Afkeur door roest aan de remleidingen? Wij hebben de oplossing, namelijk Koperen remleidingen voor onder de K11. Alles is helemaal op maat en pasklaar te krijgen.
(https://myalbum.com/photo/cWZ7va5en1Bc/1k0.jpg)
(https://myalbum.com/photo/O95lIWCdNZq8/1k0.jpg)
(https://myalbum.com/photo/tLeOvQBq44BF/1k0.jpg)
(https://myalbum.com/photo/MVTLS3oguGar/1k0.jpg)
(https://myalbum.com/photo/ixl18vcoe5pb/1k0.jpg)
(https://myalbum.com/photo/NBJCaChE8wUq/1k0.jpg)
(https://myalbum.com/photo/cv8JSNn93MnO/1k0.jpg)
Geen roest meer, geen problemen meer in de toekomst!
En waar vindt al dat moois plaats? :D
Sommige dingen kunnen in Zwolle.. Complexere bezigheden in Drachten..
Waar zat je aan te denken?
Up!
Up!
Met de juiste tools kun je ook compleet flexibele leidingen leggen Jeroen.
Klopt, maar koperen zijn veel minder slijtage gevoelig...
Up!
up! prijs bijgevoegd voor het vervangen van een voorfront...
Ik heb na enig denken besloten mijn diensten aan te houden op het forum. Ik sta boven bepaald gedrag en draag de club een warm hart toe..
:cheer: :wave: :cheer:
Dankjewel Jeroen. Een verstandige beslissing ;)
Whahahahahahahahahaha....
*edit*
Mod: laatste gedeelte van je bericht verwijderd, dit hoeft niet openbaar. Als je het kwijt wilt stuur je 2yllw4u maar een pm
Goed nieuws Jeroen, fijn dat je besloten hebt je diensten hier weer aan te bieden O0
Blij dat je terug bent om je diensten aan te bieden! :)
Citaat van: Jeroen330 op 12 september 2012, 22:24:27
Sommige dingen kunnen in Zwolle.. Complexere bezigheden in Drachten..
Waar zat je aan te denken?
Hallo Jeroen330 ik zat te denken aan remleidingen van en naar de verdeler, een fusé kogel rechts, de balk constructie voor is doorgeroest en rechts achter bij de balk is een stuk doorgeroest. Het autootje ziet er nog goed uit en is motorisch ook nog in orde, ik wil hem niet graag missen, maar het ligt aan de kosten. Hij is al afgekeurd bij de garage, maar ik heb de tijd tot 15 Mei. Nu is mijn vraag wat kun je voor mij doen?
Alvast bedankt en groeten van Henk Bronk
emailadres: henkbronk@home.nl
Hallo Henk,
Je hebt mail met een prijsopgave voor het werk.
Je hebt wel direct al het grote werk erop gezet zeg... Ik wacht je reactie af
na dit soort werkzaamheden kan die gewoon weer 10 jaar mee
Hoi Jeroen, ik ben benieuwd wat je vraagt voor het vervangen van de drukgroep/koppeling etc iig zodat de bak niet meer rammelt ;)
Ik plaats even een linkje naar het topic:
http://www.micrafanclub.com/index.php/topic,15191.0.html
Komt op het volgende neer (copy/paste):
1. Sinds een kilometer of 10.000 bonkt de aandrijfas of homokineet. Het is hetzelfde soort geluid dat je hoort in sommige auto's als je een bocht neemt, maar ik hoor het constant. Bij sommige snelheden is het wat duidelijker te horen.
2. De koppeling gaat sinds een maand of 4/5 ineens veel zwaarder, vooral het laatste stukje. Wanneer je wilt wegrijden pakt hij ook veel later dan eerst. De koppeling voelt wat 'sponzig' aan ook.
3. Wellicht heeft dit te maken met 2, maar er is ook iets met de versnellingsbak denk ik. Stationair rammelt er wat in de versnellingsbak (tenminste gok dat het de versnellingsbak is). Ook als je vanuit neutraal naar de 1 schakelt, en je hem dan in z'n 1 hebt gezet en je speelt wat met de koppeling en gas, dan hoor je een rammeltje.
