Dienst aangeboden: Uitlezen/resetten en afstellen Micra K11/k12 1999-2005

Gestart door Jeroen330, 12 juni 2012, 18:22:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jeroen330

Eindelijk...

er is een doorbraak in de stationair regeling! van de 2000-2002 1.0 en 1.4!

Ik heb een trucje gevonden om de ECU een nieuwe gasklepstand in te laten leren waardoor ik het stationair kan verhogen! Zonder Datascan niet mogelijk...

17 mei maar eens testen en dan kijken of het blijvend verbeterd!

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

MaStErTuNeR Q


MartinAir

Monsterlijk aanwezig (A)
Wanneer het goedschiks niet wil lukken, dan maar nog een keertje.

Kwarkieboy

K11 '95
K11 Aztek '00

kjiratsiekoedel

Is de timing ook via datascan bij te stellen? Of alleen maar door 't draaien van de verdelerkap? (k11 1.3 pre facelift)

Leo

Citaat van: kjiratsiekoedel op 31 augustus 2015, 13:44:32
Is de timing ook via datascan bij te stellen? Of alleen maar door 't draaien van de verdelerkap? (k11 1.3 pre facelift)

verkeerde topic, prefacelift is voor 1999 ;)

http://www.micrafanclub.nl/index.php/topic,11233.0.html
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Jeroen330

Citaat van: kjiratsiekoedel op 31 augustus 2015, 13:44:32
Is de timing ook via datascan bij te stellen? Of alleen maar door 't draaien van de verdelerkap? (k11 1.3 pre facelift)

Je hebt datascan nodig om de auto in timing modus te zetten.. Vervolgens kun je met de juiste timing light de ontsteking verdraaien om timing te stellen

Herkieeee

Vandaag voor de tweede keer bij Jeroen langsgeweest voor wat afstelwerkzaamheden...  Wederom super geholpen. Was geen overbodige luxe en zelfs nog de bougies laten finetunen! Ik heb de rit terug naar Utrecht zitten genieten tot de volgende keer!

Jeroen330

Graag gedaan Bas..

Fijn dat het afstellen van de bougies zoveel voordelen oplevert! Ik zeg: een vleugje Team330!

Leo

Vandaag heeft jeroen een rondje gereden in mijn k12 1.6.

Vervolgens zn laptop eraan gehangen. Alles gecontroleerd.
Stationair toerental verhoogd en de ontsteking iets vervroegd.

Bedankt voor de service jeroen de micra trekt nu echt als een malle :D
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

K11-1.4

Kan de ontsteking van een 1.4 ook (veilig) vervroegd worden en dan wel dat je op euro 95 kan blijven rijden en win je dan vermogen? Zou wel fijn zijn :D

Jeroen330

Citaat van: Leo op 06 maart 2016, 22:40:40
Vandaag heeft jeroen een rondje gereden in mijn k12 1.6.

Vervolgens zn laptop eraan gehangen. Alles gecontroleerd.
Stationair toerental verhoogd en de ontsteking iets vervroegd.

Bedankt voor de service jeroen de micra trekt nu echt als een malle :D

Oprecht fijne auto ook Leo!
Houd hem heel en bedankt voor de rit

Leo

Citaat van: K11-1.4 op 06 maart 2016, 23:04:55
Kan de ontsteking van een 1.4 ook (veilig) vervroegd worden en dan wel dat je op euro 95 kan blijven rijden en win je dan vermogen? Zou wel fijn zijn :D
De 1.4 is het overgangs model van obd1 naar obd2 helaas werken veel funties nog niet zoals het hoort bij obd2

Het is wel mogelijk om de auto uit te lezen en sensoren na te kijken.

Maar stationair toerental en ontsteking was destijds bij mij niet mogelijk met mn 1.4

Met vervroegde ontsteking kun je gewoon op 95 blijven rijden en je wint idd een beetje vermogen.
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

K11-1.4

Hoeveel scheelt het bij jou leo? Is hij merkbaar sneller geworden? En merk je nog andere dingen? Dat zou wel mooi zijn. Waar met atmosferische motoren vooral de winst in zat was het vervroegen van de ontsteking. Het enige is natuurlijk hoe ver kan je gaan. Want anders ben ik zeker geïnteresseerd!