Micrafanclub.nl

Alles over de micra => Tuning/Performance => Topic gestart door: rob op 15 juni 2009, 15:23:12

Titel: uitlaat pijp wat wel en niet te doen
Bericht door: rob op 15 juni 2009, 15:23:12
Hallo,

ik wil zoals jullie weten me demper naar het midden
nu blijkt deze demper te groot te zijn (althans heb nog wat speling)
maar voor de bocht wordt het niks

wat doet een haakse bocht met je vermogen???
inplaats van een bocht...
Titel: Re: uitaalt pijp wat wel en niet te doen
Bericht door: SamBam op 15 juni 2009, 15:44:47
er zit altijd een radius aan lasbochten.
of je gebruikt twee rechte stukken en die las je op 45 graden aan elkaar.

weet het effect er niet van. misschien dat de uitlaatgassen terugstuiteren ofzo.

je kan natuurlijk ook een kleinere demper gebruiken.

grt, sam
Titel: Re: uitaalt pijp wat wel en niet te doen
Bericht door: Michiel op 15 juni 2009, 16:14:13
Een haakse bocht zorgt voor teveel tegendruk, weinig vermogen meer over dus.
Maar als je de diameter groter maakt dan zal het wellicht meevallen met het verlies.
Titel: Re: uitaalt pijp wat wel en niet te doen
Bericht door: rob op 15 juni 2009, 17:48:15
ik ga ieder geval van 31 (of 32 in die buurt zit micra pijp) naar 61 verdubbeling van de bij dus door middel van een las mof... die kan ik natuurlijk in midden van de pijp lassen zodat het laste stuk breder is al...
Titel: Re: uitaalt pijp wat wel en niet te doen
Bericht door: Red Racer op 15 juni 2009, 18:04:48
61  :o
wat een maat

ik ga van 32 naar 52 en dat vind ik al vrij veel.
ik zou als ik jou was een knap bochie er op lassen.
Titel: Re: uitaalt pijp wat wel en niet te doen
Bericht door: Challenge op 15 juni 2009, 23:08:11
Op een standaar micra is dat echt niet nodig.
Hoe groter bij een micra hoe beter bij hoog toeren,te dun is ook niet goed,je zou er een middenweg in kunnen zoeken.
Titel: Re: uitlaat pijp wat wel en niet te doen
Bericht door: Chrismo op 15 juni 2009, 23:40:24
61 is idd wel wat extreem. Je zal er niet veel van merken iig. En denk wel dat je met een te groot uitlaatsysteem het koppel in laag toeren minder maakt. En dat is juist erg fijn op een standaard micra!
Titel: Re: uitlaat pijp wat wel en niet te doen
Bericht door: Red Racer op 16 juni 2009, 09:02:45
of vanaf je cat een dikte van de binnendiameter(uitlaat) laten gaan naar achter.

of met een maatje 40/50 dan naar achter gaan.
Titel: Re: uitlaat pijp wat wel en niet te doen
Bericht door: rob op 16 juni 2009, 10:46:08
me buurman is gisteren ook aan het kijken geweest hij zegt zelf dat het kwa werk (omdat me demper gewoon groot is) het makkelijker is om hen rechts te houden
Titel: Re: uitlaat pijp wat wel en niet te doen
Bericht door: redscorpion op 25 juni 2009, 22:58:00
kan je door middel van warm stoken zelf geen mooie flauw boch maken.
hoe groter de bocht hoe minder weerstand hij  hij heeft.
ik kan het niet goed uitleggen hoe dat zit maar ik als loodgieter weet dat als ik dat een haakse bocht buig in een waterleiding dat ik minder druk verlies heb als ik voor het zelfde een haakse knie er in zet.

grtzz

michiel
Titel: Re: uitlaat pijp wat wel en niet te doen
Bericht door: rob op 25 juni 2009, 23:19:03
oke ;) thnx @ tips