hoi,
ik heb sinds een maand of 5 deze micra in mijn bezit. na een volvo v40 1.8 was ik die grote auto's wel beu en wou ik iets kleiner en leuker rijden.
na een tijdje zoeken kwam ik deze tegen op 10 minuten rijden van mij thuis. dus ben ik die gelijk gaan kopen. het was een nette 1.3 handbak ( zie je niet veel hier) met slechts 74xxx km. enkel in de deuren aan de bestuurderskant wat deuken..
wat ik al deed:
epace voorlip
megane achterlip
grotere inductieslang
zwart 3 spaak stuur (later model?)
deurkaarten bekleedt in zwarte suede
alle losse interieurdelen zwart gespoten
zetelhoesjes in afwachting van mooie kuipjes .
sony xplod radio en fusion luidsprekers in de hoedenplank.
velgen die er op zaten zijn net verkocht , ik zoek namelijk iets in 15"
foto's:
(https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash2/1002268_10151677149692103_1003476390_n.jpg)
(https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1014364_10151665006087103_2078038149_n.jpg)
ik maak er nog van het interieur en zo . moet eerst eens gekuist worden .
ik hoop hier heel wat leuke dingetjes te kunnen leren en kopen. ik ben nog een en ander van plan.
verlagen, verfraaien, en vooral versnellen.
ik kijk ook op het engelse forum , maar de verzendkosten zijn nogal gek .
mvg Jonathan
Welkom Jonathan.
Leuke 5drs heb je daar. Jammer dat je de wieltjes al verkocht hebt, daar had je hier ook wel een liefhebber voor kunnen vinden.
Psydan hier op het forum heeft trouwens nog een mooi setje 15 inch te koop (BBS look)
Hey welkom :)
Hoop dat je het hier naar je zin zult hebben
hey welkom
kijk maar eens rond er valt genoeg info te vinden :)
Nette wagen, grote ambities!
Hey, welkom.
Een rode is altijd goed :) Die velgjes waren wel stoer. Geeft me alvast een mooi beeld voor m'n eigen opknapsetje :P
Welkom op het forum.
plaats een foto van het interieur want volgens mij heb jij het stuur van een K10 Super S :D
Welkom hier. Leuke ideeën heb je met je Micra, ik ben reuze benieuwd!
En velgjes stonden hem ook lang niet verkeerd.
Neem idd eens een kijkje hier (http://www.micrafanclub.com/index.php/topic,15827.0.html), miss vind je het wel wat O0
dank voor de welkomst groeten , ik hoop velen van jullie onderdelen te mogen overnemen hehe. ik heb het te koop gedeelte al grondig doorspeurd , maar ik vind die bbs types wel wat alledaags geworden dankzij de vw scene. ook kan ik ze goedkoper vinden , sorry :) blijft wel mooi spul natuurlijk.
de velgen heb ik verkocht omdat ze zo maar even 4 cm uitstaken vooraan (et 4 O0). maar daarmee heb ik meteen budget voor het uitlaat gedeelte. ik kan een nieuwe saxo vts 4-2-1 kopen , die mits het verlassen van de flenzen zou moeten passen. dat wordt dus een projectje voor de winter . ook zag ik hier wat nismo dempers passeren. Die zou een mooie "afsluiter" zijn. ik las dat het middengedeelte van de uitlaat niet veel verschil maakt ?
mooie plannen.
volgens mij zijn de nismo dempers momenteel even uitverkocht.
maar je kunt ze wel nog in japan bestellen via biyee voor n nette prijs :)
http://www.buyee.jp/item/yahoo/auction/v311543592
Welkom hier, nette micra in een mooie kleur! O0
Plannen klinken goed en verlaging zal je wagen ook goed doen. Ben benieuwd naar de nieuwe velgen die gaan komen.
Succes met je project!
Welkom!
En mooi ideeën!
Welkom !
aah das uwe :D ik zag hem een tijd terug op kapaza of 2dehands staan voor de velgen :D buiten dat ziet er wel goed uit!
yup , kheb ondertussen al wat nieuw spul hoor ;)
(https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1473026_10152087104107103_1076014566_n.jpg)
(https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1521688_10152087104262103_1719206351_n.jpg)
Mooie velgen! wat zijn de maten?
gaaf :D
het zijn ally cats , 5.5 en 7x 13 . komen 165/55 bandjes op .
ik wou 15" maar ik kon deze kopen voor 150. die ene op de foto heb ik al opgemaakt , de andere ben ik nog mee bezig. eentje was gestraald en gelakt , eentje gestraald. en 1 was er helemaal geoxideerd (magnesium). de opgemaakte was grijs gespoten met ,een spuitbus ofzo
ook mis ik de naafkapjes
je bedoelt 5.5 J, 4 x 100 steek in 13" met 165/55/13 banden ?
jep , 5.5j vooraan en 7 j achteraan :) de et achteraan is -7 :o
Wow, dat gaat volgends mij wel erg tof staan met een verlaging. Maar ben je niet bang dat je je wiellagers kapot rijd?
wow dat is echt sick :D
Citaat van: Psydan op 29 december 2013, 15:11:55
Wow, dat gaat volgends mij wel erg tof staan met een verlaging. Maar ben je niet bang dat je je wiellagers kapot rijd?
zou dat zoveel extra stress op de lagers leggen ? het center van de velg zit nog redelijk in het midden .. de druk wordt toch zoiezo naar de naaf gebracht , omdat ze daar bevestigd zit? dus veel verandert er toch niet ? kheb er geen evaring mee , dus als ik me vergis , verbeter me aub :)
Citaat van: Psydan op 29 december 2013, 15:11:55
Wow, dat gaat volgends mij wel erg tof staan met een verlaging. Maar ben je niet bang dat je je wiellagers kapot rijd?
kunnen ze wel hebben hoor, et0 is dat de achterkant van het hart en het middelpunt van de velg gelijk liggen.
en et-7 is dat het hart 0.7cm verder naar binnenkomt, dus de velg iets verder naar buiten komt.
et-7 kan nog prima
Dit zijn nog nissan lagers die kunnen idd wat meer hebben, bij een K12 is het vragen om problemen. vergis je echter niet in de extra krachten die op je lagers komen. Bij een standaard et (ongeveer 40) zit de kracht mooi gecentreerd op je lagers. Ga je naar et0 dan verleg je dat punt 4 cm naar buiten. Je kan je nu voorstellen dat er hele andere krachten op de lagers komen.
Velgen zijn siiiiiicck :D
Citaat van: Riesh op 29 december 2013, 20:44:41
Dit zijn nog nissan lagers die kunnen idd wat meer hebben, bij een K12 is het vragen om problemen. vergis je echter niet in de extra krachten die op je lagers komen. Bij een standaard et (ongeveer 40) zit de kracht mooi gecentreerd op je lagers. Ga je naar et0 dan verleg je dat punt 4 cm naar buiten. Je kan je nu voorstellen dat er hele andere krachten op de lagers komen.
hmm dan hou ik die zeker in de gaten, of vervang ik gewoon door nieuwe . er moet vanachter ook een nieuw draad einde in de naaf . de lieve mensen van de bandencentrale hadden de moer er schuin opgeschoten. misschien kan ik dat in een keer doen , aangezien heel het zooitje toch los moet . ik denk dat de et vooraan een normalere maat is, ik kijk even hoe je het eigenlijk meten/berekenen kan. alvast bedankt voor de mooie redenering, en complimentjes hehe
:mfc:
Laat ik maar niets zeggen over die lieve mensen van de bandencentrale :P
Dikke velgen. Alley Cats destijds ook overwogen 8)
Je lagers zullen wel wat meer te lijden hebben, maar kan prima volgens mij. Gewoon rekening mee houden dat ze wat harder slijten.
Ik vindt de kleur zo goed staan op de Micra. Saaie kleur als het ware, op een goede manier ;)
voor de voorwielen kom ik op ET 15 uit . nog steeds niet optimaal , maar beter als de rota's die ik had , die hadden ET 4.
ik twijfelde om de resterende 2 velgen eigenlijk met rood accent te doen . dus 1 zwarte en 1 rode velg per kant . maar dat gaat er al gauw clownachtig uitzien vind ik . of alle 4 rood , maar dan moet ik herbeginnen . :(
of ging het om carrosserie kleur ?
Velgjes gaan er wel dik uitzien met een dikke verlaging :D heb een foto gevonden, is wel een facelift :(
(http://i1089.photobucket.com/albums/i342/tommekee/15249_324704804322077_1843414289_n.jpg) (http://s1089.photobucket.com/user/tommekee/media/15249_324704804322077_1843414289_n.jpg.html)
velgen zijn erg gaaf zo
maar mag dat eigenlijk wel in Belgie ?
(velgen buiten de wielkast en heel erg verlagen)
omdat ze daar over het algemeen erg streng over zijn ???
Citaat van: xleonl op 04 januari 2014, 23:41:18
velgen zijn erg gaaf zo
maar mag dat eigenlijk wel in Belgie ?
(velgen buiten de wielkast en heel erg verlagen)
omdat ze daar over het algemeen erg streng over zijn ???