4. Een week geleden hoorde ik tijdens het rijden ineens een enorm gerammel uit de versnellingsbak komen en hem hem toen snel in de berm gezet. Heb toen een paar keer de koppeling flink ingetrapt, de motor weer gestart en toen was de rammel weg. Sindsdien is het niet meer gebeurd, maar de rammel stationair is iets luider geworden.
De homokineet is niet heel erg dringend, de rest wel :)
Alvast bedankt voor je reactie!
Staat in de beginpost.. €250,- excl de koppelingsset en bakolie
Je kunt dus zelf een koppeling regelen, of ik kan er een voor je regelen.
Klaar terwijl je wacht!
Upje!
Afgelopen weekend ontdekt dat de prijzen voor een compleet front flink wat omhoog zijn gegaan.. hierdoor is onze prijs helaas omhoog gegaan van €250,- naar €275,-
Het blijft natuurlijk de goedkoopste mogelijkheid voor een geheel nieuw front op de auto
Hallo Jeroen, ik wil jou en Piet en die andere man bedanken O0 voor al het werk wat jullie aan mijn auto hebben gedaan, hij loopt weer als een trein. :wave: Ik heb nog twee bandjes aangeschaft en hem uit laten balanceren, nu is er geen :politie: die mij te pakken kan krijgen. Hij is zonder moeite door de keuring gekomen.
Groeten Henk Bronk
Graag gedaan! De andere man heet Rik.. Professioneel lasser..
Was trouwens een flinke klus: remleidingen vervangen voor koperen, front vervangen, draagarmen vervangen, stuurkogels en ashoes vervangen en beide dorpels gelast..
Gelukkig nu in een keer door de APK!
Keer bakkie koffie doen in zwolle jeroen? Volgens mij kan ik nog heel wat leren van jou over de nissan micra :)
Je mag altijd langskomen om te kijken..
Er staat een circuit Micra in de berging die gebouwd wordt dus ook wat leuks om te bekijken..
Upje!
Zoals je weet zit mijn front eraan te komen maar nu lees ik hier dat je ook CV installeert. Krijg ik dan een aparte afstandsbediening of kan het ook in de sleutel verwerkt worden? Of is dat alleen origineel nissan?
Citaat van: Psydan op 08 oktober 2013, 17:51:53
Zoals je weet zit mijn front eraan te komen maar nu lees ik hier dat je ook CV installeert. Krijg ik dan een aparte afstandsbediening of kan het ook in de sleutel verwerkt worden? Of is dat alleen origineel nissan?
er zijn meerdere soorten..
bijvoorbeeld de aftermarket klapsleutels met sleutelbaarden waarop je dan je sleutel kan laten slijpen. Dan heb je een soort Audi-klapsleutel idee.
ik zelf heb een losse zender..
Heb volgens mij nog ergens een compleet setje zwerven..
Aparte zender heb ik liever niet. Ik dacht eerder aan dit:
item.mobileweb.ebay.co.uk/viewitem?itemId=250738667955
En wat kost het om te laten inbouwen?
In de tussentijd alweer meerdere klussen gedaan!
Misschien leuk dat ik van wat grotere klusjes wat foto's plaats..
Om te beginnen de Primera P11-144 van mijn beste maatje. Deze had een waslijst aan dingen die moesten gebeuren waaronder:
- APK
- Wielen Balanceren
- Laswerk in de voorste wielkasten
- Verlagingsveren achter vervangen want huidige waren gebroken
- Nieuwe bovenste draagarmen voor
- Drijfstanglagers vervangen
- Grote beurt
Niet iets voor in een enkel weekend, maar wel leuke uitdagingen er tussen
Roest aanpakken in de voorste wielkasten:
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-BGCMMMUJ.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-UYOAPVGR.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-BE4JTFNK.jpg)
Alles afgewerkt met zinkspray, carrosserie kit en tectyl/lak op kleur.
