Dienst aangeboden: Uitlezen/resetten en afstellen Micra K11 1992-1999

Gestart door Jeroen330, 01 januari 2011, 22:55:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

macnick

Dan is het wel minimaal 19.30 uur voor ik daar ben, moet uit Dusseldorf komen dinsdag.
Woensdag zou perfect uitkomen, daar ik meestal vrij ben.
En anders Maandag 11-2 en Dinsdag 12-2 heb ik ook vrij ivm belachelijke carnaval hier ;)

2yellow4u

Als ik eventueel ook zou kunnen komen, moeten jullie niet zo van de hak op de tak springen..

Jeroen330

ik ben maandag en dinsdag sowieso in Houten bij Utrecht.. Afstellers of niet

@ Macnick, dinsdag wordt te laat.. Beter dat je dan een keer naar Zwolle rijdt?

macnick

Dan kom ik wel gewoon een keertje naar Zwolle, maak ik er wel een dagje uit van ;)

hertogjan20

Ik vroeg me af of ik maandag middag rond een uur of 2 kan langskomen voor een check-up?

Grt, Jan

Jeroen330

Dat kan.. Dan ben ik in Utrecht..
Spullen neem ik mee! Stuur maar een PM, dan spreken we een locatie en tijd definitief af!

Krijg je ook even mijn telefoonnummer!

Kwarkieboy

vandaag bij Jeroen geweest. alles gecheckt bleek dat hij wel redelijk liep. bij het optrekken had hij een dipje. bij het lange doortrekken hielt hij een beetje in.
stationair iets te laag en de timing was te laat. alles afgesteld en een proefrit gemaakt.
geen dip meer met het optrekken en hij is een stukje pittiger. een lekker rap autootje  :)
nu nog even kijken of hij nog zuiniger is geworden nu hij de self learning ding heeft gereset. (liep al 1 op 15 Xd)
het is een aanrader en vooral voor die prijs !
K11 '95
K11 Aztek '00

macnick

Gisteren ook bij Jeroen geweest, en het is zeker een aanrader.

Had altijd een probleem met wegrijden dat ik te weinig toeren had waardoor ik of met veel gas weg moest rijden of de motor bijna afsloeg.
Na opnieuw instellen is dit helemaal weg en pakt de auto veel beter op bij het stoplicht en in de file al helemaal.

Hij trekt nu ook wat beter door nu de timing weer goed staat, die was iets te vroeg en merk nu dat ie vooral voorbij de 4000 toeren wat lekkerder doortrekt, voorheen haalde ik de 170 op de klok net niet in de 5, nu loopt ie 175 en in de 4 bijna in de toerenbegrenzer met een dikke 190 op de klok.

Ook het schokken/inhouden in de hogere versnellingen is weg, kortom echt een super aanrader, alles wordt je duidelijk uitgelegd en hij neemt er echt de tijd voor.

Mocht er ooit nog wat afgesteld moeten worden dan weet ik iig waar ik naartoe ga.

Jeroen330

Dankjewel voor je reacrie!
Fijn dat het je zoveel opgeleverd heeft!

btw, je timing stond wat te laat.. niet te vroeg

Jeroen330

Up!

Morgen ben ik in de middag in Den Haag met afstel apparatuur en in de avond in Houten (Utrecht)..
Mocht er iemand willen uitlezen/afstellen, mail mij gerust, we kunnen op het laatste moment gewoon een afspraak maken!

Jeroen330

Upje!

Wie heeft er nog interesse zijn/haar auto goed af te stellen?

Jeroen330


cHoc

Vanavond bij Jeroen geweest voor het afstellen van mijn micra.

Hij heeft alles laten zien wat hij doet, en wat er te zien valt, en legt dat ook goed aan je uit waar alles voor is.
Het afstellen doet hij ook goed, en hij laat ook zien wat hij doet met het afstellen, heel verhelderend.

mijn motor liep op het eerste oog gewoon goed, tot hij hem in de test stand zetten, toen zakte het toerental naar een 400 toeren, een beetje... laag, en de timing is ook afgesteld, die stond op -10, en is nu op -17 afgesteld.

De auto is hiermee in elk geval nog zuiniger geworden, maar eens kijken hoe zuinig, aangezien ik al wel 1 op 17 kon halen, maar reageert ook beter op het gas, en dat is ook wel zo prettig.
Al met al de goedkoopste manier om PK'tjes erbij te krijgen.

Ik kan iedereen dan ook aanraden om eens bij hem langs te gaan met je micra, al was het maar om over micra's te kletsen  ;D
Oh no, not another Micra fan

Jeroen330


Fin San

De regelmatige bestuurster van de Micra was een aantal weken in het buitenland en de Micra heeft in die tijd mogen logeren bij Jeroen en kompaan om een lijst met grotere en minder grote gebreken en mankementen (nieuwe voorkant ivm doorgerotte radiateurbalk, diagnose + afstellen, preventief doorsolderen LMM, knopje op de cv-sleutel repareren, deur afhangen, aansteker repareren, kachelsysteem nakijken, storing ruitenwisser, sierstrip deur... pfffffff.... ben ik nog wat vergeten?) door te worstelen.

Een apart gevoel om een auto -die nota bene niet eens van mijzelf is- voor langere tijd bij iemand achter te laten die je in principe niet/nauwelijks kent...
Mijn vertrouwen is gelukkig niet beschaamd; de jongens hebben er duidelijk flink wat uurtjes op stukgeslagen en het lijstje + meer keurig afgewerkt voor een zeer vriendelijk prijsje.
Nog wat puntjes op de i zetten en dan zou ze er weer een flinke tijd tegen moeten kunnen.

Jeroen, Piet hartstikke bedankt we zijn er blij mee! :cheer: :cheer: :cheer:

@ Jeroen: Vandaag nog bij de gasboer geweest voor het reinigen van het verdeelhuis, en nu loopt-ie op gas net zo goed als op benzine.