Hier in België zijn ze echt streng op verlagen en alles wat er bij hoort :(
En vriend van me had zijn Astra echt dik gemaakt, en ze hadden hem tegengehouden en hij moest hem terug helemaal origineel zetten :(
de vorige belg die goed bezig was met zn K11 maar moest stoppen was dj-tronix
http://www.micrafanclub.com/index.php/topic,14475.0.html
wel een leuk topic verder :)
daarom wil ik een compleet setje met dempers etc. in een middagje sleutelen zit alles er onder of er uit . wielen weet ik dat die niet mogen voor de keuring. daarom dacht ik ook aan spatbord verbreders, of de wielkasten laten uitrollen , dan valt het toch al minder op
Man de velgen die erop zaten, dat zijn de velgen die ik elke avond in mijn dromen zie ... :o
hehe ja had ik het geweten had ik ze bijgehouden .
leuk nieuws trouwens, deze komt er bij voor mijn vriendin O0
(http://img.2dehands.be/f/normal/175746751-nissan-micra-1-3-keuringvrij-met-132-000kms.jpg)
(http://img.2dehands.be/f/preview/175746751_1-nissan-micra-1-3-keuringvrij-met-132-000kms.jpg)
een mooie 1.3 slx ( dus top uitvoering , zonder airco) 3 deurs met een magere 136k km's
vandaag gaan inspecteren en gelijk een voorschot betaald .
nou ben ik wel jaloers op die van m'n vriendin.. ik wilde ook een 3 deurs .
maarja , deze is natuurlijk ook een beetje de mijne ;)
morgen gaan ook de banden/velgen binnen voor montage , en ik plaatste de spoiler gister al
foto's komen er aan , maar nu is het wat donker :)
Vergis je niet: een 5 deurs is een pak zeldzamer en meer waard.
Als je een 5drs verkoopt dan komen ze eropaf als vliegen op de stroop
ha geweldig O0
de mijne gaat nergens heen voor het moment hoor ,
maar goed dat ik het weet ;)
Goed bezig. Beetje de vriendin opvoeden :P
Met de 'saaie' kleur bedoelde ik overigens de carrosserie. Als je daar dan zulke velgjes onder schroeft smoelt dat juist zo lekker.
>:(
ben ik echt boos op mezelf. komt het uit dat de velgjes 4*98 in plaats van 4*100 steek zijn.. eentje is zelfs 4*108 of zo, dus daar kan ik al helemaal niks mee ..
dus momenteel nog even geen mooie rondingen :(
Citaat van: march.be op 14 januari 2014, 21:10:28
>:(
ben ik echt boos op mezelf. komt het uit dat de velgjes 4*98 in plaats van 4*100 steek zijn.. eentje is zelfs 4*108 of zo, dus daar kan ik al helemaal niks mee ..
dus momenteel nog even geen mooie rondingen :(
Huh? Hoe kan dat nou? Een setje in verschillende maten? Wat staat er op de velg zelf?
op de velgen staan geen steekmaten . de vorige kopen had de set zelf samen gesteld . zelf had ik ze zelf ook nooit gepast .. moet ik daarom al die tijd erop zitten staren terwijl ik ze schuurde en zo ..zie ik dat nu pas als ik ze monteren zil . nu vind ik hopelijk ergens iemand met het omgekeerde van wat ik heb .. die 4*98 kan ik wel omtoveren in 4*100 :)
Das mooi klote. 4x98 is met schuifbouten wel te verhelpen. Da's fiat/lancia etc steekmaat als ik me niet vergis. 108 ford en nog wat. Mooie collectie :P
hmm , die velgen op die facelift bovenaan vorige pagina lijken me groter ?
ik heb de "verstevigings-ringen" uit de gaten geklopt en de velgen mooi center passend gekregen. ik voorzie ook nog centreerringen op dat alles op z'n plaats zou blijven :)
maar zo staat het dus bij mijn nu . ook had ik 'm net gewassen 8)
(https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1535642_10152143326077103_410912426_n.jpg)
Staat goed! Maar de auto moet wel ernstig verlaagd worden :P
Hoe heb je de velgen nu verder pas gekregen dan?
de achterste zitten er nog niet op he . daarvoor ga ik voor die ene velg doppen laten maken en die in de huidige gaten spannen en laten omboren naar 4*100 steek . lijkt me het makkelijkst , want veel zo'n setjes zie ik niet . Over de banden ben ik ook heel tevreden. veel beter dan degene die erop lagen bij aankoop (euro tyre ? ) en die andere chinese die op de rota's lagen . het zijn nankang tourisport 611. ook in de regen zeer veel grip , je moet echt al hard gaan om onderstuur te krijgen .
en ik verwacht de verlaging een dezer dagen. ik betaalde als laatste in de groupbuy, dus ik krijg ze ook laatst denk ik . moet ook naar belgie etc .
hoppaa , mijn micra heeft er een zusje bij O0
(https://scontent-b-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/1510769_10152146829877103_1216532127_n.jpg)
(https://scontent-b-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1/1601358_10152146830012103_1272260250_n.jpg)
paar kleine dingen die ik zou willen fiksen :
sterretje in de voorruit.
trilt door het stuur bij 120+ , komt denk ik van rechts voor .
koppelings pedaal heeft kort aangrijpingspunt en ligt laag .
paar kleine putjes en krasjes uitdeuken / polieren.
voor de rest is het een zeer leuk autotje , voelt helemaal anders door de bocht dan de mijne . deze heeft servo , de mijne niet . ook het electrische dakje , achterste luidsprekertjes , cd wisselaar, en oberispeluijke interieur maken het echt een tof wagentje . begrijp ik ineens waarom die wagen van het jaar won :)
eerst eens wassen en nazien en dan kunnen we zoeken naar wieltjes etc .
De familie groeit gestaag.
Ben benieuwd hoe die verlaging gaat staan. Sowieso bij alle mensen die die set besteld hebben.
Ik heb ook 13" gehad op m'n Snowwball zonder verlaging. Echter is er daardoor wel een homokineethoes gescheurd. Pas hier dus voor op.
leuke micra
Citaat van: Marco330 op 18 januari 2014, 19:40:17
Ik heb ook 13" gehad op m'n Snowwball zonder verlaging. Echter is er daardoor wel een homokineethoes gescheurd. Pas hier dus voor op.
hoe kan dat nou door 13'' ???
overigens heb ik dan nog een extra reden om naar 14'' wintersloffen te gaan
maar de reden is wel handig om te weten :P
Waarschijnlijk werd de hoek die de homokineet moest maken te groot...
standaard zit hier toch ook gewoon 13 inch onder ? enkel zijn de banden 165-55/13 ipv 155-70/13 standaard. .. maar ik hou het in de gaten :)
en ik ben ook erg benieuwd naar de verlaging , vooral het rijcomfort .
ze zien er ook redelijk "neutraal" uit de dempers en zo . dus voor de keuring valt het misschien niet zoveel op . als ik dan de veren zwart maak of zo . en een andere lip vooraan zal ook moeten. hij schraapt nu al bij vele drempels :o
Marco had ook nogal kleine banden..
Was alles behalve ideaal
Zeg dat! Was gewoon ENG!
toegegeven dat het niet echt comfortabel is om hoge snelheden te doen , maar snelweg gaat prima hoor . niet hetzelfde als 15" maar voelt toch zeker niet eng.
ik heb 155/70/13 momenteel als winterbanden, das gewoon normaal :)
en idd met die schokdempers zul je niet snel problemen krijgen ;)
Marco:
13 inch zonder verlaging,wat voor formaat banden je dan ook neemt de hoek met je kineet blijft hetzelfde hoor.
een opmaaksetje gekocht voor de wagen van me vriendin. 6j 14", en ja dit maal 4 de zelfde .
niet de eigenlijke set maar een voorbeeld foto :
(http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/6/2/velgexip2.JPG)
voor mijn velgen vond ik iemand die de doppen kan maken , en ook naaf doppen op maat O0 ennn de verlaging is ook binnen . nu nog tijd vinden om te monteren.
is er eigenlijk al iemand mee begonnen ? eventuele dingen om mee rekening te houden ?
leuke velgen :)
jeroen330 heeft hem er al onder zitten, staat in topic van smoothy
De hoek die je kunt maken met een wiel blijf altijd gelijk zolang je de fuse niet aanpast en zolang de veels te grote velgen je wielkasten niet aanraken.
En ik loop op 13"jes die van mij zijn affabriek velgen als het niet goed zou zijn hadden ze de micra niet geleveld met de 13"jes, de gescheurde aandrijfashoezen hebben een ander oorzaak gehad denk ik.
Ik wil het ook houden bij 13" anders heb je gekloot met niet kloppende KM-Stand, snelheid etc... alleen maar oplichterij...
Vind ik. :)
bij een micra moet op 13'' 155/70/13 bandjes
en op 14'' 165/60/14 bandjes
dat zijn de originele banden maten,
marco had 145/../13 bandjes en dat zorgde blijkbaar voor problemen ???
Citaat van: SA053 op 22 januari 2014, 15:28:21
Ik wil het ook houden bij 13" anders heb je gekloot met niet kloppende KM-Stand, snelheid etc... alleen maar oplichterij...
Vind ik. :)
Heb je het al eens gecontroleerd met een tomtom? Ik had met mijn standaard 155/70/13 banden een afwijking van ongeveer 10km/u lager nu met 195/45/15 bijna perfect .
195/45/15 bij 120KM/h ongeveer 7km verschil.
175/65/13 bij 120KM/h ongeveer 7km verschil.
dan doet of mijn tomtom het niet goed of ik heb toch een net wat andere afwijking.