Nieuwe verlagingsveren plaatsen:
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-TLYU4APW.jpg)
Nieuwe draagarmen voor:
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-LTHPDFJR.jpg)
Drijfstanglagers vervangen voor ACL race lagers!
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-XH4M7AZ6.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-VOJGJTOU.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-J4VG4KRH.jpg)
Nu rijdt de auto alweer twee weken rond!
Deze week de nokassen in Luukske zijn 1.0 vervangen voor 1.3 nokassen!
Voor het gemak de linker motorsteun en distributie afdekplaat verwijderd.
Distributie op 0 graden gezet met de ketting op de markeringen en vervolgens de distributie drieledig afgetekend op de ketting om met montage de ketting weer scherp te zetten. Daarna de kettingspanner eruit en het feest kon beginnen..
Tijdens het loshalen van de kettingspanner de bouten vastgezet met een telescoop magneet zodat er niks plotseling de motor in kan vallen:
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-IYUSNMDI.jpg)
Nokas lagerkappen op juiste volgorde aandraaien en op de gebruikelijke 15nm vastgezet.
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-46KF88YK.jpg)
Een beste klus.. Maar het resultaat was toch voelbaar beter!
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-CWGONHWP.jpg)
Uiteindelijk de startmotor aangestuurd om de motor te laten draaien zonder te starten om de oliedruk door het hele blok te pompen. Daarna de auto gestart zonder complicaties om vervolgens de ontsteking en stationair weer af te stellen
Mooi werk jeroen :D
Woudam (Mark) had gevraagd bij het wisselen van zijn front direct ook de auto te verlagen.
Aangezien op mijn werk (school) deze klusjes zeldzaam zijn had ik besloten voor mijn leerlingen voertuigentechniek een soort masterclass verlaging te maken.
Hoe wissel je veren op schokbrekers, waar moet je op letten bij het plaatsen, wat zijn de voordelen en hoe kun je controleren of je het werk goed gedaan heb.. Ik doe al het werk en terwijl ik het doe vertel ik wat de stappen zijn
De leerlingen waren dol enthousiast om iets gaafs als dit te gaan zien!
Achter:
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-EKJP6BQK.jpg)
Na een schokbreker voor te hebben gedaan mochten twee talentvolle leerlingen zelf eens met de veerspanners aan de slag.. Veiligheid voorop!
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-SW6HFR6V.jpg)
Na mijn montage mocht een leerling de bouten op moment aandraaien. Zo leren ze hoe vast schokbreker bouten moeten zitten.
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-UETFGZ4R.jpg)
Ook leuk om eens te timen hoelang het mij kost een Micra te verlagen.. Incl uitleg 1 uur en twintig minuten..
Echt leuk dat je dit soort dingen kan combineren met je werk!
Ik vind het vooral leuk om mensen iets te leren...
Mijn leerlingen zijn derde klassers, pubers en zijn het allerbeste in niks doen en dingen kwijt maken. Daarom moet je met dit soort dingen eigenlijk al het werk zelf doen. Soms klussen ze ook aan Smoothy, maar als ik hun alleen laat dan moet ik achteraf zelf alles controleren en nalopen om er zeker van te zijn dat alle onderdelen er weer op zitten EN goed vast..
Klussen voor anderen, in dit geval Woudam doe ik dus wel gewoon zelf. De leerlingen laat ik meekijken en studeren in de hoop dat ze mij na de vakantie nog wat kunnen vertellen over massa van de auto ten opzichte van het wegdek en kracht van de veren.. de zaken die het verlagen waardevol maken..
Echt top O0
Zal ik de rekening van het lenen van lesmateriaal naar de school of naar jouw sturen? ::)
Top bezig Jeroen, ik ben erg benieuwd naar hoe ze nu op de weg ligt! ;D
Gistermiddag stil gestaan langs de A12. Uiteindelijk heeft de ANWB mij weer aan de praat gekregen (of eigenlijk puur geluk).
