micra k11 van jaco lucas

Gestart door jaco, 25 september 2005, 19:23:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Challenge

Ziet er goed uit die nieuwe koplampen.
Staat mooi bij het rood :duim:
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

jaco

ik vind de koplampen zelf ook heel mooi staan.
ik ben er ook zeer tevreden over,en het staat ook mooi s'avonds [als ze aan staan].
alleen had ik er nog xenon ingewild,maar ik weet of de lampen er tegen kunnen [i.v.m de hitte van xenon]
mocht het als nog kunnen,dan komt er ook nog xenon in.

Igor

Xenon kan er zonder problemen in.

Micra_powerk10

Ik zou alleen zilvere phillips lampies in de knipperlichten doen dan zie je het oranje niet dat vin ik afbreken op de koplampen, Maar de koplampen blijven gaaf ;)

Mijn complimenten
I am only the driver..
Ford USA Mustang

Michiel

Inderdaad, als Xenon niet orgineel geleverd wordt bij de auto, moeten er sproeiers of wissers gemonteerd worden, anders is het ook apk afkeur en kan je een flinke boete krijgen....

Het glas moet het natuurlijk ook nog houden als de lampen standaard niet voor Xenon gemaakt zijn.

Micra SRi

Hoi Jaco,
Staan goed de Lampunits.
vr.gr.
Luigi

Igor

Citaat van: Michiel op 10 december 2006, 00:33:52
Inderdaad, als Xenon niet orgineel geleverd wordt bij de auto, moeten er sproeiers of wissers gemonteerd worden, anders is het ook apk afkeur en kan je een flinke boete krijgen....

Het glas moet het natuurlijk ook nog houden als de lampen standaard niet voor Xenon gemaakt zijn.

Als ik jou was Michiel, zou ik de wetgeving nog even nalezen.

Erwin

Citaat van: Michiel op 10 december 2006, 00:33:52
Inderdaad, als Xenon niet orgineel geleverd wordt bij de auto, moeten er sproeiers of wissers gemonteerd worden, anders is het ook apk afkeur en kan je een flinke boete krijgen....

Volgens mij is het juist andersom van wat je zegt.
:) Micra k12 1,2 80 pk :)

Igor

Auto's na januari 2006 moeten voorzien zijn van wissers en sproeiers. Daarvoor dus niet, dus Xenon mag gewoon.

Sylvia

Dan heb ik er hier nog ÃÆ'Ã,©ÃÆ'Ã,©n voor je Igor zoek die ook even op.

Wagens met xenon verlichting moeten voorzien zijn van automatische hoogte verstelling.
Dus niet het draaischakelaartje wat dus in de auto zit om de koplampen te verstellen,maar een sensor die op de achterbrug zit die dus elke demping waarneemt en dus automatisch bij elke oneffenheid de stand van de verlichting aanpast.
Anders is het dus afkeur bij een goed APK keurstation.

Groeten Ed

Igor

#205

Citeer
De laatste nieuwtjes met betrekking tot de Xenon setjes.

Strikte eisen xenon alleen voor nieuwe auto's
donderdag, 10 november 2005 - Alle auto’s die vanaf begin 2006 op kenteken worden gezet en die voorzien zijn van xenonlicht, moeten aan dezelfde eisen voldoen. Ongeacht of de xenoninstallat ie voor of na kentekening is gemonteerd. Auto's van voor 2006 waarbij reeds xenon is aangebracht, of alsnog wordt aangebracht, zijn nog uitgezonderd van de nieuwe eisen.

Volgens de nieuwe regels moeten alle auto's met een kenteken uit 2006 of later die voorzien zijn van xenonlicht, verplicht een koplampwiswasi nstallatie en automatische niveauregeling hebben. Het maakt niet uit of de xenonverlichti ng in de autofabriek of door het autobedrijf is aangebracht. De eisen zijn identiek.
Auto’s met een kenteken van 2005 of ouder, hoeven niet, zoals aanvankelijk de bedoeling was van het ministerie van Verkeer, aan de nieuwe regels te voldoen. BOVAG en Rai hebben het ministerie er van kunnen overtuigen dat dat een onwerkbare situatie zou opleveren. â€ËÅ"Wiswas en niveauregeling zijn voorzieningen die praktisch nauwelijks achteraf zijn aan te brengen’, zegt Boudewijn Hamel, hoofd van de BOVAG after salesdienst. â€ËÅ"Bovendien zouden duizenden installaties uitgebouwd moeten worden. Dat kun je autobezitters niet aandoen als overheid.’
De exacte ingangsdatum van de nieuwe regeling is nog niet bekend. Reken op begin volgend jaar.