Bij 130 bij mij is misschien net 3km/u afwijking
ik heb willen merken dat mijn teller ook afwijkt nu , nog meer dan voorheen.. tot wel 10 km/h , afgaande op die borden die ze langs de weg plaatsen. voordien slechts een 5 km/h .
was dan ook te verwachten he :)
maaar de grote update: 40 mm dichter het asfalt, en een lekker stugge ophanging. de wagen helt bijna niks meer over in de bochten nu , maar blijft toch wel redelijk comfortabel.
ik reed nooit eerder met een verlaagde wagen , maar ik had het me erger voorgesteld. enkel en golf 2 met schroefset van m'n broer, maar die was wel plankhard, en op de laagste stand.
een (slechte) foto ter vergelijking met eerder :
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/IMG_01371_zpsb452187e.jpg)
mooi dat hij dr nu onder zit :)
laat die foto's maar komen :D
ja rijdt echt leuk ook . enkel nog uitlijnen om de banden te sparen :)
foto's? effe wat wielen dan O0
opknapsetje . de originele kleur vind ik wel leuk , misschien doe ik iets gelijkaardig :
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/IMG_01421_zps310f3107.jpg)
dan m'n "passende" achterwiel met een van het nieuwe setje , in de ets primer (lekker handig )
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/IMG_01391_zpsd1bdf185.jpg)
en dan nog eentje omdat'k het gewoon echt leuke velgen vind en de banden staan er perfect op . lekker diepe rand en een beetje stretch op de band ;D
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/IMG_01411_zpse896d79b.jpg)
O0
dat gaat de goede kant op :)
jaja , dit weekend weer wat kunnen werken aan het rode gevaarte. ik heb de achterste
bumper zelf gespoten met MOTIP spuitbussen , die kan je perfect op kleurcode kopen.
eerst opshuren met korrel 320 , dan 500 en vervolgens met een fijn schuurmatje erover.
dan had ik dikkelaag-primer van wurthmet een goede verticale spuitmond , ipv de originele ronde.
na de eerste primerlaag wat druipers, maar dat was omdat de spuitbussen te koud hadden denk ik .
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/IMG_01501_zpsc5f27f09.jpg)
dan van de volgende stappen heb ik wel geen foto's maar die verliepen vlot . na de eerste laag primer , gingen er nog 2 lagen over . dan een laag of 5 kleur , en vervolgens 4 lagen lak , en niet vergeten goed te laten drogen (of verwarmen met warmeluchtpistool zoals ik) dan krijg je dit resultaat:
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/IMG_01541_zpsbdcb1514.jpg)
een detailfoto heb ik niet direct , maar het resultaat is verrassen glad , en niet met een "sinaasappeltextuur" zoals wel vaker bij spuitbussen. Volgende week , hopelijk, de voorbumper.
ook blijf ik tijdens de pauzes op het werk niet passief in de koffieruimte hangen :
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/IMG_01481_zps4b01e6c4.jpg)
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/IMG_01491_zps0f9840c7.jpg)
hier is het iets moeilijker om 100% strak te spuiten vanwege de verschillende hoeken.
ik heb ook beslist deze set terug te verkopen , vanwege het feit dat ik geen goedkope bandenset vind in de maten die ik wil . ik koop dan wel later een ander setje velgen , met banden op of zo . en ook met het werk die ik er aan die , verdien ik nog iets ook ::)
Ziet er goed uit die bumper!
Netjes met die bumper! Ik heb het toen ook zelf gedaan met spuitbussen. Leuk om te doen met een prima resultaat! O0
ja , het geeft echt een bevredigend gevoel , als je nadien een stapje achteruit doet en het mooi ziet blinken :D kostte ook een fractie van wat een prof zou vragen.
ook helpt de ervaring van op het werk , spotrepairs op lak doen hoort er ook bij , en het gebeurt ook gewoon met spuitbussen :-X
toen ik vandaag met de wagen van m'n vriendin wou vertrekken merkte ik bij het willen wegrijden dat het stuur (servo) bij helemaal overdraaien , stoten krijgt . precies of de servo pomp in pulsen werkt, of niet genoeg olie krijgt maar het reservoir is nog mooi vol. hij doet het wel niet altijd, maar het lijkt me niet ideaal.
Ziet er goed uit zeg! O0
die bumper heb je netjes onder handen genomen O0
je velgen verhaal kan ik alleen niet zo goed volgen, maar ik wacht wel een foto af tot dat ze er weer onder zitten :)
hah ja juist . daar sta ik nog niet veel verder mee . bovendien gaat ie met die velgen om een of ander reden keihard trillen als ik zon 120 rij. dat was dan nog maar enkel met de voorste. degene die de doppen zou maken om die ene velg in 4*108 te pluggen en te herboren hoor ik ook niet meer.. mocht iemand zich geroepen voelen , wordt die natuurlijk vergoedt *kuck kuch hint hint ::)*
edit: die zwarte velgen zijn de 14" opknappers , niet de allycats.
bumpert ziet en netjes uit wat is de kleurcode die je hebt gebruikt ?
kleurcode stond op het typeplaatje en in de winkel lag een lijst met kleurcodes van de merken en code van de spuitbussen . voor de mijne was het nr. 41510 van motip . maar lijkt in het echt net iets lichter feller dan het origineel. maar die is dan ook 18 jaar oud :P
oudere rode lak is indd een van de meest kloten kleur. verkleurd altijd, vandaar ook het lichte verschil in hoe fel
Citaat van: thom-micra op 10 februari 2014, 18:06:41
oudere rode lak is indd een van de meest kloten kleur. verkleurd altijd, vandaar ook het lichte verschil in hoe fel
Sorry, noem jij mijn lak nou klote? Het lef ^-^
Maare, goed bezig hier. Ziet er mooi uit zo. Eens over nadenken voor mijn achterbumper. Die is ook niet nieuw meer.
ja da's durven. iedereen weet trouwens dat rood het snelste kleur is ;D
ik twijfelde ook om zelf zo'n grote vlakken aan te pakken, maar met wat geduld lukt dat wel netjes hoor .
een tip: gebruik een lampje om je spuitwerk te controleren op gelijke lagen. dus je schijnt op het stuk die je net spoot en controleert met het lampje of alles wel mooi gedekt is . de weerspiegelijng moet zo recht mogelijk zijn . goede verlichting is zowieso aangeraden bij spuitwerk .
dan een fotootje :
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/IMG_0174_zps65bf6cd7.jpg)
hier ,komt de kleur precies mooier overeen. alhoewel de wagen , behalve de bumper, stoffig en vuil is . ik denk wel dat ik voor een mat zwart roostertje achter de opening in de bumper ga kijken. zal netter staan. ik spoot opzettelijk de binnenkant daar mee . kan nooit kwaad , ivm roest en zo .
nu maar vlug een alu staaf zoeken zodat ik de wielen kan pas maken :-\
TL werkt voor het controleren van lak altijd nog het beste, die hebben namenlijk een heel egaal licht
wel netjes gedaan overigens :)
natuurlijk, zoals in de cabine. maar we hebben het hier over ghetto garage tuning , dan werkt een LED-zaklamp ook wel best ;)
dank je , maar het blijven natuurlijk maar spuitbussen he. het is mooi , maar natuurlijk geen showkwaliteit. ik denk ook ,desondanks het aantal lagen , dat polijsten hier ook een erder negatief effect zou hebben. dat de lak niet dik genoeg is
vandaag wezen wassen en luchtfilter vervangen. de rest van het onderhoud doe ik dit weekend dan. het was iig wel nodig..
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/IMG_0175_zps8c02913f.jpg)
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/IMG_0176_zpsde6dd7ec.jpg)
terwijl we bezig waren dan maar eindelijk eens wat interieurfoto's gemaakt. ze was wel nog niet gekuist binnenin. Ook zijn het iphone foto's zoals jullie vast al merkten.
lijstje wat ik deed:
- ander stuur.
- deurkaarten overtrekken in suede.
- arm steunen en bakjes zwart gespoten
- dashbord onderdelen zwart gespoten
- los toerentellertje
- led lampje als interieurlicht
- bekerhouder !!! O0 Dat miste ik echt in een micra .
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/IMG_0181_zpsef55a290.jpg)
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/IMG_0182_zpsd8da196a.jpg)
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/IMG_0185_zpsd2dc4efd.jpg)
en een paar foto's van bumpers/carosserie kleurvergelijking.
de grille vooraan is erg zwaar verbleekt . ik denk dat het volgende item op de lijst van aanpassingen een nismoof JDM -stijl grille zal worden (zelf gemaakt uiteraard).
vooraan:
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/IMG_0178_zps14a6fe10.jpg)
achteraan:
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/IMG_0179_zps781ffe77.jpg)
spoiler: ziet er ook nogal mat uit in vergelijking met de bumpers.
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/IMG_0180_zpsd68b9dca.jpg)
lekker bezig O0
Wauw wat gaaf die deurpanelen zeg! Dat suede stof is tog niet standaard??
nee , heb ik zelf gekocht (na lang zoeken) en geplakt. ik wou zo wat een racewagen effect , zoals die "geflockte" dasboards etc. de stof rekt wel niet , dus het dashboard zelf zal niet lukken denk ik..
Ziet er goed uit man O0
Ziet er echt heel netjes uit! Mooi gedaan! O0
Goed bezig!!
