DIKKE VELGEN

Gestart door Wimme91, 26 maart 2011, 16:00:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pobresh

#30
leeg

Challenge

Vergeet ook niet je velgjes....Ik heb hele lichte en dat scheelt ook weer...(ben je ook sneller op gang)
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

Pobresh

#32
leeg

richardwbb

Meer omtrek met de wielen is juist meer aangeven op de teller. Dit omdat de snelheidssensor welke meedraait op de bak, onafhankelijk draait van de wielen.

Dus op een fiets met km teller heb je dat niet! Met een versnellingsbak mooi wel.

Meer begrijp ik er ook niet meer van. :P

Rob

zijn jullie nou nog aan het discussiƫren over die DIKKE VELGEN!.. :P
lees het topic al geen eens meer... is al zoveel over velgen gezegd... er is zelfs een Sticky topic van met et waardes alles er op en er aan en wat je kwijt kan in de kasten...

velgen maten
http://www.micrafanclub.com/index.php/topic,4985.0.html

wielmaten en afwijkingen
http://www.micrafanclub.com/index.php/topic,3380.0.html

kauw het wel weer voor
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

richardwbb

Meuuuuuuhhhh



Laat de melk maar zitten dan :P

Rob

die is idd een beetje vergeelt :P
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Pobresh

#37
leeg

Milo

wow mooie setje velgen Pobresh!
Ben erg benieuwd naar foto's als ze er eenmaal onder liggen! :D
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Pobresh

#39
leeg

redk11

Een wielen vraag, borbet wielen met een er waarde van 20 en 8 j zou dat onder een Micra k11 gaan passen? Ze zijn 14 inch en ik ben van plan er 185 55 R14 banden omheen te leggen. Is er iets zinnigs te zeggen met deze gegevens over aanlopen met een 3,5 cm verlaging?

Newtothescene

#41


Dit is mijn Micra met 195/45R16


richardwbb

Die wielen zouden nog wel passen maar verlagen en grotere wielen en een andere ET waarde is bijna gegarandeerd dat het gaat aanlopen ook al is dat alleen in de bocht.

Ik denk dat je serieus moet overwegen om de juiste ET waarde te monteren ten aanzien van het verlagen en de wielmaat die je vertelt hoeveel groter de radius is van het wiel.

Maar ik ben niet ervaren met Micra's, ik weet wel dat je de k12 wielmaat gerust kan monteren onder een k11 maar dit is dan zonder verlaging. De wielomtrek is 9% groter, dus als originele wiel 50 centimeter in diameter is, dan is het grotere wiel 54,5 centimeter in diameter.

Volgens mij is de ET waarde bij een k11 45 en die van jou is 20 wat betekent dat je 2,5 centimeter meer naar binnen staat met het wiel.

Dit is waar je mee bezig bent

bron https://www.oponeo.co.uk/blog/how-to-read-the-wheel-markings

Simpel gezegd, je de breedte van je wiel is 185 millimeter en dat komt 2,5 centimeter meer naar binnen. Alleen een Micra heeft normaal gesproken 5J velgen en dit is 8J, De J waarde vertelt je hoe breed een velg is. 5J is 5 inch dat ongeveer 12,5 centimeter is 8J is dan 20 centimeter.

Dergelijke breedtes en ET afwijking (waar ET afwijking zwaar weegt bij verlaagde auto's, met een bredere velg waar ook nog een bredere band op komt (banden zijn over het algemeen breder dan de velg), passen is een mogelijkheid als je die mogelijkheid hebt.

Dat het gaat passen en geen problemen geeft in de bocht of met drie personen achterin en een verkeersdrempel, dat geloof ik niet.

redk11

Bedankt voor de gedegen uitleg Richard, daar kan ik iets mee! Top, dan is het verstandiger om maar van deze velgen af te zien. Jammer want ik vind dat diepere wel mooi staan onder de Micra. G
Dan gaat de zoektocht verder😁 naar iets passends

redk11

Bedankt voor de gedegen uitleg Richard, daar kan ik iets mee! Top, dan is het verstandiger om maar van deze velgen af te zien. Jammer want ik vind dat diepere wel mooi staan onder de Micra. G
Dan gaat de zoektocht verder😁 naar iets passends