Citeer
Hier nog even een update van de RDW :

Met betrekking uw vraag over de bediening van de verlichting van uw voertuig, kan ik u het volgende meedelen.

In de Permanente Eisen de APK regelgeving is over de bediening van het grootlicht het volgende opgenomen.



Artikel 5.2.51

Verplichte lichten en retroreflector en.



Keuringseisen:  personenauto's, verlichting, lichtsignalen en retroreflecter ende voorzieningen.

In artikel 5.2.51 bedoelde lichten moeten goed werken.



Visuele controle, waarbij de desbetreffende verlichting wordt ingeschakeld. De schakelaar moet automatisch in de ingeschakelde stand blijven staan. Dit heeft geen betrekking op het seinen met het grootlicht. Indien de mogelijkheid van seinen niet functioneert, is het geen probleem voor de APK.



Momenteel is het zo dat u bij een reeds in Nederland gekentekend voertuig de standaard verlichting aan de voorzijde van uw voertuig kunt wijzigen in xenon verlichting. Wel zal deze verlichting moeten voldoen aan de huidige APK-eisen.

Het ministerie van verkeer en waterstaat geeft hierop de volgende aanvulling.

Vanaf 1 januari 2006 moeten auto’s die achteraf zijn voorzien van gasontladingsl ampen (ook bekend als Xenonlampen) aan dezelfde eisen voldoen als auto’s die hiermee standaard zijn uitgerust.
Om een Europese typegoedkeurin g te kunnen krijgen moeten auto’s met dimlichten die een lichtsterkte hebben van meer dan 2000 lumen (doorgaans zijn dit gasontladingsl ampen) aan een aantal eisen voldoen om te vermijden dat deze felle lampen andere weggebruikers verblinden. De auto dient daarom onder andere over automatische niveauregeling te beschikken. Daardoor blijft bij wisselende belading de hoogte-instelling van de lampen hetzelfde. Ook moeten koplampsproeie rs aanwezig zijn om verblinding door strooilicht uit koplampen met vuile glazen tegen te gaan.
Tot nu toe waren in Nederland deze toelatingseise n niet in de permanente eisen overgenomen. Omdat het logisch is dat de maatregelen tegen verblinding ook getroffen worden als achteraf gasontladingsl ampen of andere, even sterke lampen worden gemonteerd, komt deze verplichting er alsnog.
De overgangstermi jn tot 2006 geeft eigenaren van auto’s die achteraf met de genoemde lampen zijn uitgerust, de tijd om hun voertuigen aan te passen.

De definitieve uitwerking van het voornemen is nog niet bekend.
Er wordt hierover nog overleg gepleegd met betrokken partijen, waaronder de RDW.



Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geÃÆ'Ã,¯nformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW

Ed, je bent niet goed op de hoogte ;) :-* :P

jaco

ik ben gisteren bij 4 your car in ysselstein geweest,en die vertelde mij dat er gewoon xenon in kan [zonder problemen].
hun hebben zelf xenon in een mercedes vito met orginele koplampen zitten [bedrijfsbus],en ook zonder problemen.
ik ga zaterdagmiddag even bij hun langs,om te laten kijken wat er mogelijk is op xenon gebied.
maar als het kan en mag,dan komt er binnenkort echt xenon in.
ik zal jullie op de hoogte houden.

mvgr jaco lucas

MicraMuts

Er zijn wel vaak problemen met xenon he... tenminste wat ik zo heb gelezen..

http://eyanosa.nl (Sieraden voor mens en paard)

Igor

Citaat van: jaco op 19 december 2006, 11:42:29
ik ben gisteren bij 4 your car in ysselstein geweest,en die vertelde mij dat er gewoon xenon in kan [zonder problemen].
hun hebben zelf xenon in een mercedes vito met orginele koplampen zitten [bedrijfsbus],en ook zonder problemen.
ik ga zaterdagmiddag even bij hun langs,om te laten kijken wat er mogelijk is op xenon gebied.
maar als het kan en mag,dan komt er binnenkort echt xenon in.
ik zal jullie op de hoogte houden.

mvgr jaco lucas

Ik krijg eind van de week mijn setje binnen. Bi Xenon H4 6000K. Plug en Play, dus stekkers overzetten en je bent klaar.