Cupholder nice!!!
hoppakee , na een tijdje nog eens een update.
met wat geluk vond ik een setje165/60-r14 banden met nog een goede 5mm profiel voor slechts 50 euro , in zeeland dan nog wel :)
dus ik heb besloten om zolang met de 14" rond te rijden :
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/IMG_0230_zpsfe73fa17.jpg)
een collega's auto dernaast. een Skoda fabia monte carlo . hij denkt dat ik 'm na aap :p
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/IMG_0229_zpsf19163e9.jpg)
ik werd ook tegengehouden door de blauwe vrienden op de terug weg , ze verdachten me blijkbaar van smokkel van verboden middelen haha. ik had enkel kfc bij dus . even verslavend toch ? na een blaastestje en de verklaring dat ik de banden was wezen halen , mocht ik snel terug vertrekken.
dan nog een foto'tje van verleden jaar , nog zonder verlaging op ballonbanden ^-^
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/IMG_0002_zps5e8645da.jpg)
ik maak ook wel nog eens foto's van m'n vriendin d'r auto met de nieuwe sierdopjes en uitlaattipje .
die zwarte velgjes staan hem niet verkeerd :)
die ouwe velgen zijn dik >:D
ziet er echt goed uit! :D
hehe , thanks voor de comments. ja ik heb er ondertussen wel een beetje spijt van dat ik die rota's verkocht zijn. maarja , ik hou van verandering , en het moet ook een beetje uniek blijven :) .
nog een paar leuke updates:
eerste heb ik m'n luidsprekertjes in de hoedenplank een upgrade gegeven. van 120w fusion 5.5" speakertjes , naar 6"X9" sony Xplod 220 w speakers. ik heb er wel jammer genoeg de roostertjes niet voor ..
voor:
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/IMG_0236_zps62e291d7.jpg)
na:
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/IMG_0237_zps9d58f7c4.jpg)
de sub zit er ook al effe in , komt uit zo'n grote zwarte luidspreker die je op feestjes wel eens ziet. 400w als ik me niet vergis. speelt ook gewoon via de luidspreker kabeltjes. versterker wil ik wel aansluiten , maar ik moet dan een gat boren , en de versterker onder m'n stoel leggen. speelt evengoed zonder hoor :)
dan heb ik de nodspeed VPB overgenomen van MastertunerQ, waarvoor dank O0
enkel klopt mijn luchtfilterhuis ertegenaan als ik gas geef .. misschien doe ik er een stukje rubber tussen . en ja ik voel het verschil in bochtengedrag toch wel .
ziet er dan zo uit:
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/IMG_0245_zps29bca19d.jpg)
ondertussen ook nog een hele leuke set MOMO velgen om op te maken gaan halen in de maten 15*7j et 30. de reden waarom ik ze kocht is dat de buitenste lip gegraveerd is geweest. jammer genoeg zijn ze al een paar keer geschuurd geweest en is de tekening op sommige plekken aan het vervagen. ik ben dan ook opzoek naar een methode of persoon die dit kan restaureren. in tussentijd beperk ik me tot de cuprand polieren en de harten spuiten. kleur twijfel ik nog een beetje.. wit vind ik anders niet mis , dit is wel nog de primer die er op zat.
zo gekocht:
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/IMG_0244_zpsda6a410d.jpg)
na de verfafbijt:
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/IMG_0247_zps9c36dfa2.jpg)
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/IMG_0251_zpsc2cc81a1.jpg)
en dan het resultaat tot nu toe. ben ik nog niet echt tevreden van..
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/IMG_0252_zps9c7b1159.jpg)
dan nog wat leuke foto's :
eentje in de wasstraat ( de apple sticker krijg ik er niet van ??? )
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/IMG_0231_zps5ac92901.jpg)
en eentje met een toevallige passant met de grotere broer, lijkt me almera gti?
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/IMG_0254_zps95d3dd64.jpg)
dat was het dan voor deze keer :)
Ziet er allemaal goed uit! O0
fijn dat die nodspeed past en leuke velgen :)
maar die aanzuigbuis van je luchtfilter heb je die zelf vervangen ???
je kunt het getik ook verhelpen door een openluchtfilter te monteren
De applesticker kun je versoepelen met een haarfeun, wel oppassen dat je de lak niet te warm maakt.
Citaat van: xleonl op 21 april 2014, 21:43:08
fijn dat die nodspeed past en leuke velgen :)
maar die aanzuigbuis van je luchtfilter heb je die zelf vervangen ???
je kunt het getik ook verhelpen door een openluchtfilter te monteren
past wel , maar had wat overtuiging nodig. leuke low budget vpb . de aanzuigbuis plaatste ik idd zelf. geeft een leuk aanzuiggeluidje, maar toch nog de gesloten luchtfilterbox. Ik woon aan de kust , dus met veel zand en zout water, ik denk dat een CAI niet zo'n strak plan is ? ik heb het wel al overwogen , maar dan wil ik een goede kwaliteit filter .
Citaat van: MartinAir op 22 april 2014, 09:48:34
De applesticker kun je versoepelen met een haarfeun, wel oppassen dat je de lak niet te warm maakt.
ik woon op het 3de verdiep , de föhn blaast zo ver niet :p
ik probeer het volgende keer bij een kameraad. thx voor de tip!
Ikzelf woon ook (vrij dicht) aan de kust, echter lijkt me dit verder geen probleem.
Het moet alleen niet gaan vervelen, ik had dit namelijk wel.
Hij heeft er bij mij miss (nog geen) 2 maanden ingezeten en toen er alweer uit.
Als je veel snelweg rijdt, wordt het op ten duur behoorlijk eentonig...
Dit is natuurlijk sterk afwisselend per persoon, echter vind ik zelf een sportdempertje meer als genoeg O0
van wie je die witte velgjes hebt gekocht, die ken ik denk ik :D
Zien er goed uit :D
als ik eventueel een goedkope CAI vind , dan komt die er misschien wel in. voorlopig voldoet de afwateringsbuis ::)
ik heb deze week de Nismo demper bij Tommeke wezen halen, ik ben echt tevreden over de pasvorm en het geluid. en het ziet er natuurlijk ook altijd mooi uit 8)
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/IMG_0263_zps08d138e3.jpg)
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/IMG_0262_zps8315896a.jpg)
Mooi man, ben benieuwd naar het geluidje O0
met bijhorend geluidsfragment voor de liefhebbers:
http://s1366.photobucket.com/user/jhonnyman80/media/IMG_0268_zps09a97268.mp4.html?sort=3&o=2 (http://s1366.photobucket.com/user/jhonnyman80/media/IMG_0268_zps09a97268.mp4.html?sort=3&o=2)
kan het filmpje hier niet direct posten , dus maar met link O0
Nice!
Lekker subtiel, I like it O0
Mooie uitlaat ;) klinkt hetzelfde als die van mij ;D
Erg nette pijp hoor, geluidje is ook niet verkeerd O0
hallow,
ik was dit topic even uit het oog verloren , maar ik heb niet stil gezeten.
eerste wat ik deed was de auto terug origineel zetten en een onderhoudje gedaan. oliewissel etc, en ook nieuwe ashoezen, want deze waren verstorven. ik denk echter niet dat het aan de verlaging lag , aangezien de as een kleinere hoek maakt met de naaf als ie verlaagd is. ook moest ik linksachter een nieuw stuk dorpel laten inlassen omdat ze daar van binnen uit aan het roesten was. na dit hele proces kon de micra op z'n jaarlijkse keuringsbeurt , en was ie natuurlijk geslaagd. Terug een jaartje rond racen dus O0
of toch na dat alle onderdelen terug gemonteerd waren , plus een extraatje, een panhard rod van Piet. jammer genoeg geen fotootje van voor hetmoment , maar 't is een witte ;)
dan de zwarte 14 duims verkocht , en wegens gemis terug een setje smoorvelgen / minilite style gekocht , ditmaal 7j*13 , et 24. hier komen de 165/55 nankangs op die hier stof liggen te vergaren. MAW de alleycats benik nog geen millimeter mee opgeschoten.
was wel wat opknapwerk aan. ik heb er al 2 klaar, nunog 2 polijsten en spuiten.
dit was een van de betere, voor ik eraan begon:
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20140818_182929_zpsjh2r5ogv.jpg)
na het schuren:
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20140819_181310_zps7sdfdn6s.jpg)
na polijsten en spuiten:
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/20140910_184835_zpsrelikjyl.jpg)
dan heb ik ook eindelijk de stap gewaagd en een Janspeed 4-2-1 gekocht. is net deze week aangekomen, wel nog wachten tot maandag op de dichtingen :
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/20140910_155951_zps6adiil2m.jpg)
en heb ik ook nog een short shifter liggen , die ik hopelijk tegelijk met de uitlaat kan plaatsen :
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/20140910_184746_zpstljhlebx.jpg)
dat was het voor zover, hopelijk heb ik er gauw alles onder zitten, en ziet ze er weer stoer en snel uit 8)
en ook nog bedankt voor de leuke comments hoor !
Groeten :mfc: :mfc:
Nice, lekker bezig man!
Die velgen zijn héél netjes opgeknapt O0
Echt mooie spullen liggen klaar voor je micra... 8) Top. O0
Ik vind die velgen echt top!
Goed bezig!
Je gaat als een speer O0
die velgen zijn echt retegeil
Citaat van: Riesh op 10 september 2014, 20:28:00
die velgen zijn echt retegeil
Ondanks dat ze zwart zijn? ;P
Die velgen heb je wel vreselijk goed opgeknapt!!
En janspeed 4-2-1 altijd goed! O0
neen , dat zou idd weer te zwart zijn .
ik ben tevreden met hoe het staat, net vandaag gemonteerd:
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/20140916_181700_zpst1eundbx.jpg)
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/20140916_181713_zpsnh0vxlpt.jpg)
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/20140916_181725_zpshkduqkox.jpg)
ik zou ook graag een dunnere lip monteren , en sideskirts. ik zal deze week nog eens gaan snuffelen op de sloop . ook kwamen de dichtingen aan voor de uitlaat, dus die komt er ook gauw op O0
VET!!
Velgen staan goed.
Voor een dunne lip kun je kijken voor een seat leon cupra (plat) een polo 6n of renault laguna lip.
