DIKKE VELGEN

Gestart door Wimme91, 26 maart 2011, 16:00:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

richardwbb

Volgens mij gaat dat geheid aanlopen met die velgmaat en bandenmaat.

Hier kan je ze vergelijken:

http://www.1010tires.com/tiresizecalculator.asp



Taxloss

Volgens mij heb ik 195/50/15
I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

richardwbb

Dat loopt nooit niet nergens tegenaan?

davey

ik heb ook 195-50r15 loopt alleen heel licht in die wielbak bij maximaal stuuruitslag. ik denk dat de ET waarde hierin ook wel belangrijk is. niet allen de bandenmaat
De Micra is niet groot of super snel... lekker rijden en betrouwbaar is hij wel!!!

Pobresh

#19
leeg

richardwbb

Ja die zijn wat te groot qua omtrek he. Maar mechanisch wel ok dus begrijp ik.

ET35 is dat een goede ET voor een K11?

Als ik 110 rijd dan zegt Tomtom 101 - 102

davey

Citaat van: Pobresh op 19 mei 2011, 21:22:24
met 195/50/15 heb je wel een flinke kmafwijking.

dat is niet waar! hij is zelfs naukeuriger dan met de originele bandomtrek!
De Micra is niet groot of super snel... lekker rijden en betrouwbaar is hij wel!!!

2yellow4u

Citaat van: Taxloss op 18 mei 2011, 21:10:38
Volgens mij heb ik 195/50/15
Volgens mij heb jij 195/45/15, Tax. Die heb ik ook en meerdere mensen op de site. Deze maat geeft geen problemen met aanlopen bij een verlaging van max. 3,5 cm. 195/50/15 kan met 3,5 cm verlaging enigzins aanlopen bij de wielkasten bij zware belading of vóór met uitslaan van de wielen bij het sturen.

Rob

Citaat van: Pobresh op 19 mei 2011, 21:22:24
met 195/50/15 heb je wel een flinke kmafwijking.
zoals ik al in een ander banden topic aangaf @ me winter set op de tom tom klopt hij gelijk met de meter...
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Challenge

Heb ook 195/45/15 en heb een afwijking van 7km met tom tom.
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

Pobresh

#25
leeg

Riesh

Wat pobresh zegt !

vergeet niet dat alles aan de motor en aandrijflijn gemaakt is voor DIE rolomtrek.
Dat je met een grotere rolomtrek een kleinere afwijking hebt op de gps is wel fijn maar de auto gaat ook meer verbruiken
Micra Addict

richardwbb

Volgens mij heeft dat meer verbruiken vooral te maken met de toegenomen roterende massa. Ik heb het alleen niet weten te meten met tot het nokje tanken en ellenlange snelwegstukken van 3000 toeren.

Ik denk dat het met de bak heel erg mee zal vallen, maar dat alles zwaarder belast wordt, dat is zo.

Je topsnelheid gaat inderdaad heel hard achteruit.

Milo

Ik kan het ook héél erg merken dat mn snelheid afwijkt van het originele sinds mijn nieuwe velgen (+ bredere banden natuurlijk).
Mijne wijkt nu ruim 9 á 10km af... Soms best lastig :(

Maar ach, wat men al niet doet voor een beetje shine :P
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

davey

hij geeft 7 km per uur lager op de teller aan. + dat ik eerder verwacht dat het komt dat de banden veel breder zijn dat de topsnelheid omlaag gaat. dat zal met 195-45r15 net zo zijn!

+ brede banden zorgen voor hoger benzine verbuik door meer rolweerstand.

trouwens met een grotere rolomtrek betekend bij dezelfde snelheid een lager toerental. zou toch juist gunstiger zijn?
De Micra is niet groot of super snel... lekker rijden en betrouwbaar is hij wel!!!