N.a.v. Leo's topic waar ik een vraag had over een uitlaatrubber voor onze Alfa Romeo dacht ik van ik zet m er gewoon op.
Dit was onze Alfa Romeo Giulietta bij aanschaf (nieuw) :
(http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/IMG_0957.jpg)
(http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/IMG_0933.jpg)
Dit is d'r nu.
(http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/Mobile%20Uploads/image_31.jpeg)
(http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/Mobile%20Uploads/image_32.jpeg)
(http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/Mobile%20Uploads/image_33.jpeg)
We hebben de Giul op diverse punten verbeterd :
- Eibach Progressieve verlagingsveren (30-35mm) Dus comfortabel maar toch retestrak weggedrag
- 16mm Novitec spoorverbreders
- Bij aanschaf de Novitec Duplex sportuitlaat laten monteren
- Savali Tuning van 170pk 250nm naar 190pk 290nm en geen gehik en gestotter meer ivm. milieunormen.
- Een set goede tweeters gemonteerd, standaard tweeters komen niet tot hun recht
Kortom, rijdt al stukken beter als af-fabriek en staat er een stuk dikker bij :)
Wat een geweldig mooie auto is dat. Zeker na die aanpassingen.
Citaat van: nismo op 18 augustus 2016, 12:29:18
Wat een geweldig mooie auto is dat. Zeker na die aanpassingen.
Bedankt! Met name de velgen en de kleur (zie je vrij weinig) maken het een mooie wagen als ik het van mensen mag horen :)
Dit zou m standaard geweest zijn :
(http://img.2dehands.be/f/normal/293665744_6-alfa-romeo-giulietta-1-4-t-distinctive-lusso-navi-automaa.jpg)
Geweldige kleur. Ik ben een fan van blauw :)
Mooie updates ook. En gelukkig is de trekhaak afneembaar
Jep, zit er toevallig onder ivm. de aanhanger voor de motorfietsen. Is zonder inderdaad veel mooier.
mooie auto en een heel net vermogen :)
Ja zeker :) het gaat als de brandweer :D als er een BMC-CDA (carbon dynamic airbox) op gaat en de mapping nog wordt aangepast zou hij de 200pk net moeten kunnen halen. Misschien iets voor de toekomst. Je hebt ook grote intercooler kits, maar dat is meer iets voor op het circuit of lang op topsnelheid rijden voor betere koeling.
basic turbo tuning:
- remapped ecu, check
- exhaust system, check
- induction kit
- front mount intercooler
- uprated dump valve
induction kit en dump valve zijn goedkoper en makkelijker dan een andere intercooler.
tevens gaat de auto er een stuk leuker van klinken ;D
deze motor heeft geen gasklep en dus heeft een dump valve geen zin ???
de multi-air is geen standaard motor dus voor tuning kun je beter navraag doen bij Savali tuning.
https://www.vireoauto.nl/414180/Giulietta.html
Als ik het zo lees heb je er nogal veel ervaring mee Leo ?
(http://img.memecdn.com/trust-me-i-amp-039-m-an-engineer_c_1897979.jpg)
Citaat van: Riesh op 20 augustus 2016, 00:03:51
Als ik het zo lees heb je er nogal veel ervaring mee Leo ?
nee is gewoon algemene uitleg.
ik ben me wel aan het inlezen over turbo tuning.
is alleen niet geschikt voor de micra :(
Citaat van: Milo op 20 augustus 2016, 00:16:25
(http://img.memecdn.com/trust-me-i-amp-039-m-an-engineer_c_1897979.jpg)
Hahaha
Citaat van: Leo op 20 augustus 2016, 01:08:32
Citaat van: Riesh op 20 augustus 2016, 00:03:51
Als ik het zo lees heb je er nogal veel ervaring mee Leo ?
nee is gewoon algemene uitleg.
ik ben me wel aan het inlezen over turbo tuning.
is alleen niet geschikt voor de micra :(
Want?
Oh, en on topic.
Erg mooie Alfa! Ik vind hem in het rood nog wat mooier (zeikerd)
Een dumpvalve heeft bij deze geen zin omdat er in een multiair geen gasklep heeft. Weet het fijne er niet van maar het schijnt eerder verlies op te leveren. Daarnaast is het een TCT (twin clutch transmission) dus heb je eigenlijk al geen verlies met overschakelen. Bij montage van een ander filter heb je trouwens wel al enigszins het tsss geluid :
https://www.youtube.com/watch?v=INvU-bma05M
Zal eens kijken of ik een filmpje kan maken van acceleratie. Er was een mooi voorbeeld maar kan m zo 1 2 3 niet vinden.
Mooie Alfa!
en idd, zonder gasklep is een dumpvalve nutteloos.
Wat een dumpvalve eigenlijk doet is de de lucht in de inlaat afblazen als je van het gas afgaat (en de gasklep dus sluit).
De turbo draait dan nog (uit) en levert druk in de inlaat op. Deze overdruk kan niet weg omdat het inlaat traject van een turbo motor gesloten is.
Deze druk remt de turbo af en zorgt hiermee automatisch voor hogere slijtage van de turbo omdat hij in stilstaande positie minder goed zijn warmte kwijt kan.
Tevens moet de turbo opnieuw opspoelen als je weer op het gas gaat.
Plaats je een dumpvalve dan wordt de teveelheid aan lucht in de inlaat afgeblazen of omgeleid, waardoor de turbo minder afgeremd wordt en de auto beter oppakt als je bijvoorbeeld opschakelt. Daarbij is het gunstig voor de levensduur van je turbo.
Citaat van: Leo op 20 augustus 2016, 01:08:32
Citaat van: Riesh op 20 augustus 2016, 00:03:51
Als ik het zo lees heb je er nogal veel ervaring mee Leo ?
nee is gewoon algemene uitleg.
ik ben me wel aan het inlezen over turbo tuning.
is alleen niet geschikt voor de micra :(
Omdat je het brengt alsof je er al jarenlang ervaring mee hebt...