Dienst aangeboden: Uitlezen/resetten en afstellen Micra K11 1992-1999

Gestart door Jeroen330, 01 januari 2011, 22:55:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen330

Graag gedaan Thom!

Was een hoop informatie allemaal hè?

thom-micra

haha ja :P
maar snap het wel hoor :)

luchtfilter zit nu ook, loopt lekker zo



Jeroen330


Qikpromo

Hoi Jeroen, ik heb je een pm gestuurd met een vraagje. Weet niet of je 'm al gelezen hebt?

Hoor graag van je

chiba_kun

#244
Gisteren zijn mijn Micra en die van mijn vrouw door Jeroen afgesteld.

Aan de computer gehangen en hij heeft wat dingen uitgelegd wat je allemaal kan aflezen uit de verschillende parameters die op het computerscherm staan. Heel mooi/interessant om te zien hoe slim de computer van de Micra eigenlijk is (en dat al vanaf 1992 toen de K11 op de markt kwam).

Stationair toerental en timing zijn afgesteld.

Mijn bevindingen tot nu toe:

Micra Mrs.Chiba: loopt veel lekkerder stationair, mooi strak zonder trilling. Timing is bij deze netjes op -15gr gezet (in de loop der jaren en bijna 89.000km was deze niet meer 'spot-on' en was wat graden weggelopen).

Mijn Micra: deze liep voor mijn gevoel al goed, maar toch even opnieuw afgesteld door Jeroen, verder timing iets beter gezet. Staat nu op -16gr. Absoluut veilig (-17gr had ook gekund, maar geen consessies van mij op dat vlak, ben echt een zeur wat dat betreft - haha!), maar goed. Toch al merkbaar gretiger op het gas vanuit lage toeren (bij CVT automaat zit je daar veelal).

Weer 2 blije Micra's!  8)

Bedankt Jeroen!!  O0

Jeroen330


marcg60

Hallo Jeroen,

Ik heb je zojuist een berichtje gestuurd ivm de afspraak. Laat even weten ok ?

marcg60

Vanavond bij Jeroen langs geweest met mijn Micra 1.3 van 2000. Kreeg een heldere en duidelijke uitleg van Jeroen over hoe een en ander werkt aan de hand van de diverse meters op zijn laptop. Auto had geen foutmeldingen. Ontsteking is 2 graden vervroegd, en stationair toerental iets verhoogd. De auto "pakt" nu merkbaar beter op, en het allergrootste pluspunt: de vervelende hik bij wegrijden (waardoor je altijd teveel gas moest geven) is nu helemaal weg ! Ben er heel tevreden mee, en mocht ik weer iets hebben ga ik zeker weer bij Jeroen langs. Tevens als extra service heeft hij mijn nog puntgave dwarsbalk van binnenuit getectyleerd.

Jeroen330

Graag gedaan Marc,

Ook fijn dat het dipje geheel weg is!

artcev

Hè Jeroen ,
Wanneer heb jij tijd voor mijn sri even na te lopen
Hoeveel tijd neemt het ongeveer in beslag ,
Groet Chris
Micra SRI Apple green  :-)

Jeroen330

Hallo Chris

Mail mij maar even op j.cooiman@hotmail.com om een afspraak te maken!
Dat kan op zeer korte termijn al! Het duurt ongeveer een half uurtje..

Luuukske

Vanochtend bij jeroen330 langsgeweest, met veel hikken en tot 3x toe stilvallen toch aangekomen. Veel uitleg en informatie gekregen over de verschillende parameters. En een zeer goeie uitleg over wat er ging gebeuren. Toen gasklephuis vervangen en stationair goed afgesteld, ook de ontsteking werdt afgesteld( niks mee gedaan vanaf 1997) auto loopt nu een stuk lekkerder. En ook n stuk feller. Echt veel plezier van, NU al!




Jeroen330

Graag gedaan Luuk! Wat een beetje finetunen al niet doet!

Nu snel die koppeling doen!

Luuukske

Die koppeling staat al op het lijstje.. Eerst even de apk doorstaan, en erna meteen de koppeling




lurtz

zoooooowwww

nou iedereen weet ondertussen dat ik de super s micra van vr6 aka René hebt overgenomen.
René had mij al verteld dat de apexi en timing van de auto goed gezet moest worden vanwege dat er een ander ontsteking op was gekomen zonder af te stellen.
de apexi stond zo ingesteld voor het motor blok met lachgas.
dus vandaag de dag dat ik en jeroen allebei de tijd nodig hadden (wel zo makelijk).
nu was Jeroen lekker met vakantie in nl maar toch even de tijd willen nemen om naar mijn super sje te kijken.
daar aangekomen en na een vriendelijke lach en hand, snel de laptop erin drama ! alles liep niet echt lekker wat ik van te voren ook al had gemerkt.
nu moest mijn motor en de apexi  allebei ingesteld worden.
eerst maar begonnen met de motor, laptop er bij blokje liep te arm, dit had mij ook al vermoeden omdat ik dit kon terug zien op mijn air-fuel meter.
timing gun gaf gaan dat mijn blok op min 3 granden liep normaal min 15
Jeroen alles weer netjes op tijd gezet plus me gaskabel stond te strak aghhh kap is toch op zet hem gelijk ff goed  O0
nou het blokje ging steeds lekkerder lopen nu de apexi nog.
eerst stukje rijden en ff tanken konden we gelijk even kijken wat het blokje zou gaan doen.
pfff wat een power zegt Jeroen die achter het stuur zat werden wat licht in de stoel gedrukt.
ff getankt en ik achter het stuur om het verschil te merken wat de auto deed, ondertussen beetje kletsen en verhalen uitwisselen, Jeroen was al bezig met de apexi aan het instellen.
even langs de kant  gezet om hem instellen hij staat nu met mijn nokassen afgesteld
dus op 4500 toeren krijgt mijn micra 10% meer benzine.
starten en rijden terug om Jeroen weer af te zetten en ff trappen 1 woord wat gaat dat ding hard voor een 1.3 zelfs Jeroen stond versteld.
ik blij Jeroen blij samen elkaar helpen zo hoort dat in een club
super gezellig gehad altijd leuk om zijn verhalen en kennis te horen top gozert O0

nogmaals weer bedankt ;D