Voor side skirts rover 400, honda civic primera gt etc
okeej , dank u ! dan weet ik meteen waar ik naar zoeken moet :)
hier zijn we dan nog eens met een paar updates :)
eindelijk wat meer performance uit die 1275 cc gepuurd, en wel door volgende veranderingen:
:wave:
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20141113_170055_zpsxcnv3jbj.jpg)
de Janspeed gemonteerd, alsook de intake die ik van Thom kocht , maar dan voorzien van een K&N filter.
hiervoor wil ik nog een heatshield maken . toen ik de foto's nam had ik net even goed doorgereden, en dan wordt het toch wel heet onder de kap.. De COLD air intake is dan zo cold niet meer denk ik .. maar ze klinkt wel leuk O0
ook vroeg ik me af wat jullie met het vacuumleidingkje (dunne rubberen darmpje onderaan originele filterhuis) doen als je een intake hebt.. deze ligt nu gewoon open. ???
het vermogen is er wel iig , dus daar zijn we zeer tevreden mee !
volgende was dan de audio. de speakers in de hoedenplank en voordeuren vervangen door deze:
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20141113_181736_zpskas7chxx.jpg)
klinkt al stukken beter! vooral omdat der terminaltjes van de oude speaker rechts achter afbrak... kraakte verschrikkelijk. Ook maakte ik de hoedenplank zwart met vinylspray . hoewel het meer grijs lijkt op de foto, maar dat komt door de flash. de verkleuring van de zetelhoezen zijn echter realiteit... 1 van de vele nadelen van buiten te moeten parkeren.
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20141113_170020_zpsjtostn9j.jpg)
de voorste speakers werden tweeters bijgeleverd, maar die moet ik nog een plaatsje voor zoeken , maar die komen waarschijnlijk op de plaats waar de optionele fabrieks-tweeters zitten. Volgende stap wordt dan versterker en speakers in de achterdeuren 8) ook plaatste ik T5 ledjes in de tellerbak , maar daar heb ik nog geen foto's van.
de buitenkant werd dan weer opgefleurd met een flappensetje van VerlindenSLX hier. Een lip ben ik nog niet gaan halen . ook Piet's verstelbare panhard zie je hier piepen . O0 O0
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20141113_165949_zpsofhklqej.jpg)
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20141113_165941_zps2i0cxjtm.jpg)
en nog wat leuke foto's gemaakt ook :
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20141113_165926_zpskccauw5d.jpg)
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20141113_165628_zpsmoih08wu.jpg)
Dan wat aan de wagen van m'n vriendin gewerkt. De uit laat was gebroken aan de flens van de middenpijp , net voor de demper. dus online een nieuwe besteld voor ... 38 euro! spotgoedkoop toch ? de demper zag er ook niet fris meer uit , dus plaatste ik de originele van mijn auto die ik nog rondslingeren had.
zo zag het ding eruit:
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20141103_151502_zpsrifum9al.jpg)
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20141103_151513_zpst9v4ysr0.jpg)
dan de nieuwe pijp:
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20141103_151431_zpsjqlagnas.jpg)
Dan nog een cadeau voor m'n liefste ook. een nieuwe radio met AUX kabel , en nieuwe ruitenwissers. Omdat die oude zo vreselijk piepen :furious3:
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20141113_181824_zpsmzozwkse.jpg)
eeeen dat was het .
grtz!
Lekker bezig met je micra zo. Weer leuke dingen erbij zie ik. O0
Goed bezig!
Ziet er ook goed uit
goed bezig, die losse leiding is de carterontluchting.
je kunt die tijdelijk dichtmaken door er een klein filter te plaatsen maar eigenlijk moet het een gesloten syteem zijn
neem aan dat je de filterbox omwisseld voor de keuring ?
Erg nette updates!! Staat er ook mooi bij.
Citaat van: Leo op 13 november 2014, 22:05:35
goed bezig, die losse leiding is de carterontluchting.
je kunt die tijdelijk dichtmaken door er een klein filter te plaatsen maar eigenlijk moet het een gesloten syteem zijn
neem aan dat je de filterbox omwisseld voor de keuring ?
let op, Leo omschrijft het mischien niet helemaal goed. Je mag de carterontluchting NOOIT !! echt dichtmaken of afsluiten dat is funest voor je blok
Mooie updates, wagentje ziet er leuk uit zo!
Ga je nog omlaag?
Ik heh de carter ontluchting via een oil catch can weer aangesloten op de inlaatbuis
En milo deze micra is al 35 verlaagd ;)
Oh haha, dan moet ie nog een stukje verder zakken xD
ontluchting mag je idd nooit afstoppen , ivm keerringen die het kunnen begeven.
ik kan misschien proberen een aansluitingkje te maken op een van de intake buizen, in de stijl van het origineel dan :)
ik denk ook dat ik de luchtfilter ruil voor de jaarlijkse keuring , is toch simpel te doen he .
Citaat van: Leo op 14 november 2014, 10:39:51
Ik heh de carter ontluchting via een oil catch can weer aangesloten op de inlaatbuis
En milo deze micra is al 35 verlaagd ;)
eigenlijk zelfs 40 mm met de verlagingsset van de group buy , maar het valt niet op door de bandenmaat (165/55-13 op 7j)
Citaat van: Milo op 14 november 2014, 08:26:59
Mooie updates, wagentje ziet er leuk uit zo!
Ga je nog omlaag?
dat zou ik wel willen , maar ik wil geen beenharde schroefset . het moet toch nog een beetje comfortabel blijven . En een wikkeling van de veren af doen ben ik ook niet zo'n fan van, hoewel het super makkelijk te doen is ...
wat vinden jullie de beste optie om meer dan 40 mm te verlagen ? zonder naar BC racing of zo te hoeven gaan , die kosten meer dan de wagen zelf :D
corsa b schroefset aanpassen wil prima!
heb het er ook onder zitten. rijdt best nog comfortabel.
Kan en klaar schroefset van brightsparkracing uit de uk
Kost nu 200 pond
Na weer een lange tijd ben ik er terug met een update :) Ik heb terug wat leuke dingetjes kunnen overnemen van Thieme hier , dus de meeste zullen bekend voorkomen :mfc:
Ten eerste de bougiekabelset. :
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20150312_145719_zpsoqq516l4.jpg)
Dan een upgrade bij de remmen . En een leuk kleurtje , omdat het kan 8) :
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20150318_174736_zps4tfdvvsa.jpg)
En ja ik heb stoeprandschade... Jammer na al het werk die ik er in stopte, maar kan ik gelukkig makkelijk aanpakken , enkel moet er een vervangende set zijn dan :)
En dan iets wat ik al lang wilde , een dashboard met toerenteller. Deze is ook voor abs , maar dat heb ik dus niet . Tellerstand heb ik gewoon gelijkgesteld door middel van een schroevendraaier de wieltjes gewoon voorzichtig over te klikken naar de gewenste km stand. Ze staan wel niog niet 100% recht , maar ze doen het nog allemaal. Ik heb nl deze week de 100k gekraakt :cheer:
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20150312_151559_zpse5zyjktg.jpg)
Verder heb ik ook een ga15 tb overgenomen van Jeroen hier, vanaf die gemonteerd is zou ik de wagen graag eens deftig laten afstellen. Nog even de mogelijkheden hiervoor bekijken.
Dan had ik ook nog een paar cadeautjes gescoord voor m'n vriendin.
Een setje 100nx velgen met micra bandenmaat.
Voor: (http://i1366.phhttp://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20150318_170950_zps1iqa16ek.jpgotobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20150318_170950_zps1iqa16ek.jpg)
Na:
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20150318_184424_zps2msauexy.jpg)
En een spoilert (op de auto waar ik em van haalde) :
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20150204_150217_zpskgogkwiv.jpg)
Ik maak nog foto's van die gemonteerd ook , nog geen kans toe gehad :)
Lekker bezig!
Goed bezig ziet er keurig uit!
Netjes hoor, kblijf die (Schmidt) velgen gaaf vinden!
Lekker bezig O0
nette updates weer
En de beloofde foto van het groene gevaarte :
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20150328_141439_zpsclhhgzl5.jpg)
Deze wordt binnenkort ook verlaagd , maar dan enkel met veren . Die kerel waar ik de wielen haalde heeft me laten weten dat hij nog een eibach setje had liggen . O0
Leuke velgjes
Mooie groene, maar das al snel goed ;)
Haha ja , vind ik echt een mooi kleur ook .
Maar er is minder goed nieuws.. Ongeveer een stuk van 40 cm kunnen uitslijpen vanwege roest aan de passagiers kant.. Aan de andere kant waarschijnlijk hetzelfde verhaal..
Kheb er nog geen foto's van durven nemen :'(
Wel heb ik aan het oefenen geweest om het op te knappen met een electrode laspost. Das het gene ik ter beschikking heb dus moet het maar lukken.
Dit was de oefensessie op een spatbord van een vw. Ja er zitten grote gaten in maar dat was het begin. Nadat ik de afstelling wat onder de knie had , lukt het vrij goed denk ik . Wel zij het puntlasjes, maar "rupsen" van een cm of 2 lukken ook aardig.
Dus een hoek uitgehaald en geprobeerd terug in te lassen .
Na "lassen"
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20150406_154000_zps4yutb5mc.jpg)
Na platslijpen
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20150406_165009_zps4um0nytg.jpg)
Wat denken jullie ervan ?
Ziet er goed uit! Maar of het opbokst tegen het normale lassen durf ik niet te zeggen.
Echter kun je het altijd nog laten doen door Piet hier op het forum, die is hier érg goed in.
Zeker een aanrader.
Begin is er gewoon nog wat meer oefennen :)
Piet woont wel n beetje uit de buurt milo.
Forum naam heet niet voor niets march.be
Dat het niet 100% is weet ik ook ;D ik ben echt een beginnend lasser , toch met electrodes. Ook is het echt dun materiaal , waarbij electrodes niet echt ideaal zijn. Had piet wat dichter gewoond had ik allang een goede klant geweest , voorbalkjes zijn ook aan vervanging toe..
In het slechtste geval punt ik het op z'n plaats en probeer ik het op het werk af te werken met de halfautomaat.
