Dienst aangeboden: Uitlezen/resetten en afstellen Micra K11 1992-1999

Gestart door Jeroen330, 01 januari 2011, 22:55:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen330

Nissan datascan II incl licentie en kabel zijn besteld!

Dus vanaf volgende maand kunnen ook de Micra k12 en k11 2000-2002 uitgelezen en afgesteld worden!!

Jeroen330


2yellow4u

Citaat van: Jeroen330 op 12 juni 2012, 13:59:00
Nissan datascan II incl licentie en kabel zijn besteld!

Dus vanaf volgende maand kunnen ook de Micra k12 en k11 2000-2002 uitgelezen en afgesteld worden!!
Laat even weten als de datascan en kabel binnen zijn.
Mijn K11 1.3 is van april 2000.
Is echter niet het laatste face-lift model met de 1.4 motor.
Welke data-scan heb je dan nodig?
Mijn motor is zoals je weet niet standaard te noemen, andere cilinders etc.

Ps. Een pm gestuurd.   

Jeroen330

Kabel etc zijn binnen hoor!

Jij had als ik het goed heb gewoon een OBD1 CG13DE

2yellow4u

Citaat van: Jeroen330 op 06 juli 2012, 23:40:26
Kabel etc zijn binnen hoor!

Jij had als ik het goed heb gewoon een OBD1 CG13DE
Ok.. Ik stuur je, zodra er zich een gaatje in de agenda voordoet,
zo snel mogelijk een pm om een afspraak te maken.
Liefst in het midden van het land...

Larrs

Ik ben afgelopen vrijdag met de Micra naar Jeroen geweest en de auto loopt een stuk beter. Opzich was het volgens Jeroen weinig aan de hand, maar stationair was te laag. Dit heeft Jeroen allemaal keurig afgesteld en verteld hoe  het werkt.

Mooi was ook dat het spruitstuk met lambdasonde van de sloop ook goed werkte. En de luchtmassameter was ook goed. Deze twee waren voor mij belangrijke punten.
En over het stationaire toerental had ik wel een idee van dat die niet helemaal goed was, aangezien de auto wel eens wou trillen voor het verkeerslicht.

Al met al geslaagd.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Jeroen330

Daarbij stond je timing ook 4 graden te laat.... dat scheelt nogal in hoe soepel de motor loopt..

auto zag er verder netjes uit Lars

Jeroen330


Superjan

Dag Jeroen,

Na het doormeten van mijn LMM liep mijn Micra weer zonder random af te slaan maar werd mijn verbruik enorm en mijn vermogen lager.
Na wat informatie opgedaan te hebben heb ik de LMM vervangen door een tweedehans. Resultaat; vermogen nam toe en daaruit neem ik tevens de conclusie dat het verbruik is afgenomen.
Helaas begon de motor na het goed op zijn donder te geven onregelmatig stationair te lopen. Mijn conclusie was dat het 'hoger' stationair moest lopen en ben vervolgens tegen (hoewel het forum dit sterk af raad) de stelschroef zelf te lijf gegaan zonder succesvol resultaat.
De motor trekt nog steeds goed op maar als ik in zijn twee langzaam rijdt schokt ie en slaat soms zelfs af.
Heb sterk het vermoeden dat de afstelling niet klopt en kan inmiddels wel wat hulp gebruiken van kenners zoals jij.
De officiele Nissan garagisten zijn tot nu toe (dure) koekenbakkers geweest met waardeloze maar kostbare adviezen.

Trouwens, voor ik erachter kwam (zelf) dat mijn oorspronkelijke probleem de LMM was heb ik reeds het volgende vervangen:
Boegies
luchtfilter
benzinefilter
ontsteking laten nakijken
en nu dus ook de LMM...

Afijn. Help!

Met vriendelijke groet,

Jan

Jeroen330

Ik heb je mail gezien en zal je even bellen..
Uitlezen zal een hoop duidelijkheid geven in wat er niet goed werkt..


Superjan

Top! thanx. Na het wederom resetten van de comp liep ie vandaag een stuk beter ineens, maar nog steeds niet helemaal optimaal heb ik het idee. Uitlezen zo te gek zijn idd.
Ik wacht je telefoontje af. Alvast bedankt.

Jeroen330

Superjan komt de 28e langs in Zwolle..

Upje voor overige gebruikers! Wie heeft er nog baat bij zijn Micra optimaal af te stellen?

Voordelen:
- Zuiniger in verbruik
- Gretiger op het gas
- geen tipjes meet met wegrijden
- een algemene check up voor je hele auto!

terl

Jeroen bedankt voor het checken van mn auto ;)!

Echt bedankt
endless project =D

Jeroen330

Geen dank kerel..

Fijn dat je auto nu eindelijk ook rijdt als een auto!

Superjan

Jeroen is zijn gewicht in goud waard (en het is nogal een flinke vent)!  Mijn Micra loopt echt weer beter dan ooit. Goeie uitleg ook, is leraar in het dagelijks leven.
Thanx Jeroen!

Jan.