Dienst aangeboden: Uitlezen/resetten en afstellen Micra K11 1992-1999

Gestart door Jeroen330, 01 januari 2011, 22:55:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen330

Citaat van: thieme op 15 oktober 2014, 07:51:33
Ik weet niet precies wat je van plan bent Jeroen
maar deze software heb ik met succes op de Micra gebruikt
http://www.h-dev.co.uk/product_info.php?products_id=1232
Kan je een andere ECU inlezen en uitgebreider testen

Wel raar dat de originele ECU vastloopt. Nergens waterschade te zien?

Thnx thieme,

Vandaag haal ik ik de originele ecu ff open..
Waterschade kan heel goed ja.. ik gok naast de kapotte maf op een defect in de ecu of corrosie op de ignition zekering naast de accu...

Even checken als ik mijn NATS overbouw op zijn wagen wat het doet

Luuukske

Alweer bij jeroen geweest vandaag. Weer is de micra er beter op geworden. Dit ook mede door de toevoegingen in het blok!




Jeroen330

Citaat van: Luuukske op 15 oktober 2014, 19:05:16
Alweer bij jeroen geweest vandaag. Weer is de micra er beter op geworden. Dit ook mede door de toevoegingen in het blok!

Wat je zegt IN het blok...
10 boutjes meer en we hadden de koppakking ook direct kunnen vervangen..
Wel eens leuk om een 1.0 van 1.3 nokassen en GA15 TB te voorzien.. Ben benieuwd hoe de auto rijdt straks na het inleren!

Overigens heeft je auto een mooie verzameling aan modificaties man! Respect

Marco330

Citaat van: Jeroen330 op 15 oktober 2014, 21:26:40
Citaat van: Luuukske op 15 oktober 2014, 19:05:16
Alweer bij jeroen geweest vandaag. Weer is de micra er beter op geworden. Dit ook mede door de toevoegingen in het blok!

Wat je zegt IN het blok...
10 boutjes meer en we hadden de koppakking ook direct kunnen vervangen..
Wel eens leuk om een 1.0 van 1.3 nokassen en GA15 TB te voorzien.. Ben benieuwd hoe de auto rijdt straks na het inleren!

Overigens heeft je auto een mooie verzameling aan modificaties man! Respect

Vergeet je niet grotere injectoren te nemen?

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Marco330

Citaat van: xleonl op 15 oktober 2014, 21:59:56


Citaat van: Marco330 op 15 oktober 2014, 21:37:26
Vergeet je niet grotere injectoren te nemen?

1.3 injectoren ?


Minimaal! 1.0 injectoren zullen te klein zijn, zeker i.c.m. 1.5 tb en 1.3 nokkenassen.

Kwarkieboy

K11 '95
K11 Aztek '00

Jeroen330

Citaat van: revolution-nl op 11 oktober 2014, 18:02:34
Mijn eerste post op dit forum. Ik was opzoek naar informatie omdat ik een Nissan k11 heb met wat problemen http://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,5351903,5352718#msg-5352718

Ik heb weinig vertrouwen meer in de reguliere garages maar zie hier een micra specialist  :wave:

Jeroen je hebt een DM
Citaat van: Jeroen330 op 14 oktober 2014, 19:57:50
Vandaag de auto van revolution-nl langs gekregen.. motor gaat werkelijk alle kanten op.. hikken, bokken, detoneren en de hele rambam bij elkaar..

Computer eraan gehangen,  krijg ik maar hooguit 3 seconden toegang tot de NATS ecu, daarna blokkeert de ecu.. Vervolgens mijn ecu met NATS erin gezet en de auto start wel. Vervolgens uitgelezen en code 12 mass air flow gevonden.. Ook greep de NATS in waardoor de auto uitviel.. maar ik kon wel weer de ecu in..

Gaat een leuk klusje worden.. auto is achtergelaten,  kijken of we diagnose kunnen stellen en goedkoop de auto weer goed kunnen krijgen
Citaat van: revolution-nl op 14 oktober 2014, 20:45:18
Citaat van: Jeroen330 op 14 oktober 2014, 19:57:50
Vandaag de auto van revolution-nl langs gekregen.. motor gaat werkelijk alle kanten op.. hikken, bokken, detoneren en de hele rambam bij elkaar..

