voor zij die een k11 hebben en geen eigen schroefset willen maken.
http://link.marktplaats.nl/574106084
Damn :o ziet er leuk uit .. :P
Vraag niet wat het kost ;)
Citaat van: Jeroen330 op 10 juli 2012, 10:03:09
Vraag niet wat het kost ;)
Waarschijnlijk zo tegen de 4 cijfertjes.
Dat heeft het setje op mijn Micra namelijk ook gekost :P
Heb mailtje gestuurd... Dus ben benieuwd ;)
Op de site van BC racing zelf kost de set 769pond, omgerekend met huidige koers ongeveer 969euro...
Vind die schroefsets toch wel erg duur vooral als je er als normale gebruiker niet veel aan "schroeft". Wat zorgt er dan voor dat mensen dit toch kopen? Geeft dit zoveel meer verlaging dan verlagingsveren?
Niet echt volgens mij, je kan er alleen preciezer mee verlagen ;)
En bij deze set kan je ook nog de demping en camber instellen...
Je kan een stuk lager dan alleen veren, de dempers zijn in 30 standen instelbaar en de schuinte van de velgen zijn zelfs nog in te stellen. Kortom optische en qua onderstel een genot :)
Citaat van: Bunny op 10 juli 2012, 23:40:33
Je kan een stuk lager dan alleen veren, de dempers zijn in 30 standen instelbaar en de schuinte van de velgen zijn zelfs nog in te stellen. Kortom optische en qua onderstel een genot :)
En ik kan je wel vertellen: Dat is chill.
Een hoop geld, maar dan heb je ook wat :)
Ik hou het zelf gewoon bij 35/50mm verlaging en uprated shocks denk ik.
Een schroefset is veel beter als alleen verlagings veren omdat het stuger en stijver is dus voor circuit gebruik veel beter ;)
Citaat van: thieme op 11 juli 2012, 00:00:27
Ik hou het zelf gewoon bij 35/50mm verlaging en uprated shocks denk ik.
Schoefset en verlagingsveren zijn niet te vergelijken..
Verlagingsveren kunnen ook nooit in de buurt komen van de prestaties die een schroefset geeft..
Wat geeft een schroefset je extra tov verlagingsveren:
- Stugger onderstel dus meer gevoel met de weg
- minder body roll in de bochten dus veel stabieler weggedrag
- Minder lift van de auto tijdens optrekken dus meer energie in acceleratie
- In hoogte verstelbaarheid (en bij BC ook hardheid en camberinstelling)
- Minder veerweg.. door de hardheid in te stellen verklein je de veerweg en kun je verder verlagen
- Camberinstelling.. Hiermee kun je onlangs de verlaging de meeste grip creëren
Mijn keuze is duidelijk..
Ik rij nu nog met verlagingsveren rond, mijn vorige K11 had een Intraxx schroefset.. Onmisbaar! Ik heb de schroefset voor mijn huidige Micra al liggen!
Hmm ben zelf geen circuit racer en we hebben hier vrij veel drempels ook moet ik wel eens over landweggetjes heen, dat doe ik liever niet stuiterend. Dus dat is denk ik vooral persoonlijke voorkeur en bij mij ook een beetje budget. Ik geef me geld op het moment liever uit aan "echte" performance mods.
Wie weet komt het ooit wel zover als ik eens in een schroefset verlaagde micra heb gezeten ^^ Zal het nu komende tijd uit de weg gaan i.v.m. het geld er toch niet voor hebben :P
Uh een schroef set is een echte performance mod hoor :P
Ik bedoel meer gericht op het vermogen van de auto :)
thieme heb jij niet een 5deurs k11 ?
dan snap ik dat verlagen niet zo praktisch is.
Citaat van: thieme op 11 juli 2012, 15:28:20
Hmm ben zelf geen circuit racer en we hebben hier vrij veel drempels ook moet ik wel eens over landweggetjes heen, dat doe ik liever niet stuiterend. Dus dat is denk ik vooral persoonlijke voorkeur en bij mij ook een beetje budget. Ik geef me geld op het moment liever uit aan "echte" performance mods.
Wie weet komt het ooit wel zover als ik eens in een schroefset verlaagde micra heb gezeten ^^ Zal het nu komende tijd uit de weg gaan i.v.m. het geld er toch niet voor hebben :P
Als je eens naar een meeting komt waar ik ook bij ben, moet je maar eens een stukje meerijden/zelf rijden dan, kan je het eens ervaren :)
Want het "stuiteren" kun je zelf instellen enzo, van veel tot minder (soft/hard) ;)
@ Leon ja ik heb een 5 deurs al snap ik niet helemaal wat dat er mee te maken heeft? :s
Al bedenk ik me wel dat ik helaas degene ben die mijn oma wel eens in de auto heeft aangezien ik daar het dichtstbij woon. Zal oma leuk vinden :D
@Milo eerst mijn eigen auto maar eens een beetje op orde maken en dan kijken dat er eens een meeting een beetje in de buurt is :)
Citaat van: thieme op 11 juli 2012, 18:19:18
@ Leon ja ik heb een 5 deurs al snap ik niet helemaal wat dat er mee te maken heeft? :s
5 deurs is langer dus heeft bij verlagen meer last van drempels.
volgens mij zijn ze even lang hoor
Citaat van: thieme op 11 juli 2012, 18:19:18
@ Leon ja ik heb een 5 deurs al snap ik niet helemaal wat dat er mee te maken heeft? :s
Al bedenk ik me wel dat ik helaas degene ben die mijn oma wel eens in de auto heeft aangezien ik daar het dichtstbij woon. Zal oma leuk vinden :D
@Milo eerst mijn eigen auto maar eens een beetje op orde maken en dan kijken dat er eens een meeting een beetje in de buurt is :)
Mijn oma vond het geweldig, mijn micra met schroefset..
"Gaat wel lekker het boggie om hé jochie?!?" >:D
Had ik maar zo'n oma
en ja ik weet ook niet anders dan dat die auto's even lang zijn voorportieren zijn alleen kleiner zodat je nog fatsoenlijke achterportieren kan hebben en de b-stijl zit dan dus ook op een andere plek.