Dienst aangeboden: Uitlezen/resetten en afstellen Micra K11 1992-1999

Gestart door Jeroen330, 01 januari 2011, 22:55:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

davey

hahaha neej hoor. maar aangezien ik tevreden over ben deel ik dat graag met jullie
De Micra is niet groot of super snel... lekker rijden en betrouwbaar is hij wel!!!

Jeroen330

Citaat van: 2yellow4u op 30 januari 2011, 14:40:15
Mijn K11 1.3 is motorisch niet standaard meer (om meer pk's te krijgen)...
Heeft het uitlezen dan zin? Misschien zijn de waarden anders dan van een standaard motor?

Uitlezen heeft altijd zin.. Bepaalde waardes zullen een wat ander verloop hebben, maar dat maakt voor je afstelling niet uit..

Wel even handig te vermelden of je met een stand alone brandstofdrukregelaar erop rijdt..
Misschien sowieso ff handig te melden wat er aan de motor veranderd is :) Jij had de oude van swordfish? dan heb jij volgens mij een bewerkt blok met competition zuigertjes die een hogere compressie leveren..

Is prima af/bij te stellen hoor!

Jeroen330

Citaat van: davey op 30 januari 2011, 20:59:41
hahaha neej hoor. maar aangezien ik tevreden over ben deel ik dat graag met jullie

Was ook een gezellige avond zo! En fijn te sleutelen aan een Micra die technisch (en uiterlijk trouwens ook) zo top in orde is! Je hebt trouwens een van de snelste CG10DE blokjes waarin ik ooit heb meegereden!

davey

Citaat van: Jeroen330 op 30 januari 2011, 22:09:37
Citaat van: davey op 30 januari 2011, 20:59:41
hahaha neej hoor. maar aangezien ik tevreden over ben deel ik dat graag met jullie

Was ook een gezellige avond zo! En fijn te sleutelen aan een Micra die technisch (en uiterlijk trouwens ook) zo top in orde is! Je hebt trouwens een van de snelste CG10DE blokjes waarin ik ooit heb meegereden!

haha ja was ff een mooi blokje om:p ben benieuwd of die "nieuwe nokkies" nog wat extra gaat leveren
De Micra is niet groot of super snel... lekker rijden en betrouwbaar is hij wel!!!

Jeroen330


Jeroen330

Aanstaande zondag ben ik de hele dag beschikbaar in Zwolle voor afstellen!

Donderdag 10 februari ben ik beschikbaar in Houten (Utrecht) vanaf 15:00 tot in de avond!

2yellow4u

Citaat van: Jeroen330 op 30 januari 2011, 22:08:41
Citaat van: 2yellow4u op 30 januari 2011, 14:40:15
Mijn K11 1.3 is motorisch niet standaard meer (om meer pk's te krijgen)...
Heeft het uitlezen dan zin? Misschien zijn de waarden anders dan van een standaard motor?

Uitlezen heeft altijd zin.. Bepaalde waardes zullen een wat ander verloop hebben, maar dat maakt voor je afstelling niet uit..

Wel even handig te vermelden of je met een stand alone brandstofdrukregelaar erop rijdt..
Misschien sowieso ff handig te melden wat er aan de motor veranderd is :) Jij had de oude van swordfish? dan heb jij volgens mij een bewerkt blok met competition zuigertjes die een hogere compressie leveren..

Is prima af/bij te stellen hoor!
Nee Jeroen, heb de oude Micra van 'The Dolphin'
Weet niet wat voor brandstofregelaar erop zit. Hij loopt stationair wel erg laag, zo'n 400 a 500 tpm.. De afstellig daarvan blijkt verzegeld te zijn, dus de garage wilde daar niets aan doen, er vanuit gaande dat ze met de motorische tuning, wisten wat ze deden. Blok is in het verleden nl naar Engeland geweest voor diverse upgrades.. 

Jeroen330

Ik kan allicht even de datascan erop hangen.. zien we wat ie doet..

Afstelling verzegelen lijkt me apart.. je kunt je stationair best wat opschroeven

Bunny

Vanochtend even bij Jeroen geweest alleen kon hij nog niet veel voor me betekenen. De nieuwste facelift vanaf 2000 hebben een obd2 aansluiting ipv obd. Ook wordt de ontsteking elektronisch geregeld ipv mechanisch. We gaan nu eerst uitzoeken hoe het bij deze blokjes gaat.

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

syrek

Goed om te weten Bunny! Even langs Jeroen, met onze facelift van 2001, staat ook nog steeds op mijn planning.
You should really check out @Dropbox. It's hot. http://db.tt/EQ8exeG

Jeroen330

OBDII versies (1999 - 2002) en type K12/K13 hebben andere software nodig. Het grappige is dat OBDII software universeel is, voor alle merken hetzelfde dus. Daarom zijn de OBDII kabels ook zoveel goedkoper.. Nissan OBDII software is toch wat duurder.

Ik keek op de site waar ik datascan 1 heb besteld en datascan 2 blijkt na wat research toch duurder te zijn.

Wat betreft de blokken met coil pack ontsteking; ik heb de markeringen bij Bunny op de krukaspoulie gezien, er moet dus wel een manier zijn de ontsteking af/bij te stellen. het stationair toerental is alleen bij te stellen via de ECU en speciale tools die niet te koop zijn.. da's electronisch geneuzel...

Ik ga hier even verder op verdiepen en kom er op terug met de mogelijkheden voor de OBDII versies.

Tot nu toe blijken alle OBD 1 versies van Nissan het makkelijkst te tunen (Nissans tussen 1990 - 1999)

Jeroen330

Ben er achter gekomen dat de krukashoeksensor bij de nieuwe types verwerkt zit IN de versnellingsbak.. Ontsteking vervroegen is dus niet aan de orde helaas..

Verders:
Het eerste weekend van Maart ben ik weer in Houten (Utrecht). Als er mensen zijn die willen afstellen, mail dan even!

kjiratsiekoedel

Kunnen we zaterdag 5 maart in de avond een afspraak maken? Of zondag 6 maart eind van de middag?

Jeroen330

Zaterdag 5 maart in de avond is mij prima!
PM/bel maar even voor een tijd!

Jeroen330

Vrijdag ben ik weer in Houten! vanaf zo'n 17.00..

wie komt er dan?
- Mark
-