu een bed and breakfast in Dover, gaan ook gelijk even bij de white cliffs kijken :)

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Taxloss

Die zijn erg mooi die cliffs, ben er ook wel eens geweest.
Ik vind het een prachtig land.
Ik wens je in ieder geval veel succes met je reis!
I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

Bunny

Ik heb em ik heb em ik heb em ik heb em! Voor snelle update tussendoor kun je mijn Twitter even bekijken www.Twitter.com/Robertterpstra . Zit nu even te eten in Winchester, zal vanavond in het bed and breakfast even wat foto's posten

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Joosie200

Douane: what car are you going to buy? Ik: a Micra. douane: for your mom? Ik: :(

At first I was like:  ;D, then I was like: pff  ??? Ah wel, leuk om te horen dat je hem dan nu eindelijk in bezit hebt. Dan wens ik je alvast veel plezier met de eerste km's in je cabrio K11 in Engeland op naar Fryslan. Ik lees later wel hoe jouw ervaring is geweest om hem thuis te krijgen. Geniet er van!  O0


2yellow4u

Gefeliciteerd dat je 'm nu echt hebt!
:wave:

Een verrijking voor de club, zo'n Micra K11 cabrio erbij!

richardwbb


Bunny

Vrijdag komt het hele verhaal en foto's. Waren gisteravond best wel laat terug en gingen gelijk slapen. Vanavond thuis lampen vervangen en auto checken en vrijdagochtend om 8 uur weer bij de RDW.

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

TeSprouT

Gaaf man dat je hem nu in je bezit hebt! Gefeliciteerd en veel plezier ermee!
Love the potiential

Red Racer

ten eerste van harte bunny,als het je uitkomt dat ik zondag langskomt.↲
stuur je wel een pb.


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Bunny

Na een onrustige nacht ging om 05.30 de wekker, snel gegeten broodjes gesmeerd. Om 06.00 uur vertrokken we richting Engeland. 500 KM later rond 12.00 uur kwamen we aan bij de douane in Calais. De mevrouw van de douane wilde onze ID kaarten zien en vroeg waar we heen gingen in Engeland, ik antwoordde met Andover. Vervolgens vroeg ze wat we daar gingen doen. Ik vertelde haar dat we een auto gingen kopen. ze vroeg nog wat voor een auto, ik zei een Micra, ze begon te lachen en vroeg of het voor mijn moeder was. Iedereen in de auto lag in een deuk. Ik reed de auto de boot op, om 12.50 vertrok de boot. Het was niet 1 van de nieuwste boten.





De bootreis nam 1,5 uur in beslag. Op de boot nog wat fish and chips gegeten. om 13.30 uur Engelse tijd konden we onze reis vervolgen met de laatste 250 KM. Toen we bijna op plaats van bestemming waren begon het te regenen :(, de hele reis al mooi weer gehad. Om 16.00 waren we aangekomen in een klein dorpje genaamd Newton Tony. De Micra stond al op me te wachten :)





Na een paar rondjes om de auto heen maar even een proefritje gemaakt.



Alles zag er nog supergoed uit, een paar kleine plekjes op de auto. Het enige minpunt is dat de elektrische spiegel verstelling aan de rechterkant het niet doet. Hier moet ik binnenkort maar even naar kijken. Hieronder een foto van de vorige twee eigenaren (moeder en dochter). Beide hebben ze de auto een jaar in bezig gehad.



Rond 17.30 uur zijn we richting Winchester gegaan om daar een hapje te eten en daarna door te rijden naar Dover waar we een bed and breakfast geboekt hadden. Om 23.00 uur kwamen we daar aan. De eigenaar vroeg zich al af waar we bleven :P We zijn toen vrij snel gaan slapen. Het rijden in Engeland is wel even wennen. Op de snelweg is het makkelijk. 80 wegen moet je iets meer nadenken maar rotondes zijn een ramp. In Engeland heb je ook standaard 2 banen op de rotonde. Daar moesten we even goed opletten maar we hebben het overleefd :)

De volgende dag ging de wekker om 07.30 Engelse tijd. Toen was het eerst tijd voor een echt Engels ontbijt. rond 09.00 uur zijn we weer vertrokken richting the white Cliffs of Dover.

Dichterbij dan dit mochten we helaas niet komen met de auto :( op de achtergrond zie je de haven van Dover.







We zijn toen verder gaan lopen naar de South Foreland Lighthouse, leuke wandeling over de cliffs van 45 minuten.



Nu moesten we weer heel snel terug want de boot vertrok over een uur en we hadden nog een stukje te lopen. We waren iets te laat bij de boot dus moesten we met de volgende boot mee, deze vertrok 40 minuten later. Aangekomen in Calais konden we nog net een stukje zonder dak rijden. Vanaf België hebben we alleen nog maar regen gehad. In Gent zijn we ook nog ergens met de veerpont naar de overkant gebracht.



Op de rondweg van Antwerpen hebben we nog een hele tijd in de file gestaan. en uiteindelijk pas om 23.00 uur thuis. Ik heb het voor elkaar gekregen om 1 op 10 te rijden, de auto is wel 200 KG zwaarder dan een andere K11 maar ik hoop dat het verbruik nog wel wat gaat verbeteren :P Binnenkort maar eens even bij Jeroen330 aan de computer.

Omdat ik in de planning had om vandaag naar de RDW te gaan voor de keuring gingen we bij aankomst gelijk de koplampen omwisselen met die van een links gestuurde. Ik had nieuwe besteld. het was een beetje prutsen met de connectoren en de lamphouders maar uiteindelijk deden alle lampen het. We hadden alleen 1 ding over het hoofd gezien, er was geen stelmotor aanwezig in de originele koplamp en ook niet in de nieuwe. Als we de lampen nu gingen monteren kon de reflector los bungelen in de unit. Nu ben ik dus nog opzoek naar stel motoren voordat ik naar de RDW kan.



Om 01.00 zijn we maar opgehouden met knutselen, zo staat de cabrio er nu bij.



Het waren 2 lange dagen maar de hele reis dubbel en dwars waard! Er komen nog uitgebreide foto's van de auto als er weer koplampen inzitten en de auto lekker gepoetst is :)

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic