Dienst aangeboden: Uitlezen/resetten en afstellen Micra K11 1992-1999

Gestart door Jeroen330, 01 januari 2011, 22:55:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Don Micranov

Ik heb mijn Micra vanavond ook even door Jeroen en een vriend van hem laten bekijken. Het bleek dat de luchtmassameter en de ontsteking niet goed waren. Toen Jeroen aan de slag ging was de auto zo'n 1,5 uur later weer in orde. Hij rijdt nu weer goed en het benzineverbruik is weer normaal.

Aardige kerel ook en hij wil je van alles leren over je auto. Ik vond het persoonlijk interessant om mee te kijken. De prijs die hij vraagt is zeer schappelijk. Geen enkele garage zal het tegen die prijs willen doen. Aanrader!

Jeroen330

Bedankt kerel en fijn dat ook je hoge verbruik terugloopt!

Doen we toch weer netjes werk denk ik zo..
Succes!

Jeroen330


Jeroen330

Up!

Iemand nog werken aan een lager verbruik en overall beter lopen van de motor??

prakkie

Het lijkt me beter dat u iedereen hulp aanbiedt zonder commercieël belang, want bij de nissan dealer, ben je praktisch het zelf kwijt.

Nu kan u uw kennis delen.. Dit is niet een protest maar een mening om in basis het forum sterker te krijgen.
in het bezit van: Nissan Micra 1.3 96' / Nissan Micra 1.0 Airco 00'

Jeroen330

Bedankt voor je post alleen en ik het volgende niet met u eens..

Ik vraag een omkosten vergoeding voor een dienst die ik lever, kennis die ik deel en kosten van mijn apparatuur ed..

Daarbij lopen de verhalen over kosten zeer uiteen.. Ik heb bij Nissan Nederland voor enkel uitlezen €25,- betaald.. Hiervoor lezen zij foutcodes uit via een klein OBD1 apparaat.. Met het bonnetje die hier uit rolt wordt je weer naar huis gestuurd.. Van mensen die gebruik hebben gemaakt van mijn dienst hoor ik zelfs NOG meer verschillende verhalen.. Nissan rekent prijzen voor afstellen die pakweg tussen de 75 en 125 euro liggen...

En zelfs dan wordt er nog niet gehandeld zoals het zou moeten.. Verhalen van timing afstellen met een te hoog stationair, niet in timing mode zetten komen geregeld voor!!


Als ik voor 40 euro aanbied:
- uitlezen via Nissan datascan (waarop ik realtime alle sensoren kan laten zien en kan uitleggen wat het doet ipv alleen de foutcodes geven)
- afstellen stationair en timing op juiste volgorde
- foutcodes uitlezen en zelflearn clearen
- algemene checkup van de auto (motor en carrosserie)

Dan is de prijs absoluut vriendelijk..
Vandaar niet voor niks alle positieve reacties in dit topic van mensen die de dienst gebruiken..
Daarbij leer ik je ook nog eens wat over je auto.. Dingen waar een dealer geen tijd voor heeft..


Bedankt voor je mening maar ik neem aan dat ik mijzelf genoeg onderbouwd heb..

Jeroen330

Daarbij vind ik gratis aanbieden geen optie om twee redenen:

- het kost mij tijd terwijl ik zelf enorm druk ben.. Ik moet hier dus zelf tijd voor maken.. Geregeld kom ik zelfs nog mensen tegemoet reizen ook (zonder extra kosten)

- ik heb eerder zat hulp gratis aangeboden maar het resulteert erin dat je elke week wel weer mensen op de stoep hebt staan die een nieuwe koppeling willen, verlagen, poetsen, you name it.. Dat doe ik gewoon niet meer...

Jeroen330


Chrismo

Citaat van: Jeroen330 op 07 maart 2012, 07:14:21
Daarbij vind ik gratis aanbieden geen optie om twee redenen:

- het kost mij tijd terwijl ik zelf enorm druk ben.. Ik moet hier dus zelf tijd voor maken.. Geregeld kom ik zelfs nog mensen tegemoet reizen ook (zonder extra kosten)

- ik heb eerder zat hulp gratis aangeboden maar het resulteert erin dat je elke week wel weer mensen op de stoep hebt staan die een nieuwe koppeling willen, verlagen, poetsen, you name it.. Dat doe ik gewoon niet meer...

Mee eens Jeroen!

Jeroen330


Chrismo

Er zijn altijd mensen die in Sinterklaas blijven geloven. Die voor een kwartje op de eerste rang willen staan. Daar heb ik inderdaad ook wel eens mee te maken. Gelukkig duurt het vaak niet lang voordat dezelfde personen weer contact zoeken omdat het OF ergens anders toch meer geld kost, OF dat het werk ergens anders niet goed wordt uitgevoerd.

Dingen als "liefde voor de club".....
Ik sponsor net als Jeroen de club, dat is een soort van liefde. Daarnaast moet ik net als ieder ander mijn brood verdienen met werken. Het komt niet vanzelf binnen, daar is best inspanning voor nodig. De tijd waarin ik dingen doe die ik zelf graag wil doen, is steeds zeldzamer en heel kostbaar.

Ik begrijp Jeroen, en snap niet waarom mensen hier een probleem van maken. Ik lever een kwaliteit af, evenals Jeroen, en daar mag best wat tegenover staan. Voor een broek of ander kledingstuk van een merk als G-Star wordt meer geld betaald omdat het "beter is" en een "echt merk" is. :D

Ik heb genoeg gezegd, en begrijp precies hoe het zit, en nogmaals: Voor een kwartje op de eerste rang levert je erg weinig moois op.


gr Chrismo

Chrismo

Nog een ding...om het werk goed te kunnen uitvoeren zijn er ook erg dure investeringen nodig. Dat moet niemand onderschatten.




Jeroen330


Rob

bestaat sinterklaas niet neeeeeee... en zometeen vertel je me ook nog zeker dat de paashaas met kerst opgegeten is :O
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

2yellow4u

Ja.. Allemaal goed en wel.
Maar dan krijg ik wel graag een pm terug als ik een pm stuur met een
vraag over het resetten/bijstellen van het toerental van mijn Micra.
Ook al zou dit onverhoopt niet kunnen of uitkomen ^-^