Beste Mede Micra Fans,
Gisteravond het standaard luchtfilter uitgebouwd en een mooie chromen pijp en race luchtfilter geplaatst. Ook een ander carter (?) filter er op gezet.
Nu heb ik de nippel van de luchtmassameter (?) gemonteerd in een gaatje in de lage bocht, vlak voor de carburateur. En daar uiteraard het slangetje weer op gemonteerd.
Mijn vraag is het volgende: het geluid is wreed, motor loopt keurig en goed stationair. Optrekken gaat fijn, maaarrrr: Vanaf 100 in de 4 en helemaal in de 5 lijkt het vermogen een stuk minder. Als je het gas dan intrapt komt er wel meer stoer geluid, maar eerder minder dan meer vermogen op de wielen.
Dit hebben jullie vast allemaal al meegemaakt of ik heb weer een extra domme fout gemaakt....
Hoor het graag van jullie.
Wat bedoel je met de nippel van de luchtmassameter? Heb je een paar foto's, dat praat een stuk makkelijker
er komt een los slangetje van je oude filter af das ontluchting weet ik die kan je gewoon achter het buisje doen boven in onder het raam zeg maar
ik heb verder niks vreemds gehad trekt juist lekkerder op alles dus vind het vreemd
Ja.. was fototoestel vergeten.
Jammer, want ik vind het best netjes gedaan -al zeg ik het zelf-.
Vandaag op de fiets, dus morgen waarschijnlijk foto's....
@rob: er hangt een los slangetje onder aan de rechterzijde van het originele filter, die wordt alleen omhoog gehouden door het filter dus heb ik die ergens anders achter gehaakt.
Dit betreft een dunne slang die op een nippel links onder het originele luchtfilter vastzat. De slang loopt naar een dubbele nippel rechts op het motorblok. De koperen nippel in het luchtfilter zat in het kunststof vast met een soort klemveer. Deze heb ik in een gaatje in de bocht gemonteerd zodat in elk geval de lucht daar gemeten kan worden.
volgens mij hebben we het over het zelfde slangetje zat zeg maar onder de bak waar filter in zit?
das ontluchting
toevallig geen valse lucht?
Wat Chrismo citeert, een foto doet wonderen.
gr.
Luigi
Citaat van: jasperdg op 12 januari 2009, 15:11:43
Ja.. was fototoestel vergeten.
Jammer, want ik vind het best netjes gedaan -al zeg ik het zelf-.
Vandaag op de fiets, dus morgen waarschijnlijk foto's....
@rob: er hangt een los slangetje onder aan de rechterzijde van het originele filter, die wordt alleen omhoog gehouden door het filter dus heb ik die ergens anders achter gehaakt.
Dit betreft een dunne slang die op een nippel links onder het originele luchtfilter vastzat. De slang loopt naar een dubbele nippel rechts op het motorblok. De koperen nippel in het luchtfilter zat in het kunststof vast met een soort klemveer. Deze heb ik in een gaatje in de bocht gemonteerd zodat in elk geval de lucht daar gemeten kan worden.
Er zijn twee ontluchtingslangen.
Een lange dunne slang hoeft niet meer gebruikt te worden. Ik heb er een knup erin gedaan.
Die dikke vanaf de cilinderkop heeft wel een blijvende functie. Klein filtertje erop of anders doorlussen naar het grote filter.
das carter filter die je bedoelt toch larss
Citaat van: rob op 13 januari 2009, 09:49:29
das carter filter die je bedoelt toch larss
Ja, klopt. :)
die heeft hij en dat andere slangetje ook dus waar we het over hebben snap er geen bal van dat hij vreemt doet zijn auto dan :S zou gewoon moeten werken
hoe heb je hem gemonteert? heb je foto jasper??
kan zijn dat hij niet voldoende lucht aangevoerd krijgt
Plaats een foto, dan wordt alles tenminste duidelijk.......nu zit iedereen hier maar een beetje te gokken waar je het over hebt!
Eindelijk de foto's.
Benieuwd of jullie wat kunnen vertellen.
Ik heb zelf al door dat de montage er leuk uit ziet, maar niet klopt. Immers zit het filter nu met een beugel aan het chassis en dat is niet handig als je blok kantelt etc. Al zie ik het wel op andere auto's in de club....
zie niks vreemts op de bocht bij het filter na waar die beugel zit die zou ik loshalen
dat gaat een keer mis dat andere slangetje net voor de bocht op je LMM heb ik los zitten achter het zilvere pijpje onder je raam door is puur ontluchting en niet nodig
misschien dat dat de boosdoener is maar dan moet je wel weet pijpje van dat slangetje even afdichten op de bocht voor er vuil in komt
Door de rubberen verbindingsmoffen kan de motor best wat bewegen tov dat bevestigingspunt. Verder ziet alles er volgens mij goed uit!
Misschien een optie de ECU even te resetten, omdat de LMM nu wel wat andere waardes gaat meten.
Citaat van: Chrismo op 13 januari 2009, 12:44:53
Misschien een optie de ECU even te resetten, omdat de LMM nu wel wat andere waardes gaat meten.
Leuk, heb je een link naar een item hoe je de ECU kan resetten?
Durfde de auto niet stroomloos te zetten ivm de NATS...
Ik heb ook NATS op mijn K11 en heb laatst de ecu nog een keer gereset ivm storing.
Voordat je dit gaat doen haal de sleutel uit je auto! Ik heb eens meegemaakt dat de auto op slot vloog tijdens dit geintje en de sleutels erin lagen.......niet leuk dus!
Je haalt de minklem van de accupool af en tikt deze even tegen de pluspool aan. LET wel op dat er dus GEEN verbinding meer is met de min-pool van de accu!
Je hoort waarschijnlijk een tikje. In principe is nu de ecu gereset. Nu doe je de minklem weer op de pool en klaar.
gr Chrismo
Goede tip :duim:
Ik heb echter 2 afstandbedieningen ;)
Dus de NATS heeft geen last van de ECU reset begrijp ik.
Als de ECU is gereset, dan zeker starten en 10 minuutjes stationair laten draaien om de nieuwe verhoudingen uit te zoeken?
Gewoon mee rijden, die leert zichzelf in!
En?
Vandaag de ECU gereset. Geen tik gehoord....
Maar de auto rijdt meteen echt anders. Stuk feller, maar vreemd genoeg ook iets minder laag geluid (misschien ben ik al gewend).
Nog niet de snelweg op geweest, dus gebrek aan vermogen kan ik nog niet melden.
hoi, heb afgelopen zaterdag een powerfilter in me micra k11 gezet, alleen heb ik een klein dipje in zn 3. nu was mijn bedoeling om de ecu te resetten. nu praten jullie over de - kabel tegen de + pool te houden, maar blaas je dan niet je ECU op? ben nogal voorzichtig met dit soort dingen aangezien de micra niet van mij is :P alvast bedankt.
nee gebeurd niks mee, er staat dan geen spanning meer op je ECU dus loopt er ook geen stroom
hmm het lijkt mij logischer om de plus draad tegen de minpool te zetten, zodat hij zichzelf ontlaad. maar als jullie het zeker weten, zal ik het van het weekend is proberen.
Wat je ook kan doen en dat is wat ik gedaan heb, is de ECU het zelf laten doen. Kost meer tijd, maar uitwerking is hetzelfde.
Wat je dan doet, is helemaal niks. Gewoon doorrijden, na een tijdje normaal rijden erover verbazen dat die en lekker blijft klinken en iets zuiniger rijdt. :)