Ohja, de alternator van de groene heeft het blijkbaar ook begeven, deze morgen wilde die niet starten. Zo meteen even nakijken of het dan wel de batterij of de alternator is.
dynamo's gaan niet vaak stuk bij n micra, ik 9/10 keer de accu
hoelang zit de accu er al in ?
Zorg met het lassen ervoor dat je het volledig dicht last. Met het afslijpen is ook belangrijk dat je niet te hard slijpt ivm hitte. Als je blauwe plekken krijgt met slijpen is het te heet geworden en verzwak je de las. En laat zo veel mogelijk staan van de las dat is het sterkste. Gewoon doen is het motto en de ervaring komt vanzelf... O0
Okay , dankjewel voor de tips hoor Piet ! Ik ben vandaag uit nieuwsgierigheid tussen door ook gan kijken naar de prijzen van een half automaat laspostje. Ik zag een Welco met kleine bobines en kleine gasflesjes voor 350, das minder wat ik betaalde voor 1 reparatie bij de carrosier. Dus een slimme investering denk ik zo. Iemand ervaring met zo'n klein postje ? Ivm verbruik draad en gas ? ( per 10 L )
Ik heb ook de alternator vervangen bij de groene . Ik denk dat ik indertijd toen ik de riemen vervangen heb , de riem te hard opgespannen heb , waardoor het boeltje kapot gedraaid is. Heb nu de andere gemonteerd en een rit van +- 200km gedaan en de wagen start nog steeds goed, en nu meet ik weer een laadstroom ook O0
Vandaag even de groene gepoetst en verlaagd . Ook heeft de kerel van wie ik de velgen en verlaging kocht de papieren van de verlaging teruggevonden ! Dus nu kan ik de verlaging op beiden laten zitten voor de keuring. Aangezien er geen chassisnr bijstaat of zo O0
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20150412_191055_zpsk4efgu1k.jpg)
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20150412_191049_zpsrgocmrzu.jpg)
Ziet er goed uit O0
Hier zijn we weer met wat updates van m'n rood scheurijzer O0
Verleden week had ik dus het probleem dat dewagen 3 dagen op rij slecht startte. Daarna leek het verdwenen maat sputterde de motor met momenten soms enorm hard. Tot op het puntdat ik dacht: ohja , die is er aan. Gelukkig stopte het altijd na een paar seconden, maar het was allesbehalve aangenaam rijden. Dus maar even de vitale delen van de ontsteking na gegaan , en ja hoor meteen prijs :
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20150527_153801_zps80yykjre.jpg)
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20150527_154741_zpsh0kj7tkq.jpg)
Contactpunten en rotor ernstiggecorrodeerd. Voorlopig heb ik ze opgeschuurd, maar ik bestel nieuwe. Het sputteren en slecht starten is in ieder geval niet meer voorgekomen , dus : ;D ;D
En terwijl we toch hartoperaties aan het doen waren , meteen maar even een pakketje van Jeroen onder de kap gezwierd:
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20150527_162200_zps28pxxsh7.jpg)
Een ga15 gasklephuis ! hier naast het origineel cg13 item, die ernstig vuil was,net als het inlaatspruitstuk
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20150527_162211_zpsepfjzq1t.jpg)
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20150527_162426_zpsrmo74o1h.jpg)
En dan het ga15 tb en de zo ver mogelijk gereinigde inlaat:
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20150527_162219_zpssiubo3qr.jpg)
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20150527_163343_zpsos2fu34a.jpg)
Na een testrit merkte ik echter dat het er eerder op leek dat ik net vermogen kwijt ben...
Waarschijnlijk omdat ik nog niks heb laten afstellen. Hoewel ik de batterij even losgemaakt had .waarschijnlijk is enkel de batterij loskoppelen niet genoeg om de self learn te activeren ?
Mocht iemand het zefde probleem hebben /gehad hebbe; alle info is welkom :)
Dan nog een stukje uiterlijke opsmuk:sideskirts van een civic ek 4deurs , maar dan hevigboj getrimd om te doen passen. Ik had eigenlijk het verkeerde type mee , maar wou ze toch gebruiken >:(
Dus na veel knippen , vijlen, plakken , schuren en schroeven , dit:
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20150524_185200_zpse5yrxll8.jpg)
Lijkt een stukje lager , en past bij de lip vooraan vind ik.
Dat was het dan voor de wagen :)
Grtz , Jonathan.
Micra afstellen moet met een timing gun.
Micra kan zichzelf wel deels bijstellen maar dat duurt 50km
Verder goed bezig johan
Thx Leo. Ik dacht wel dat het even zou duren tot alles een beetje ingeleerd zou zijn. Morgen heb ik de plaat voor m'n moto en dan kan ik de micra eens naar de nissan dealer brengen . Zal nodig zijn om door de uitstoot test te raken bij de keuring binnenkort. Zijn er mensen die problemen hadden bij de apk na het plaatsen van een ga15 TB ?
Van alleen n ga15tb krijg je geen uitstootproblemen. Als je alle katalysatoren weghaald dan word het wat moeilijker
We zullen snel weten of ik nog door de emissietesten raak , morgen ga ik nl naar de keuring.
Bij deze update heb ik dus de wagen zo ver mogelijk origineel gezet , behalve de verlaging en spruitstuk. Daarnaast heb ik ook de hele onderzijde met steenslag verf behandeld, en een nieuwe standaard demper gemonteed.
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20150624_163814_zpskilhs7jg.jpg)
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20150624_163824_zpsmulzgack.jpg)
En verder een nieuwe aanwinst voor de micra :
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20150624_164103_zpsct5hhy1b.jpg)
OZ F1 velgen van de renault clio 182 .
Deze worden nog opgemaakt en waarschijnlijk andere banden opgelegd. Er zitten nu 195/50 15r op en slepen wat bij volledige stuuruitslag. Kleur twijfel ik tussen zilver ,donker grijs of gunmetal groen .
Dan een aanwinst voor het arsenaal gereedschap die ik in de loop der jaren verzameld heb. Een zelf gemaakt setje oprij rampjes of hoe het ook heten moet ;D
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20150614_155630_zpswt0wacdl.jpg)
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20150614_171410_zps0xyscads.jpg)
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20150624_163755_zps7ked9sjk.jpg)
Dit was het voor deze keer dan , hopelijk verloopt de keuring vlekkeloos en kan ik weer een jaar verder tunen >:D
grtz , Jonathan
Gave velgen. Met 195/45/15 heb je geen last meer van aanlopen.
Je kunt ook nog een andere panhard monteren voor de achteras
Ik zat ook aan die maat te denken. Het hangt er van af wat voor prijzen ik krijg bij de bandenboer. De panhard heb ik, maar mag niet in belgie voor de keuring. :furious3:
Ik zal ooit eens inkorten.
45 is duurder dan 50 maar het verschil zeker waard :)
Citaat van: Leo op 24 juni 2015, 23:42:46
45 is duurder dan 50 maar het verschil zeker waard :)
+1, dit ga je héél erg merken. Beste keuze is echt 195/45/15.
En de kleur van de velgen; ik zou gaan voor zilver of (donker)grijs.
Gun metal groen+rood is volgens écht geen combinatie :-X Mja, dat ben ik :P
Ok dus de keuring was een dikke fail maar die zag ik wel aankomen. Verlaging , remschijven en jaja, uitlaatgassen. Co 12.xx % (mag o,3 zijn :o ) en lamda klopte niet helemaal. Komt waarschijlijk door een klein lekje, die ik ook verholpen heb. Dinsdag gaat ie naar het nissan ziekenhuis hier in de buurt , waar ik hem kocht.
De ontsteking heb ik ook vernieuwd , en nu loopt ie al een stuk beter. Na de afstelling hoop ik optimaal :) .
De wielen worden ondertussen in het zilver gezet , en later komen er dan 195 /45 banden om .
Thanks voor de goede raad daarover O0
jammer van de afkeur word dus ff voor de veerpoot en achter de veren wissellen.
wat is met de remschijven ?
lek (valse lucht) + slechte lambda geeft idd een te hoog CO
ben benieuwd naar de velgen als ze klaar zijn :)
Omdat ze gegroefden geboord waren , moest ik er ook een attest van hebben. Net als de veren. Maar gelukkig gaat dit gemakkelijk om alles te vervangen :) morgen zo ik de velgen willen afwerken , zo dat ik volgende NOG een keer alles kan terug plaatsen :p
De velgjes heb ik kunnen afwerken dit weekend. Kunnen er weer even tegenaan :)
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/2015-06/20150630_102749_zpsltv2zzf1.jpg)
Jammer genoeg konnen ze in de garage niet veel doen voor mijn micra zoals ze er nu bij staat.
Zeggen ze dat het spruitstuk deboosdoener is.. Ikzelf ben hier niet van overtuigd. Zijn er nog mensen metgasklephuis en 421 uitlaat die emissie problemen hebben (te rijk) ? Of willen ze me hier gewoon kosten laten maken ? Volgens mij moet deze gewoon te regelen zijn zoals een gewone micra ?
Ja.. een 421 spruitstuk zorgt ALTIJD voor CO problemen.
Vandaag nog gehad bij een micra: 11% co.. originele uitlaatlijn eronder en klaar..
Las ik net :) wel jammer. Ik vraag me af hoe die honda tjoenders het dan doen... Ik ken er een paar die wel probleemloos gekeurd raken. Misschien hebben die standaard al een sport uitlaatsysteem.
Ik weet wat er me te doen staat dan :p
Omdat die Honda rijders maar 1 kat hebben. Bij een 4-2-1 op een Micra valt er 1 van de 2 weg. Bij een Honda zit die ene kat na de downpipe, en blijft ie dus gewoon zitten als je een 4-2-1 monteerd...