Na wat app contact met Jeroen kon hij diezelfde avond nog een ontsteking regelen en doet de Micra het weer prima. En dat op de parkeerplaats van de McDonalds, haha. :)
Jeroen, bedankt dat je dit hebt geregeld op zo'n korte periode. En dat terwijl je nog druk bent met je huisje. Top! O0
8)
Graag gedaan nog!
Klusje shortshifter, panhard rod, APK, ashoezen en bodem tectyleren voor MartinAir
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-NNQ6LNLR.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-UG8KK3SZ.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-YI3GRZHX.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-AEUEIHNI.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-RM3T6C6H.jpg)
Klus Janspeed spruitstuk (incl stralen en spuiten), uitlaat en inlaat voor Woudam
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-PMRXRL4I.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-6DG87GZO.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-QHDN6D8Y.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-7BUTPCH8.jpg)
Dag jeroen. Ik heb sind een week een nissan pao, ik zie dat je ergens in Zwolle zit, ik ook...
ik zou het leuk vinden om eens samen met iemand die er kijk op heeft in te schatten wat er verbeterd kan worden aan de auto. Ik weet eigenlijk niet half hoe hij hoort te rijden als hij echt goed is ;)
ik ben benieuwd!
Volgens mij reed Jeroen laatst achter jou! Kreeg een foto met daarop de achterkant van een Pao. O0
Kenteken met LSX erin?
Hahaha! Ja klopt!
Was dat bij de a28 oprit toevallig? vlakbij de macdrive? Ik meende laatst iemand een foto te zien maken...
Citaat van: coos op 05 mei 2015, 19:46:34
Dag jeroen. Ik heb sind een week een nissan pao, ik zie dat je ergens in Zwolle zit, ik ook...
ik zou het leuk vinden om eens samen met iemand die er kijk op heeft in te schatten wat er verbeterd kan worden aan de auto. Ik weet eigenlijk niet half hoe hij hoort te rijden als hij echt goed is ;)
ik ben benieuwd!
Ik ga even contact met je opnemen
Citaat van: coos op 05 mei 2015, 20:04:32
Hahaha! Ja klopt!
Was dat bij de a28 oprit toevallig? vlakbij de macdrive? Ik meende laatst iemand een foto te zien maken...
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-MGTXURTC.jpg)
Hahaha bizar! ;D
@ jeroen: bedankt alvast!
Stuur je een mailtje oid?
Van de week kwam mijn vriendin thuis met de A3.
Onderweg ging het accu lampje branden waarop zij direct haar kachel, lampen en overige gebruikers uit heeft gezet. Ook heeft zij de motor temperatuur goed in de gaten gehouden.. Slimme zet van mijn meisje want aangekomen in Zwolle bleek dat ze de multiriem verloren was.....
Aangezien de auto toch groot onderhoud nodig heeft vandaag aan de slag gegaan
Motor plaat, accu, luchtfilter eruit...
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-BVJDP3LT.jpg)
Uurtje later: Motor in staat van ontbinding
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-UFUUAJGS.jpg)
to do:
- Beurtje
- Nieuwe distributie en waterpomp
- Geluid bij aircopomp verhelpen
- Koelvloeistof lekkage vinden en oplossen
- Oorzaak multiriem zoeken en oplossen
Naast de standaard onderdelen zit er ook nog een bult aan LPG onderdelen onder de kap
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-MM4KZSWV.jpg)
De oorzaak van de verloren riem was snel gevonden: Riemspanner gesmolten.. waarschijnlijk lagers gaar en te heet geworden
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-4SFLGS3U.jpg)
Toen de motor nagekeken op eventuele koppakking lekkage omdat dit ook tot het verbruik van koelvloeistof kan leiden. Gelukkig geven alle controle middelen aan dat er nog niks mis is met mijn koppakking! even verder zoeken..
Thermostaathuis gaf duidelijkheid
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-U6PALL3X.jpg)
Niet alleen de pakking, maar het hele huis is gaar
Hier komt het thermostaathuis vandaan... wat een gezeur om bij te komen..
