Zit te denken om toch uitlaat isolatie band te halen en de hele Janspeed uitlaat spruitstuk in te binden.
Dit zorgt ervoor dat de warmte in de uitlaatpijp blijft en niet in de motorruimte, dus geen vermogensverlies. Nadeel is dat het vocht kan vasthouden en het spruitstuk sneller laat roesten.
De Janspeed is namelijk gevoelig voor roest en dus zat ik te denken om het volgende te gebruiken.
Exhaust / Header Wrap Kit van DEI (Design Engineering, Inc.) (http://www.designengineering.com/products.asp?m=sp&pid=55)
(http://www.designengineering.com/images/products/Exhaust-Wrap-Kit300.jpg)
Die spuitbus zorgt ervoor dat er een coatinglaagje op komt. Dit is op siliconenbasis en is bestand tot 1500 graden celcius. Zoals het op de website staat lijkt mij dit het middel om de Janspeed een langer leven te geven.
Het kost ongeveer 110 174 Euro. Bij Fineline-imports.nl (http://www.fineline-imports.nl/detail/c/7376/subaru-spruitstukken/dei-exhaust-header-wrap-kit.htm)
Zijn er andere die dit kennen of van een soortgelijke product? Zou het kunnen helpen?
Ik heb dat ook om mijn Janspeed spruitstuk zitten, alleen heb ik dat silicone spul er niet om.
Wel een heel werk om te doen, maar het werkt wel :)
Ik ben nog niet helemaal tevreden met het gebruik van dit en ben verder gaan kijken.
Verchromen was eigenlijk mijn eerste keus, maar is kostbaar. Wat ze schijnbaar veel bij motoren doen is coaten.
Ben uiteindelijk bij een Nederlands bedrijf uitgekomen, via een Buell forum.
www.speedlinecoatings.com
Daar ga ik eens navragen hoeveel het gaat kosten en duren. Ze zitten wel dichtbij Eindhoven, dus vervoer is lastig.
Biesheuvel heeft ook wat in het assortiment, alleen een stuk goedkoper