Citaat van: Marco330 op 01 juli 2015, 12:45:26
Omdat die Honda rijders maar 1 kat hebben. Bij een 4-2-1 op een Micra valt er 1 van de 2 weg. Bij een Honda zit die ene kat na de downpipe, en blijft ie dus gewoon zitten als je een 4-2-1 monteerd...
precies dat en na 2001 rijden die allemaal met motorstoring ...
Sooow , dat verklaart het dan wel denk ik :) hoe dan ook, de originele zal er weer onder komen . Ik wil nog een jaartje micra rijden :p
Vandaag heb ik de downpipe van de ori uitlaat terug vermaakt. Deze heb ik moeten kapot slijpen om ze er van onder uit te krijgen. Morgen begin ik er aan om ze terug te monteren .
Ik ben benieuwf
Ik heb een 4-2-1 met GA15 gasklephuis en 1.6 injectoren. 1,75" uitlaatlijn. Hiermee ben ik door de APK gekomen. Met 1 kat in de midden onder de auto en zonder de voorste.
Wel ff de Micra flink warm gereden :D
Zit n klein verschil tussen de nederlandse en de belgische keuring
Hmm , dan had jij geluk denk ik :) ik denk niet dat ik 12% co kan kwijtspelen door effe te gaan knallen . En zelfs mocht dit lukken, in belgie sta je voor de keuring altijd in de wachtrij ..
Gisteren het originele uitlaatgedoe er terug ondergehangen, en vandaag bij de garage laten testen . Deze zou morgen dus zonder probleem moeten slagen in de herkeuring.
@kwarkie: heb jij de lambda naar de y-pijp laten verplaatsen ?
Nee nog niet. Staat wel in de planning
Welke verschillen zitten er dan tussen Nederland en België?
Wij moeten met de Galant ook altijd een rondje flink scheuren en dan co2/roetmeting doen. Anders komt ie er ook niet door
Citaat van: Taxloss op 08 juli 2015, 07:53:43
Welke verschillen zitten er dan tussen Nederland en België?
Wij moeten met de Galant ook altijd een rondje flink scheuren en dan co2/roetmeting doen. Anders komt ie er ook niet door
je kunt de kat niet opwarmen, in België heb je een apk keurstation dus de apk kun je niet laten doen bij een garage.
ziet er hetzelfde uit als een rdw keurstation, doordat je moet wachten koelt de kat weer af :(
in België zijn aanpassingen aan de auto niet toegestaan, onderdelen moeten dan een appart certificaat/attest, losse keuring doorstaan of je moet een ''tuning'' rapport laten opstellen
Wat een gedoe ja !
Om je even een idee tegeven van de omvang van het gedoe :
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/2015-07/20150708_175745_zpsfcr0me0p.jpg)
Vandaag door de keuring geraakt zonder echte opmerkingen. Ook een tuning rapport voor mijn mistlichten en extra toerenteller, terwijl daar vorig jaar niks over gezegd werd.
Nu ja , vandaag heb ik alles behalve de panhard en uitlaat al terug geplaatst toen ik terug kwam van de keuring . Die twee worden nog behandeld en herspoten 8) 8)
Foto's volgen na een wasbeurt!
Gefeliciteerd met de keuring :)
Wat een gedoe maar je bent er!
Dat is inderdaad een behoorlijk gedoe
Is het moeilijk om een tuning rapport te krijgen met alle spullen er op ? Dan ben je toch van het hele gedonder af ?
Zelfs de lip moet eraf? Bizar.
Dat kan , maar dan moet ik van alles(demper, ophanging , remmen) attesten hebben. En dat is niet het geval.. luchtfilter en lip en so mag, maar ik wou geen argwaan wekken voor de verlaging die ik stiekem wou laten zitten >:D
Hoe dan ook, she's back ;D
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20150709_175439_zpswunj7iul.jpg)
Staat heel goed zo met deze velgen :)
Mooi man O0
ziet er weer goed uit zo
Leuke velgen!
Die velgen staan prachtig! Wat voor velgen zijn dit?
Ik vind deze velgen ook heel leuk
Citaat van: chiba_kun op 10 juli 2015, 06:49:13
Die velgen staan prachtig! Wat voor velgen zijn dit?
Japan Racing JR7 (replica Enkei RP-F1 )
lijkt mij geen japan racing, het velg bed is anders
jr7 word overigens niet meer gemaakt :(
Ja, nu je het zegt. Bij JR7 (en Enkei's) heb je nog een beetje cup. Maar ze lijken er iig op, that's for sure.
Waarsch weer een andere replica merkje.
Het zijn OZ F1's. Had ze zelf ook onder de gele K11. Zijn ook standaard geleverd onder sommige Renault Clio's.
En ze staan inderdaad erg goed!
Citaat van: Psydan op 10 juli 2015, 10:57:08
Het zijn OZ F1's. Had ze zelf ook onder de gele K11. Zijn ook standaard geleverd onder sommige Renault Clio's.
En ze staan inderdaad erg goed!
Oh ja! Die hadden we ook nog, worden onder de Clio Sport's geleverd.
Psydan had het volledig juist. Er staat ook renault op aan de binnenzijde .
ik vond ze ook super leuk staan, en de maten (15 " 7j et 43 ) zijn ook net goed , en de prijs was heel intressant :) Ik Had het idee van een rode micra hier op het forum denk ik ..
Dank voor de leuke comments O0
Oh ja , de 13 inch "minilites" staan bij deze ook te koop , mocht er animo voor zijn
Ja staan top
Nog wat zitten knutselen .
Kortstokker er eindelijk op , wat een verschil ! :
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/2015-07/20150720_194601_zpsrdri6wxl.jpg)
Hoe lostten jullie dit op met de pookhoes ? Gewoon dat bovenste stuk afknippen?
En deze afgelopen weekend overgenomen van een collega . Knalt in ieder geval een stuk beter dan de voorganger
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/2015-07/20150720_194645_zpscvodrka8.jpg)
( de hoedenplank en bekabeling worden nog aangepakt )
Grtz
hey een shortshifter, leuk he :D
ik heb een andere hoes (en pookknop) gemonteerd
Hallow ,
Dit weekend weer wat zitten knutselen ! :) ditmaal zoals eerder vermeld de audio op orde gesteld .
De woofer was al geinstalleerd , maar de hoedenplank had strijdwonden opgelopen bij het inladen van m'n fiets:
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20150726_182649_zpsl2bez8r1.jpg)
Dan maar dit gemaakt . 2x 6mm vezelplaat die ik nog had liggen aaneen gelijmd en bekleed met hoedenplak/speakerstof . De afwerkingvan de onderkant is k*t , maar dat zie je niet :) belangrijkste was de bovenkant en de kabeltjes netjes vast leggen, na ze in te tapen.
Dit is het resultaat. Eens ik ergens aan begin ben ik nogal gefocused, dus soms vergeet ik foto's te nemen :p ook zie je een lampje liggen , ik plaatste led stoplampjes. Maar veel verschil zie je daar niet in. Wel steviger ivm bass trillingen etc (A)
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20150726_151856_zpsxkj26udv.jpg)
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20150726_152100_zpsabhgltqd.jpg)
Dan had ik nog een setje speakers liggen van in m'n ouwe volvo. Die dan maar nuttig gemaakt.ik vond de achterdeuren minderbedeeld op vlak van geluid. Dus:
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20150726_153458_zpshtn1fvgw.jpg)
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20150726_154444_zpsh6wsbr9m.jpg)
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20150726_183829_zpseewy5pos.jpg)
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20150726_155758_zpszzfujyd2.jpg)
Dat was 'm voor deze week ;)
Grtz
Kijk flink aan t knallen. Toch had ik in de achterdeuren nog wat meer gedaan als ik ze had. Ik ga zelf speakers in mn achter panelen maken:) lijkt je hoedenplank niet wat in te zakken?
Deze had ik liggen, en passen netjes in de holte die in dIe in de deur zelf zit. Ook de diepte is belangrijk ivm het glas als je het raam laat zakken .
De hoedenplank zakt idd een beetje, ik plaats hier nog het profiel en scharnieren van de originele hoedenplank. Dan zakt deze niet meer :)
Lekker bezig wel luxe zo met speakers in de deuren :)
Goed bezig, maar wat ik me afvraag: Waarom heb je de speakers in de achterdeuren niet meer naar links geplaatst (gezien vanaf de laatste foto en een na laatste foto naar rechts)?
Nu zitten ze (aan beide kanten) toch vrij dicht op de achterbank wat toch weer een deel geluid blokkeert lijkt mij..?
Dat had naderhand gezien beter geweest, alhoewel er een spatie zittussen zetel en deur.
Ik ben ook wat lui geweest en om makkelijk te meten, en alles symmetrisch te houden, gewoon het gat van de bevestiging van de deurgreep gebruikt en recht naar beneden gemeten.
Ik zou de deurpanelen ook nog willen herbekleden met een stof die wel uv-bestendig is, en de rest van het plastic vanbinnen dippen. . Dan worden jullie tips mooi meegenomen hoor O0
Hoe dan ook , aan geluidis er nu geen tekort meer :p enkel nog tweeters in de a stijlen. Die heb ik nog liggen van de speakers in de voordeuren.
Dippen is helaas bagger op je binnenPANELEN. Vooral als je t over uv straling hebt. Door die zachte ondergrond gaat je plastidip plakken en zacht worden. Op dat soort kunststof hecht gewoon vrij weinig
Citaat van: SanderH op 28 juli 2015, 09:44:33
Dippen is helaas bagger op je binnenPANELEN. Vooral als je t over uv straling hebt. Door die zachte ondergrond gaat je plastidip plakken en zacht worden. Op dat soort kunststof hecht gewoon vrij weinig
Dat klopt.
