Via de Figaro kwam ik er achter dat dit super leuke autootje bestaat.
En wat wil het toeval, er stond er een te koop een paar weken geleden.
Nu is hij dus van mij, ben er helemaal blij mee!
Nog niet perfect, maar daar ga ik aan werken.
Geeft ook niet want hij staat droog en heeft geen dagelijkse functie! :)
(http://i61.tinypic.com/303cw2a.jpg)
(http://i57.tinypic.com/34nicsp.jpg)
(http://i57.tinypic.com/1zc37u9.jpg)
Wat een enorm cool ding!!!
Geweldige autootjes. Werd tijd dat er 1 op 't forum te zien was O0
Haha, leuk dat jullie ook enthousiast zijn!
Ik voel me (nog) wel een beetje een vreemde eend...
Gaat vast niet helemaal over met dit ding! :)
geweldig, blijft samen met de Be1 mijn favoriete Micra :)
Wat een GEWELDIG ding!!
Kom ook ff langs tijdens de Zwolle meet, wil hem wel ff van dichtbij zien.
Leuk hoor. Lekker anders.... O0
Wanneer en waar is dat dan?
Welkom super gave auto.
De meeting is 17 mei :)
Geweldig is de pao!! Leuk als je de 17e ook komt
Geweldige wagens zijn dit! Ze zijn zeldzaam dus fijn dat deze in goede handen is. :)
Ik heb het meeting topic inmiddels gevonden En de 17e in mijn agenda gezet. Als het even kan komen we langs!
dat zou gaaf zijn
Welkom! Pao is echt cool!
Welkom O0 Leuk om een Pao te zien!
Welkom!
Woow, echt heel cool! Hoop je snel ook eens op een meeting te treffen O0
Citaat van: Milo op 07 mei 2015, 14:29:09
Woow, echt heel cool! Hoop je snel ook eens op een meeting te treffen O0
Spring achterin bij Riesh en tot de 17e!
Al even geleden...
Ik heb flink geklust aan de Pao!
Omdat de distibutie kapot liep vlak voor dat ik het wilde vervangen :( heb ik besloten een donor micra te zoeken en te gebruiken om de Pao weer tip top in orde te maken!
Dit is de donor geworden:
Micra K10 1.2 automaat uit 1992 met 75.000 km op de teller :)
Ik kreeg bijna medelijden met deze Micra, hij reed nog heerlijk, maar gelukkig gaat de Pao dat straks dus ook doen...
(http://i1194.photobucket.com/albums/aa371/coosmatser/Poa%20donor_zps3mkvqvxx.jpg) (http://s1194.photobucket.com/user/coosmatser/media/Poa%20donor_zps3mkvqvxx.jpg.html)
Klussen maar!
(http://i1194.photobucket.com/albums/aa371/coosmatser/Poa%20donor%202_zpsfcs8zfdl.jpg) (http://s1194.photobucket.com/user/coosmatser/media/Poa%20donor%202_zpsfcs8zfdl.jpg.html)
En de Pao!
(http://i1194.photobucket.com/albums/aa371/coosmatser/Pao%20motor_zpspnkoi7xq.jpg) (http://s1194.photobucket.com/user/coosmatser/media/Pao%20motor_zpspnkoi7xq.jpg.html)
Hier ligt de Micra motor klaar om ingebouwd te worden:
(http://i1194.photobucket.com/albums/aa371/coosmatser/Pao%20motor%203_zpsioyw3amn.jpg) (http://s1194.photobucket.com/user/coosmatser/media/Pao%20motor%203_zpsioyw3amn.jpg.html)
Al het extra's van de Pao er aan gehangen (airco pomp en stuurbekrachtiging)
En het past allemaal gelukkig! :-)
(http://i1194.photobucket.com/albums/aa371/coosmatser/Pao%20motor%202_zps2mbgontf.jpg) (http://s1194.photobucket.com/user/coosmatser/media/Pao%20motor%202_zps2mbgontf.jpg.html)
Starten lopen zoals een Micra / Pao betaamt!
(http://i1194.photobucket.com/albums/aa371/coosmatser/Pao%20motor%204_zpscpko9wka.jpg) (http://s1194.photobucket.com/user/coosmatser/media/Pao%20motor%204_zpscpko9wka.jpg.html)
De klus opstelling:
Ach ja, ik ben ook maar een amateur ;-)
(http://i1194.photobucket.com/albums/aa371/coosmatser/Pao%20op%20bokken_zpsq3mc7vti.jpg) (http://s1194.photobucket.com/user/coosmatser/media/Pao%20op%20bokken_zpsq3mc7vti.jpg.html)
Meteen zijn ook de draagarmen en de uitlaat mee vervangen, kan dat er weer even tegen!
Alle testritjes geslaagd! Dit is afgelopen zondag in Kampen, afgesproken met een Pao eigenaar uit Kampen :-)
(http://i1194.photobucket.com/albums/aa371/coosmatser/Pao%20mini%20meeting_zpseurah2bx.jpg) (http://s1194.photobucket.com/user/coosmatser/media/Pao%20mini%20meeting_zpseurah2bx.jpg.html)
Het Pao interieur is ook aan aan opknap beurt toe, zodoende het Micra interieur er in gezet. Staat eigenlijk best goed en het zit weer top! Zeker in vergelijk met het doorgezeten Pao interieur ;)
(http://i1194.photobucket.com/albums/aa371/coosmatser/Interieur%202_zps6kdzjpok.jpg) (http://s1194.photobucket.com/user/coosmatser/media/Interieur%202_zps6kdzjpok.jpg.html)
Hier even een kiekje naast onze T4 bus, met de schattige nieuw gepoedercoate 12" velgjes, de kleur van de velgen komt mooi overeen met het interieur (stuur e.d.)
