richardwbb's Super S

Gestart door richardwbb, 17 april 2011, 01:17:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob

ziet er netjes uit rich
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Pobresh

#46
leeg

richardwbb

Lux? Ik ga wel ff kijken, zit op loopafstand van de Wibra. Ik vind het opmerkelijk dat een bouwmarkt zo een ding levert.

Jaa, rustbuster, die is mij al meer dan eens van pas gekomen!

En ik heb gekeken, ik heb weer een dure smaak 1250 eurootjes, eerst maar ff uitvinden wat ik precies wil hebben/ moet hebben.

Pobresh

#48
leeg

richardwbb

Ik wil meer dan plaatwerk! Eigenlijk ook RVS buisjes mooi aanelkaar maken. Heb ik dan 2 lasapparaten nodig?

Pobresh

#50
leeg

richardwbb

Dat is ook weer waar. Maar ik probeer te leren wat wat is en zo.

Ik baal zo van TV's, laptops, telefoons altijd wel wat mee.

Ben heel koopschuw daardoor en nu ook met momentsleutels en lasapparaten en zo.

Maar even kijken of de lener gelijk heeft dat het toch het teflon ringetje moet zijn en niet de argon fles. Dan kan ik in elk geval die elektrodes eens uitproberen.

FreekTech gaat een RVS buisje voor mij lassen, voor op de Nx dan.

richardwbb

#52

Kaal gemaakt GA16DE blokje


De onderste kettingspanner bleek de ratel te veroorzaken.


Dit kun je hier zien, maar Wouter mag vertellen hoe of wat, want ik ben het vergeten, begrijpen deed ik het toch ook niet.  :o

Pobresh

#53
leeg

Rob

mooi zoon nissan blokje open heerlijk die kettingen
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

richardwbb

#55


:D :D :D

Rob

lekker blokkie zo rich!
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

richardwbb

#57
Ja, mooi he. Met 3 van die staalborstels voor op de boormachine, zo een resultaat. Hoewel de donorauto in het motorruim al aardig op weg was, is het blok zelf heel goed gebleven qua oxide. Daar wordt ik altijd blij van, want ik rijd met half interrieur ook al een half jaar :P

Vandaag heeft de donormotor een nieuwe distributiekettingset gekregen:





De motor opbouwen zal ook niet veel tijd kosten, enkel de motorsteunen en beugeltjes weer mooi zwart maken en de v-bak oppoetsen, dan wordt het passen en meten tijd.

En dan komen de dorpels, het lassen en zooi, er weer hard an...

De puntjes en de nummertjes zijn de markeringen op de kettingen en tandwielen en de getallen stellen de pinnetjes voor van de ketting. In deze verhoudingen moet die gemonteerd zijn en dan staat die op tijd.

Rob

als je klaar bent hangen we het blok meteen bij mij er in he :P
ga jij maar weer met die gare 1.3 verder :P *plaag*

je bent lekker bezig kerel
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

richardwbb

Tja ik weet het niet, ik heb dan wel in deze K11 1. 3 gereden maar ding was echt niet vooruit te branden en dat lag echt niet aan die 1.3 motor, gewoon geen ander onderhoud dan grote en kleine beurt dan krijg je een slome auto van al was het een V8.

Maar hee, heb je al een garageplek o.i.d. want een sloop Nx injectie komt nog wel eens voorbij... Voor andere Nissan modellen weet ik het zo niet.

Binnenkort weet ik meer over het nodige hamer/zaag/las/aanpaswerk voor de 1.6 motor, ben er al achter dat het op verschillende manieren kan en de ene manier is wat makkelijker dan de andere!