Dienst aangeboden: Uitlezen/resetten en afstellen Micra K11 1992-1999

Gestart door Jeroen330, 01 januari 2011, 22:55:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Micra1517

Ah dat is jammer, ik had er meer over willen weten en leren.

.maarten

Er is kennis genoeg hier. Het is alleen zo dat de 1.4 de timing regelt aan de hand van een sensor bij het vliegwiel of krukas (ben even kwijt waar ie zat) en dat is niet te verstellen. De ecu gebruikt dit signaal samen met het tps signaal en lmm signaal om het juiste ontstekingtijdstip te berekenen.

Haas

Hallo @Jeroen330 ik zou graag met jou in contact komen om mijn Micra uit te laten lezen en hopelijk te pinpointen waar het schokken/inhouden vandaan komt. Ik ben ik het bezit van een Micra K11 1.0 16v uit 2002.

Auto is sinds kort in mijn bezit en houd met regelmaat in. Bij het uitlezen P0120 Gaspedaal positie sensor. De aftermarket sensor die erin zat heb ik reeds vervangen voor een originele van Bosch, maar helaas heeft dat het issue niet verholpen en ook de storing komt terug.
Verder heb ik het volgende reeds gedaan

-Bougies vervangen
-Brandstoffilter vervangen
-Injectiereiniger door de brandstof
-Vanwege hoge brandstof trim boven de 30% gezocht naar vacuum lekkage met remreiniger, maar ook niet kunnen vinden.

Nu weet ik intussen ook dat er en NIPPARTS MAF sensor gemonteerd is, maar die ziet er brandschoon uit.

Ik zou graag eens afspreken voor verdere analyse van dit issue.

Haas

Wie kan mij helpen of vertellen hoe ik in contact kan komen met Jeroen330?

Milo

Citaat van: Haas op 24 januari 2019, 18:52:28
Wie kan mij helpen of vertellen hoe ik in contact kan komen met Jeroen330?

Stuur Jeroen of Marco (Jeroen330 / Marco330) een prive berichtje via het forum.
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Jeroen330


Marco330


PunchlineK11


Marco330


zwolly

Zou tzt ook eens willen komen voor deze check/afstelling correctie's etc, ben recent geweest om een 3e remlicht op te halen voor de K11 van de vrouw...ehhh de Micra was voor de vrouw bedoeld..rijdt er meer in dan haar ;D , woon in de buurt, Zwolle stadshagen  8)


De vorige eigenaar, een APK keurmeester/monteur kiepte er olie in 5W30 C2 , loopt ie net wat fijner op zei die.

Wat is nu de beste olie om erin te kiepen? Zelf heb ik goede ervaringen met Shell helix, ook al is mijn  broertje financieel directeur bij Kroon Oil Almelo heb nimmer kroon olie gekocht..,  In onze Volvo's kiepte ik Shell helix 0w40 in , de Volvo dealer schrijft 5W40 voor , doet elkaar niet veel, de 0W40 was wel duurder, voor mijn gevoel fijner/beter, bleef veel langer schoon/honingkleurig zelfs tot volgende verversing, ook gekocht met net krap 30.000 op de teller bij de Volvo dealer in hoogeveen destijds , was een Pure-Silver kleurige S40 bj 2001 Europa Sports edition met automaat en full options, fijne wagen,  net 2 jaren oud, geen koopje  :( wel een extreem bijzonder mooi exemplaar , was extreem zuinig erop, tot het belachelijke toe, ons dochter zei wel eens gekscherend: papa houd meer van de auto als van ons he mam?

Vind de Micra K11 een geweldig karretje, dit had ik niet verwacht, heb er veel plezier mee en van, wil er tzt nog ene bij, een volle 'luxe'  automaat met zeg maar alle opties fabrieksaf..
Net als de Micra die we nu hebben maar dan met automaatbak, ons handbakje rijdt ook zeer fijn.. 