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-GSBP3NNF.jpg)
Direct het een en ander besteld:
- Contitech distributieset met pomp
- Nieuwe Koelvloeistoftank
- Nieuwe Carterontluchting (deze was kapot)
- Nieuwe poulie voor de multiriem spanner
- Nieuw thermostaathuis met nieuwe pakking
Als dat erop zit dan nog even de airco fixen en dan kunnen we weer een eind kachellen!
stuurbekrachtiging werkte wel gewoon ?
Wat een drama om overal bij te komen trouwens
Goed bezig Jeroen. Kwam het geluid niet van de spanner af ipv de aircopomp?
Citaat van: Riesh op 14 juni 2015, 16:42:16
stuurbekrachtiging werkte wel gewoon ?
Wat een drama om overal bij te komen trouwens
stuurbekrachtiging werkte ook niet meer nee...
en idd.. alles zit verstopt, verborgen en over elkaar heen gebouwd
Citaat van: PW-performance op 14 juni 2015, 16:47:20
Goed bezig Jeroen. Kwam het geluid niet van de spanner af ipv de aircopomp?
ik denk het niet want met de airco uit was het geluid weg...
toch eerst ff checken voordat ik airco spullen ga bestellen
Vandaag druk bezig geweest met de revisie van Woudam zijn GTI klauwen.
Allereerst met alle componenten eraan de boel gezandstraald..
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-LCPWE4ES.jpg)
Daarna demonteren, zuigerwanden en zuigers schuren en polijsten met het volgende resultaat
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-8GDSFNQE.jpg)
En dan het eerste laagje rode lak erop gekwast.. nu nog een paar laagjes voordat de klauwen opgebouwd kunnen worden met revisie spul!
Binnenkort de Klauwen van Leo ook aanpakken.. zelf ook nog 3 setjes klauwen die hetzelfde zullen ondergaan...
is het weer gelukt om revisie setjes te vinden jeroen ?
Citaat van: Leo op 16 juni 2015, 13:01:01
is het weer gelukt om revisie setjes te vinden jeroen ?
Ja Leo... komt goed!
:wave:
Een setje GTI klauwen klaar voor montage!
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-IKX4KJ7G.jpg)
Verse rubbers en alles met speciaal vet in elkaar
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-XPNLJ3EG.jpg)
Eindresultaat:
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-VQV67OME.jpg)
Netjes hoor :)
Gaaf Jeroen! Ik ben erg benieuwd. :D
Echt netjes!
Hoi Jeroen
Ik had je vorige week een pm gestuurd voor het nazien van mijn witte K10 :)
Wanneer zou je tijd hebben om in Houten af te spreken. Dat zou voor mij het makkelijkst zijn.
Ik hoor graag van je. Als je liever even belt: mijn telefoon nr staat in mijn pm van 13 juli aan je.
Micra groeten Ferdinand
:wave:
Jeroen is nog even op vakantie ;)
Thx Leo.
Als je dit leest Jeroen: fijne vakantie gewenst 8)
:wave:
Pm over onderhoud van mijn K10. Lijkt me tof als team330 mijn wagentje eens goed onder handen kan nemen!
PM O0
Vandaag bij de auto van Patrick de koppeling vervangen wegens slippen...
Hier te lezen incl foto's:
http://www.micrafanclub.nl/index.php/topic,17483.45.html
Ook vandaag een Aztek verlaagd met SPAX verlagingsveren.
Had gisteren de boel al klaargemaakt op een setje veerpoten wat ik nog had liggen
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-FS6NSA38.jpg)
Vandaag in een rap tempo gewisseld met dit als resultaat:
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-BGNZO3ZK.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-ANZ8HHHP.jpg)
Eigenaar was bijzonder verrast over de transformatie in rijgedrag na het monteren!
Als je al veerpoten hebt liggen dan gaat dat idd een stuk sneller :)
Topic aangepast!