Computer eraan gehangen,  krijg ik maar hooguit 3 seconden toegang tot de NATS ecu, daarna blokkeert de ecu.. Vervolgens mijn ecu met NATS erin gezet en de auto start wel. Vervolgens uitgelezen en code 12 mass air flow gevonden.. Ook greep de NATS in waardoor de auto uitviel.. maar ik kon wel weer de ecu in..

Gaat een leuk klusje worden.. auto is achtergelaten,  kijken of we diagnose kunnen stellen en goedkoop de auto weer goed kunnen krijgen

Las net al wel dat de non nats ECU een andere pinout schijnt te hebben.

Mooi dat je meteen kon horen dat de timing van de ontsteking verkeerd stond en deze kon aanpassen, jammer dat de garage de ontsteking zo één op één wisselt zonder er ook maar iets aan te stellen.

Ik ben echt heel erg benieuwd, maar ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat onze Micra in hele goede handen is  :). Daar zal het niet aan liggen  ;).

Ik was overigens verbaasd wat Jeroen allemaal kan uitlezen en hoe geavanceerd de Micra eigenlijk is. Erg leuk om te zien.


Citaat van: Jeroen330 op 14 oktober 2014, 22:22:13
Morgen gaan we aan de slag.. NATS omleggen en proberen de motor goed draaiende te krijgen.. heb een vermoeden naar het probleem dus kan redelijk gericht zoeken..

Van die pin layout klopt, daar was ik vanavond ook achter gekomen.. ik bel morgen nog wel even hoe het ervoor staat!

Citaat van: Conodihno op 14 oktober 2014, 20:33:50
Je treft het met opstandige Micra's :)

Praat er niet van... het is ff goed druk..


Victory! De Micra is weer gemaakt en rijdt als een zonnetje..
Dit heeft wel een wat langere weg gehad dan normaal want zoals ik al merkte was dit een probleem die een nieuwe kant op ging..

De auto was wel uitleesbaar met de ECU van Smoothy. Alleen omdat de NATS niet overeen kwam met de sleutel en de NATS ontvanger die achter de kachel zit liep de auto maar 6 seconden. Wel kon ik mer contact aan overal bij.

Vervolgens de ECU van revolution-nl opengehaald en ja hoor... Vocht...
Direct een kennis gebeld die nogal goed is met printplaten en samen met hem de boel laten drogen/schoonmaken/dicht sealen.. Ecu weer aankoppelen en hoera, Datascan kan weer moeiteloos contact maken!

Vervolgens naar de problemen gaan zoeken van het schokken en trillen. Nader onderzoek wees uit dat de ontsteking niet werkte na behoren. Deze vervangen en de auto reed al een stuk beter! Preventief de Lucht Massa Meter ook door gesoldeerd en de auto opnieuw afgesteld en hij rijdt werkelijk als een zonnetje!

Laatste ding wat ik tegen kwam was de radiateur fan.. deze heeft een afgebroken blad en liep in onbalans. Bij het aanslaan van de fan liep hij aan in de behuizing wat een takke herrie gaf.. Direct gewisseld voor een fris exemplaar, koelvloeistof bijgetankt en getest.. Klaar!

Klinkt allemaal alsof het in een uurtje gedaan is, dat was helaas niet zo.
Wel is de auto weer top fit gelukkig en daar doen we het voor!

Riesh

Zoals ik het  lees was het nogal wat zoek en puzzel werk. en daar kan een hoop tijd in gaan zitten.
Mooi dat je het weer hebt weten op te lossen in ieder geval.
Micra Addict

thieme


PW-performance

www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

Jeroen330

Nog even een fototje van het afstellen van Thijs zijn auto.
Direct een cold air geplaatst voor een mooi geluidje!

Autotje is van een oud dametje geweest en dat is te zien want ze was er goed zuinig op!


revolution-nl

#312
Citaat van: Riesh op 17 oktober 2014, 16:21:21
Zoals ik het  lees was het nogal wat zoek en puzzel werk. en daar kan een hoop tijd in gaan zitten.
Mooi dat je het weer hebt weten op te lossen in ieder geval.

We hebben onze micra zojuist opgehaald bij Jeroen. Zelfs het dashboard lampje had Jeroen gerepareerd.  Ik kan niet anders zeggen dan.. klasse! Top service van A tot Z! De micra geeft geen slag meer verkeerd, sterker nog hij heeft nog nooit zo stil en soepel gelopen, ook is hij een stuk sneller en feller.

Bij de garage / dealer was de micra economisch total loss geweest maar nu kunnen we toch weer vooruit!
Top!


Taxloss

I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...