Hallo,
ik wil zoals jullie weten me demper naar het midden
nu blijkt deze demper te groot te zijn (althans heb nog wat speling)
maar voor de bocht wordt het niks
wat doet een haakse bocht met je vermogen???
inplaats van een bocht...
er zit altijd een radius aan lasbochten.
of je gebruikt twee rechte stukken en die las je op 45 graden aan elkaar.
weet het effect er niet van. misschien dat de uitlaatgassen terugstuiteren ofzo.
je kan natuurlijk ook een kleinere demper gebruiken.
grt, sam
Een haakse bocht zorgt voor teveel tegendruk, weinig vermogen meer over dus.
Maar als je de diameter groter maakt dan zal het wellicht meevallen met het verlies.
ik ga ieder geval van 31 (of 32 in die buurt zit micra pijp) naar 61 verdubbeling van de bij dus door middel van een las mof... die kan ik natuurlijk in midden van de pijp lassen zodat het laste stuk breder is al...
61 :o
wat een maat
ik ga van 32 naar 52 en dat vind ik al vrij veel.
ik zou als ik jou was een knap bochie er op lassen.
Op een standaar micra is dat echt niet nodig.
Hoe groter bij een micra hoe beter bij hoog toeren,te dun is ook niet goed,je zou er een middenweg in kunnen zoeken.
61 is idd wel wat extreem. Je zal er niet veel van merken iig. En denk wel dat je met een te groot uitlaatsysteem het koppel in laag toeren minder maakt. En dat is juist erg fijn op een standaard micra!
of vanaf je cat een dikte van de binnendiameter(uitlaat) laten gaan naar achter.
of met een maatje 40/50 dan naar achter gaan.
me buurman is gisteren ook aan het kijken geweest hij zegt zelf dat het kwa werk (omdat me demper gewoon groot is) het makkelijker is om hen rechts te houden
kan je door middel van warm stoken zelf geen mooie flauw boch maken.
hoe groter de bocht hoe minder weerstand hij hij heeft.
ik kan het niet goed uitleggen hoe dat zit maar ik als loodgieter weet dat als ik dat een haakse bocht buig in een waterleiding dat ik minder druk verlies heb als ik voor het zelfde een haakse knie er in zet.
grtzz
michiel
oke ;) thnx @ tips