(http://i1194.photobucket.com/albums/aa371/coosmatser/Pao%20en%20T4%20bus%203_zpsp8iayzhs.jpg) (http://s1194.photobucket.com/user/coosmatser/media/Pao%20en%20T4%20bus%203_zpsp8iayzhs.jpg.html)
Lekker eigenwijze gele koplampjes er in:
(http://i1194.photobucket.com/albums/aa371/coosmatser/Pao%20en%20T4%20bus%202_zps9kmoov12.jpg) (http://s1194.photobucket.com/user/coosmatser/media/Pao%20en%20T4%20bus%202_zps9kmoov12.jpg.html)
Zo... Voorlopig zijn jullie weer bij!
Volgende stappen zij:
Remmen voor
Schokbrekers voor
Olie van de motor en automaat vervangen
dorpels laten lassen (door Piet van dit forum) dan is meteen de APK weer voor elkaar en kan ik verder met opknappen!
Wordt vervolgd.....
Fijn dat het gelukt is.
Ik zou voor het nette met de k10 papieren naar de rdw gaan om de nieuwe motorcode door te geven.
Je gaat van 1.0 (ma10) naar 1.2 (ma12)
https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Restauratie-van-of-ingrijpende-reparaties-aan-een-voertuig.aspx?path=Portal/Particulier/Auto/Wijzigen%20of%20restaureren
maar maak hem eerst maar in orde voor de apk :)
Lekker bezig met de Pao.
Dat zijn al 2 Pao's in de buurt. Nog niet in het wild gespot :P
Klopt inderdaad!
Er zijn naar mijn schatting ongeveer 10 a 15 Pao's in Nederland...
De laatste die ik zag met NL kenteken stond pasgeleden te koop op katawiki... (inmiddels niet meer)
Misschien wel even netjes om naar de RDW te gaan inderdaad...
Hoewel de vermogen toename op papier niet echt veel is, is de vermogen winst voor mij wel enorm, de originele motor was blijkbaar verder op dan ik dacht ;)
Op papier ga je van 50 naar 54 pk en win je wat koppel.
Omdat je bij de orginele micra motoren bent gebleven gaat het vooral om de motorcode.
De pao is van voor 1997 dus de keuring zelf kan bij een rdw station in jouw regio en is relatief simpel
Voor de zekerheid de k10 nummerplaten, papieren en schutbord plaatje meenemen
Ik blij dat het gelukt is Coos, maar die K10 zag er nog wel erg goed uit zo op de foto's...
Hoe heb je het nu met de ecu e.d. gedaan eigenlijk?
Ben benieuwd hoor... O0
De micra is inderdaad niet zo slecht... maar rondom wel wat achterstallig onderhoud als je er echt zo mee had willen rijden. Denk aan alle slijtdelen: remmen op, banden op, gare schokbrekers, enz...
De Pao heeft ook een ecu, alleen niet dezelfde... was dus wat puzzel / uitzoek werk hoe alles aangepast moest worden, maar dat is dus gelukt!
Nu is het een Pao 1.2 kat, haha ;)
Goed werk en de Pao knort weer lekker nu!
Ik zie nu pas dat de pao van 1989 is daarom sluit hij dus goed aan bij de k10 facelift.
Dat is weer een meevaller :)
Goed bezig O0 eeuwig bewaren zo'n karretje
Citaat van: Leo op 22 maart 2016, 14:27:31
Ik zie nu pas dat de pao van 1989 is daarom sluit hij dus goed aan bij de k10 facelift.
Dat is weer een meevaller :)
Klopt inderdaad!
Ik denk nu dat als ik een micra zonder Kat had gehad, dat het nog gemakkelijker was geweest...
Mijn pao heeft wel elektronische ontsteking, maar de vervroeger is mechanisch / op vacuüm. Deze Micra heeft een volledig elektronische ontsteking. Ook de vevroeging...
Citaat van: RubinvdLinde op 22 maart 2016, 18:24:53
Goed bezig O0 eeuwig bewaren zo'n karretje
Dankje! :)
Ik ga zeker een poging wagen O0
Welkom op het forum nog, je hebt al flink wat werk verricht zeg O0
Hopelijk mag je er nog lang van genieten!
Ik vind het echt waanzinnig dat je er al zo veel werk in hebt zitten!
Zorg er heel goed voor en blijf dat vooral doen, dit zijn echt de eyecatchers! Top man O0
Hoop je snel eens te treffen op een meeting :)
Dankje Milo! :)
De auto wordt nu door Piet gelast!
Ook gaat hij stabilisatie stangen voor mij maken! :)
Door het laswerk is straks ook de Apk weer voor elkaar.
Verder net nieuwe schokbrekers besteld en een nieuw ori automaat carter pannetje... bleek een roest gaatje in te zitten...
Wordt vervolgd!
Gespot

(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160326/3be8fc93d843ae54370a2947e12ddacc.jpg)
Zijn het veerpootbruggen of stabilisator stangen ?
Als er een keer een meeting in de buurt is moet je mij maar even tippen! Als het ff kan...
Hahaha! mooi! :)
Veerpoot bruggen denk ik...
Vak jargon voor auto's nog niet helemaal meester ;)
Mooi ding
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160326/098ad5098cee501dd9da6519d76899ca.jpg)
Citaat van: coos op 26 maart 2016, 18:41:33
Als er een keer een meeting in de buurt is moet je mij maar even tippen! Als het ff kan...
In de buurt van zwolle ?
Daar zal vast wel weer een meeting gehouden worden :)
Gaan we zeker weten regelen!!
Ja rondom Zwolle zou leuk zijn!
Ik hou het forum af en toe wel in de gaten!