Wat schrijft Nissan nu voor als de juiste motorolie voor de k11  1.3I van januari 2000 ?
Nissan Micra 1.3I - BJ2000 - Zwart. Volgens de verzekeringsgegevens en de verkoper een Aztec uitvoering, iig voor een K11 lekker vol.. :p

.maarten

Nissan raadde vroeger 15w40 aan. Meeste mensen gooien er gewoon 10w40 in. De oliespecificaties die Nissan destijds aanraadde zijn inmiddels zo achterhaald dat het moeilijk is om een olie te vinden die er niet aan voldoet. (A3 en SG)

Een oliefilter met terugslagklep is wel aan te raden. De originele nissan filters hebben dit.

zwolly

Dank Maarten,

Oliefilter mét terugslagklep is niet een standaard iets?

Iig dan voor de zekerheid met een oliewissel een OG oliefilter halen bij de Nissan dealer.

De olie die ik nu in kiep is dezelfde die de vorige eigenaar gebruikte, is dit wel een juiste/goede olie voor de 1.3i motor? Ga er eigenlijk van uit dat dit wel in orde is, toch heb ik een beetje het gevoel van: is dit wel echt het juiste? Met het oog op de langere termijn.

Gevoelsmatig denk ik dat de olie die nu er in zit:  Champion 5W30 C2  Full Synthetic Motor Oil ,  API SN/CF , ACEA C2  PSA Oil Meeting specification B712290  Renault RN 0700  Fiat 9.55535-S1 , wel in orde zal zijn voor de 1.3i Micra motor van januari 2000,  de motor draait mooi rond, hoor hem eigenlijk bijna niet wanneer deze stationair draait met alles verder uit, airco, aanjager, verlichting etc, olieverbruik is nagenoeg nihil, elke goede motor neemt een béétje olie anders is het niet goed.

Welke olieverversingstermijn op kilometer basis is gebruikelijk of aan te bevelen?
Nissan Micra 1.3I - BJ2000 - Zwart. Volgens de verzekeringsgegevens en de verkoper een Aztec uitvoering, iig voor een K11 lekker vol.. :p

PunchlineK11

Citaat van: zwolly op 22 juni 2019, 06:58:33
Dank Maarten,

Oliefilter mét terugslagklep is niet een standaard iets?

Iig dan voor de zekerheid met een oliewissel een OG oliefilter halen bij de Nissan dealer.

De olie die ik nu in kiep is dezelfde die de vorige eigenaar gebruikte, is dit wel een juiste/goede olie voor de 1.3i motor? Ga er eigenlijk van uit dat dit wel in orde is, toch heb ik een beetje het gevoel van: is dit wel echt het juiste? Met het oog op de langere termijn.

Gevoelsmatig denk ik dat de olie die nu er in zit:  Champion 5W30 C2  Full Synthetic Motor Oil ,  API SN/CF , ACEA C2  PSA Oil Meeting specification B712290  Renault RN 0700  Fiat 9.55535-S1 , wel in orde zal zijn voor de 1.3i Micra motor van januari 2000,  de motor draait mooi rond, hoor hem eigenlijk bijna niet wanneer deze stationair draait met alles verder uit, airco, aanjager, verlichting etc, olieverbruik is nagenoeg nihil, elke goede motor neemt een béétje olie anders is het niet goed.

Welke olieverversingstermijn op kilometer basis is gebruikelijk of aan te bevelen?

De Champion 5W30 C2 gebruik ik ook, zonder problemen!

zwolly

Nissan Micra 1.3I - BJ2000 - Zwart. Volgens de verzekeringsgegevens en de verkoper een Aztec uitvoering, iig voor een K11 lekker vol.. :p

Rijdenalsopa

Dag heren,

Zijn jullie nog steeds actief? Ik zou graag een afspraak maken.

Last van startproblemen, schokken/terughouden tijdens rijden, en soms uitvallen na lang afremmen zonder gas bij te geven.

Groeten,
Bart