nokkenas van een 1.3 in een 1.0 zetten

Gestart door davey, 17 oktober 2010, 21:33:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

davey

hallo mensen.

Ik las op de site dat je een nokkenas van een 1.3 in een 1.0 kunt zetten en dat je daar toch wel een aantal pk tjes mee kan winnen. is hier iemand die dat al eens heeft gedaan. ben benieuwd naar die ervaringen.

groetjes davey
De Micra is niet groot of super snel... lekker rijden en betrouwbaar is hij wel!!!

swordfish

yups, ik en me broer hebben dat gedaan bij onze ouwe K11. Verwacht geen wonderen, maar voor die paar euro's is het wel een leuke mod. Je merkt het meest in de hoge toeren.

badmuts20

De 1.3 nokkenassen zijn wat hoger en scherper dan de 1.0 nokkenassen. Het zijn zeg maar verkapte tuning nokkenassen voor een 1.0.

Hier een filmpje van de nissan met de 1.3 nokkenassen.
http://www.youtube.com/watch?v=ssSyKKMpgRk&feature=player_embedded

Je hoort hem op een gegeven moment in vermogen toenemen.

davey

oke alvast bedank voor de reacties. het lijkt me toch wel een leuke om te doen.

toevallig iemand hier die nog een setje 1.3 nokkenassen heeft liggen?

groetjes davey
De Micra is niet groot of super snel... lekker rijden en betrouwbaar is hij wel!!!

dimimicra

Kan dit geen kwaad voor de motor van een 1.0??


Challenge

Nee totaal niet,alleen voor je benzine verbruik :P
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

dimimicra



badmuts20

hebben wij eigenlijk niet eens op gelet.
Wat je wel doet is regelmatig lekker doortrekken omdat hij i de hogere toeren wat extra's heeft. Hogere toren is meer verbruik.

Chrismo

En in een CVT 1.0? Kan de bak de "mega-upgrade" van 1.3 nokken 100% safe aan?

Challenge

Ik zou niet weten wat er kapot zou gaan...kijk maar naar bijvoorbeeld een 200sx met 300 pk automatenbak,blijft ook gewoon heel,alleen zal het sneller slijten...
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

davey

ach super super veel zullen die 1.3 nokkenassen heus niet geven. maargoed alle kleine beetjes helpen. je hebt weer wat om handen haha. als het goed is heeft jroen zijn nokkenassen met een paar weken beschikbaar en dan kan ik die van hem over nemen.

groetjes davey
De Micra is niet groot of super snel... lekker rijden en betrouwbaar is hij wel!!!

CTIS

is het moeilijk om ze te vervangen?

alle kleppen erna stellen ofzo?

badmuts20

nope.
gewoon de oude 1.0 eruit en de nieuwe 1.3 erin.
Wel opletten dat je
- timing weer juist overneemt zet anders heb je kromme kleppen.
- dat je kettingspanner niet geheel uitschiet anders kun je de zijkant van je blok open maken.
- Niets in het blok laten vallen.
- En alles op de juiste krachten vastdraaien.

swordfish

Oohja en het is aan te raden om een nieuwe pakking te kopen voor je kleppendeksel. Kostte geloof ik iets van 12 euro.
Beste kun je even iemand met een hayness manual vragen om de NM waardes en volgorde van de lagerkapjes.

Ook even op letten dat je je distributieasje (welke vast zit aan je uitlaatnokkenas) niet ronddraait, aangezien anders de ontstekingsverloop niet overeenkomt met je nokken. Je kun daarom het beste even markeren welke kant boven zat. Anders kom je er misschien later achter en kan je de boel weer losmaken.

davey

thanx voor de tips :duim:

komt allemaal wel in orde ^-^

gr davey
De Micra is niet groot of super snel... lekker rijden en betrouwbaar is hij wel!!!