Hallo daar!
Eigenlijk heb ik hier op dit moment weinig in te brengen als het gaat om een Nissan Micra. Ik, Ruben (aangenaam!), rijd op dit moment rond in een BMW E36 316i compact en een Subaru Impreza GT Turbo uit 2000. Samen met mijn vriendin nog een Daihatsu Sirion 1.0 die op het moment meer koelvloeistof verbruikt dan benzine. Ook de GT-T rijd weinig kilometers vanwege de krukaslagers die vervangen moeten worden, daarom word binnenkort het hele motorblok geresiveerd bij Subaru specialist. De BMW doet het nog perfect, maar mag ik vloeken in de kerk?
Maar waarom ben ik dan hier beland? De oom van mijn vriendin is werkzaam bij Nissan Nederland. Twee weken geleden ben ik met hem meegeweest naar de Nissan Experience in Valkenburg. Daar heb ik ervaring opgedaan in een paar leuke Nissan auto's (350 en 370Z, GTR, Juke, Navaro, Leaf) en een Micra die voor de rally geprepareerd was. Daarin naast iemand van de organisatie zelf de snelste tijd van de dag neergezet bij een pionnencircuit. Zo spannend was het eigenlijk niet, ik nam mijn vriendin ook nog mee dus wat extra gewicht.
Leuker was de gesprekken met de mensen van de organisatie. Vol lof spraken ze over deze Micra's. Licht, goedkoop en vooral leuk! Ookal hebben ze in Nederland weinig meer te vertellen wat betreft rally's worden ze in Engeland nog vaak gebruikt bij kleinere rally's, in Nederland ben ik daar niet heel bekend mee. Nu was ik al op zoek naar een auto om om te bouwen tot rally. Ik had nog nooit gedacht dat een Nissan Micra daarvoor in zicht kwam. Eerst keek ik naar de 205 of 206 die vaker werden gebruikt hiervoor. Echter zijn ze nog redelijk duur in aanschaf, onderhoud, ombouw en maandelijkse kosten (want het moet ook een 'daily' blijven).
Dus nu ben ik verder aan het kijken, hoe en wat is nog niet bekend maar de kans dat het een Micra gaat worden is (groots) aanwezig.
PS, de GT-T is ook niet standaard hoor..
(https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1235327_621997597822636_1811695275_n.jpg)
welkom op het forum!
Met zo'n sneak-peak van die gt-t maak je me wel nieuwschierig naar de rest van de wagen hoor! :)
Welkom :D
Ik zeg meer fotows ^^
Hoop dat je hier wat info in kunt winnen om te kijken of een micra rally auto iets voor je is.
Welkom. En je Scooby lig tbehoorlijk laag bij de grnd zo te zien
Hey, welkom hier. De Scooby's heb ik van kleins af aan al weten te waarderen.
Zo'n Nissan Experience klinkt ook niet heel vervelend overigens.
Welkom hier!
welkom, ik zal je alvast 2 handige links sturen over cross en rally's :)
het belangrijkste is dat je info krijgt wat de regels zijn van de competities waaraan je wilt gaan deelnemen.
micra cross topic met regels
http://www.micrafanclub.com/index.php/topic,15636.0.html
laatste actieve micra cross auto
http://www.micrafanclub.com/index.php/topic,12577.0.html
hou ons maar op de hoogte :)
En.die tend.in.Oxford zit op tel dus kan de link niet stureb
Welkom op het forum.
Citaat van: MaStErTuNeR Q op 16 september 2013, 20:58:11
En.die tend.in.Oxford zit op tel dus kan de link niet stureb
daar kun je idd heel veel orginele rally onderdelen vinden :)
http://www.humphrisoxford.co.uk/motor-sport
Ook welkom!!
Klopt. Die foto zegt niet zo veel over de auto, misschien deze wel! Motorisch loopt hij nu 300pk :)
(http://imageshack.us/a/img259/6092/trg7.jpg)
(http://imageshack.us/a/img38/9462/12n.JPG)
pracht wagen !!! alleen de spoiler is niet groot genoeg !
ooit komt er een dag dat ik zon zelfde beestje als tweede auto krijg XD
nice O0
waar is die dakluchthapper eigenlijk voor ???
Om mijzelf te koelen.. O0
Aangezien dit natuurlijk een pure rallyauto is wil ik hem daar ook echt op laten lijken (zonder schreeuwende stickers). Ik heb nog een set gouden ROTA 17" velgen liggen die staan er veel beter onder. Moet alleen nog goede banden daarvoor hebben, zitten nu slicks op.
Uiteindelijk moet deze wel weg hoor. Voor het geld daarvan moet er flink wat geïnvesteerd worden in die Micra.
hoe mooi ik een micra ook vind, zo'n subaru zou ik van m'n levenslang niet inruilen voor een micra :o wat een bazenwagen is die gt-t man! *kwijlkwijl*
Als je geld moet besparen is het nood breekt wet. Hij rijd natuurlijk geweldig, het geluid is typisch Boxer roffel, op de snelweg continue vlammen uit de uitlaat gepaart met knallen... Het verbruik is alleen minder prettig; 1:4,5/1:5.
zo! das een beste zuipert :P
achja, mischien een beetje staalwol in de uitlaat, wellicht ook wat vokjes :D
fmic erop , alle tupperware er vanaf. gl bumpers en motorkap erop evt met lipkitje en dan heb je ineens een sleeper...
rota grid eronder, en maximaal droppen, dan heb je pr0n op wielen :)
Mooie wagen zo!