hij komt moeilijk tot 170 maar dan echt moeilijk het is een 1.3 16v handgeschakeld er zit sport demper dr onder open air filter wat kan de oorzaak zijn?
Iets wat niet harder kan.. wil ook vaak niet harder zonder grote modificaties aan de motor...
Mooie snelheid hoor.
Maar doe je dit in zijn 4 of 5?
Is gewoon netjes hoor, ik denk niet dat hij veel harder kan
in zijn 4 haalt hij meer als in zijn 5.
maar wat weegt de auto na alle veranderingen die je hebt gedaan?
mijn auto haalt de 170 niet eens.
zit momenteel tegen de 1100 kilo aan.
ja maar bij jou zit alles vol gestort tegen vibraties van audio :P en dan je apparatuur nog :p
maar uhm hadden we hier niet al een topic over ergens?
je moet bij zijn dat je de 170 haalt ik ga maar tot de 150 met me 1.2.
mischien wat aan de downforce doen?
Citaat van: Red Racer op 06 maart 2009, 18:11:09
je moet bij zijn dat je de 170 haalt ik ga maar tot de 150 met me 1.2.
mischien wat aan de downforce doen?
daar ga je alleen maar langzamer van
170km/u is de topsnelheid op papier.
In praktijk heb je met andere factoren te maken en dan heb je ook nog de afwijking van de teller. Deze geeft meer aan dan je daadwerkelijk rijdt.
En gewoonlijk lijkt mij dat een auto tegen de topsnelheid niet zo snel meer is. Een Bugatti Veyron haalt de 407km/u ook niet op zijn sloffen. Heeft weer te maken met de grens opzoeken van de aerodynamica.
Dus als jij de 170km/u op je teller met moeite gehaald hebt, dan heeft de auto weerstand gehad. Zwaar beladen, veel wind tegen.
Als je in z'n 4 rijdt moet het sneller kunnen dan in z'n 5.
in de 4 haalt mijn micra ook een 1.3 16v 185 km/u
in de 5 haalt hij 170 km/u
Citaat van: ogduvezz op 06 maart 2009, 19:44:25
in de 4 haalt mijn micra ook een 1.3 16v 185 km/u
in de 5 haalt hij 170 km/u
Dat bedoel ik. Marcel heeft dat ook eens laten zien.
Ik ben zelf nog niet verder gegaan dan de 160km/u.
mijn topsnelheid in mijn 1.0 was 155 GPS km/u onder een aquaduct door :P
moet maar is stukje vinden waar ik ook door kan trappen zou ik is kijken wat die super s doet maar eerst moet die een service beurt hebben die 4 naar 5 doet raar dus
maar in ze 4 kom je idd hoger dat had te maken met de begrenzer heb ik gelezen eerder op het forum
mijn 1.niks gaat 160 GPS in z'n 4 op vlak terrein met zijwind
in z'n vijf weet ik eigelijk niet zal wel ophouden bij 145/150
en motorisch heb ik er niks aan veranderd alleen een andere einddemper
Ga eens naar Duitsland en dan in 4e versnelling.
Volgens mijn Apexi heb ik met mijn Micra 1.4 195 echte kilometers gereden,terwijl de kilometerteller 200 aangaf.
gr.
Luigi
Citaat van: Bunny op 06 maart 2009, 20:07:15
mijn topsnelheid in mijn 1.0 was 155 GPS km/u onder een aquaduct door :P
Ik heb met me 1.0 de 165 al aangetikt hoor (in zn 4) in zn 5 de 150
ze 4 kan je harder dan 5
We halen oude koeien uit de sloot.
Citaat van: Taxloss op 05 juni 2009, 21:50:20
We halen oude koeien uit de sloot.
eens is al is topic over geweest
:slotje:
eens