En het is niet echt slijt vast.
Ik heb het ook gehad. Heb ze nu gespoten. Dat werkt veel beter !
Heb je dan een specefieke primer of zo gebruikt ? Of gewoon plastic primer ? Omdat de deurgrepen enzo sneller af gaan dan de rest van de panelen. Niet door gebruik, maar het is gewoon fragieler..
Nog een update dan ;D
Ik heb een decat pijp in elkaar geknutseld met wat delen uitaal die ik liggen had. De flenzen gebruikt , en een 2" pijp om ze te verbinden. De wagen lijkt inderdaad ietsjes vinniger , leuk voor iets wat me niks kostte O0 en het is natuurlijk weer zelf gemaakt , ook altijd leuk.
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20150807_161036_zps9zeof19k.jpg)
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20150806_170944_zpsx41en44v.jpg)
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20150807_170311_zpslb5to3uf.jpg)
En ook de hoedenplank afgewerkt en verstevigd, dus buigt niet meer door .
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20150803_173559_zps0a8kppw9.jpg)
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20150807_174316_zps9wu2yejw.jpg)
Groeten :mfc:
Ik heb idd alleen plastic primer gebruikt.
Ziet er allemaal goed uit !
Lekker bezig :)
Dat wel :) wat er niet zo lief uit zag was de voorbumper. Ik had een ander merk verf gebruikt als schuurgids op de voorbumper, waar door deze de andere deklagen deed scheuren of barsten. Ook zat er al heel wat steenslag op. Dus aan de slag dan maar:
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20150815_183757_zpsaycsl5nv.jpg)
En als we dan toch bezig zijn nemen we de grille gewoon mee, deze was toch ook helemaal bleek geworden door de zon.
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20150823_174624_zpsmubrgwbc.jpg)
En om het af te werken , een leuke haw-toe toegepast O0
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20150823_174609_zps2iaxx3qp.jpg)
En ook de groene heeft zo een weekje achter de rug. Tijdens acceleren kapte de motor er ineens mee. Gelukkig nog veiig aan de kant kunnen raken, en dan naar huis gesleept door m'n vader.
Daar kon ik dan vaststellen dat er geen onsteking was dooreen bougie uit te halen en te testen of ze vonkte .
Dus ik wilde de ontsteking open schroeven , maar dat ging niet. Dus maar het hele ding losgehaald om beter aan de schroef onderaan te kunnen:
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20150817_195709_zpsgubso1lg.jpg)
En dan zie je gelijk het probleem..
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20150817_195807_zpsbfpzp7av.jpg)
Het asje wat deze twee verbindt en zo de onsteking met de nokkenas verbindt, is vermist..
Echt de hele kop afgegaan met een magneet , maar geen spoor van te zien. Hopelijk vindt de cartermagneet hem wel :(
En om het af te werken is er dit weekend iemand tegen de linker voorhoek van de bumper gereden. Gelukkig wel zijn gegevens en zo achter gelaten. Maar nu mag ik wel nog een bumpert herspuiten . Zo blijf je bezig he ;D
Al een tijdje niks gepost, ik ben namelijk verhuisd ondertussen.
Deze week wel weer wat kunnen doen.
De koffer greep en de zijspiegels in kleur gedaan. Staat veel luxuezer dan de zwarte stukken vind ik..
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20151109_160314_zps7hkdxzsg.jpg)
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20151109_160341_zpshqhe8eeq.jpg)
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20151109_160334_zpsv4hwwsro.jpg)
Groeten ^-^
Netjes, ziet er strak uit O0
Mooi exemplaar dit!
staat hem/haar goed !
Staat goed O0
Netjes hoor. Volgende zomer de deurstrips eraf ?
Ziet er echt goed uit! O0
Mooi !!!
Citaat van: Leo op 09 november 2015, 23:13:39
Netjes hoor. Volgende zomer de deurstrips eraf ?
Dit zou ik ook doen, en de handvaten van de deuren ook rood spuiten.
Dat zou hem helemaal af maken
Skirts en handvaten staan als volgende op het menu, indien de plaatselijke leverancier mijn kleur terug binnen heeft. Dan na 3 jaar bijna eindelijk eens de deuren laten uitdeuken, of zelf eens met de wc plunjer proberen .
En ook ja de strips er af , indien demonteren meevalt. Anders ook gewoon in kleur .
:mfc: :mfc:
Citaat van: march.be op 10 november 2015, 11:41:15
En ook ja de strips er af , indien demonteren meevalt. Anders ook gewoon in kleur .
de strips gaan er in de zomer het makkelijkste van af, gewoon op een zo warm mogelijke dag je auto in de zon laten staan, dan nog beetje bijverwarmen met een fohn dan gaan ze er wel af.
de kit kun je ook voorzichtig insnijden met een mesje
Ondertussen al weer een hele tijd geleden , maar ik kon me niet aanmelden of een paswoord aanvragen.. Nu ging dit ineens wel weer .
Eerste verandering was een intake setje die wat mooier staat.
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20160123_155455_zpsibwnrfum.jpg)
Dan een nismo spoilert en andere wieltjes . Oz F1 van een clio rs. Wel herspoten dus jammer genoeg geen belettering meer.. Iemand een adresje toevallig ? :)
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20160123_155512_zpsfpa0dn9p.jpg)
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20160123_155551_zps3vdtw0rw.jpg)
De wielen hebben wel ondertussen dit kleur :)
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20160815_165908_zpspzhf0jt3.jpg)
Dan afgelopen weekend de koppeling vervangen.. Ik denk dat het wel nodig was.. Ik wou het eerst bij nissan laten doen maar die schatte het hele gedoe op zo'n 800 euro. Tijd om de sleutels boven te halen dus.
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20160918_132726_zpse0twpcis.jpg)
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20160920_111940_zpsv9zyvtzi.jpg)
Helemaal op dus..
Nieuwe erin.
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20160918_132651_zpsummho0zv.jpg)
Koppelt nu zo zacht dat ik schrik had dat ze het niet ging doen :o maar alles werkt zoals het moet uiteraard , en ik spaarde een hele hap geld uit. O0
En in ander nieuws , de micra van me vriendin heeft de geest gegeven. Cilinderkoppakking eraan, kop waarschijnlijk krom. Dat krijg je wel met 150km dagelijks, met bijna geen koeling... Dus mocht er intresse zijn in onderdelen daarvan , neem gerust contact op !
Betreft dus een 1.3 slx in donker metaalgroen.
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20160821_154441_zps03jxhhmr.jpg)
Groeten !
Hij staat er netjes bij met die oz wieltjes. En zelf doen spaart een hoop geld.
Die OZ wielen staan echt SUPER!
Leuk karretje zo! Goede spoiler ook :P O0
Bevalt ie een beetje? Heb je de verlichting nog werkende gekregen?
mooie update :)
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Verlichting doet het weer hoor. Was een weerstandje die kapotgeroest was :)
:mfc:
Netjes gedaan allemaal!
>> Eigenlijk is zo'n K11 Micra gewoon Cult! <<
Zo makkelijk om hier een leuke auto van te maken. Die van jou is ook wel mijn smaak.
Zo zo , deze heeft een en ander meegemaakr ondertussen.
Tijdje geleden reed ik m'n straat in , en toen ik wilde remmen voor een drempel kon ik ineens het rempedaal helemaal tot het eind duwen.. bij nadere inspectie:
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20161024_173901_zpszroevkpa.jpg)
Remleidingkje kapot. Gelukkig had ik m'n vriendin dr micra nog en daar snel eentje van wezen halen. Nu had ik ik werkende remmen maar dat mocht niet baten .. de volgende morgen reed ik op weg naar het werk langs een binnenbaantje. Daar hadden ze de berm gemaaid en waren er grote steendbrokken op de weg gekomen.. er zitten daar ook konijnen , en door de mist dacht ik dus dat het een konijn was.. was vast een bodybuilder konijn, want ik heb er dus echt over gejumpt, met dit als resultaat..
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20161025_073539_zpsb5xjjjmk.jpg)
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20161025_073841_zpsornkeq3n.jpg)
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20161028_142017_zpsnbtnrs7k.jpg)
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20161028_142800_zpsyvjlggcm.jpg)
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20161028_143716_zpsyb21zyib.jpg)
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20161028_144130_zpsfdovuvi5.jpg)
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20161028_155313_zpsu566ejjg.jpg)
Dus dan maar de hele v.bak overgebouwd , daar ik niet echt andere zware schade zag aan de motor of zo .. ik had al eens geoefend met de koppeling , dus dit gin redelijk vlot. ook de uitgelubberde ophanging tijdelijk opgelapt met 2 rondsels en snelstaal.. ik wist nl niet zeker of hij het wel nog zou doen zoals het hoorde. Maar ja hoor, deze micra krijg je niet klein :cheer:
En als we dan toch bezig zijn , heb ik dit ding erop gezwierd:
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20161105_152813_zps4lyjabua.jpg)
Dus nu rijdt het weer. Maar ik kijk toch alvast uit naar iets anders. Deze blijft wel , en dan maken we er iets leuks van :)
Komende maand ga ik naar de Fillipijnen , en hoop ik wat leuke march onderdelen te scoren .
:mfc:
Grtz , Jonathan
Zo, goed geraakt.. ??? Wel geluk met je remmen dat je niet op een wat snellere weg reed.
Mooi spruistuk! O0 Zelf gemaakt ?
oef gelukkig valt de schade nog mee. is dat niet het oude spruitstuk van jeroe/riesh/kris ?
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Ja inderdaad , ik had net even goed zitten gassen tussen de velden hier :D
Spruitstuk heb ik idd van riesh gekocht. Is wel een gedoe om te monteren , omdat de buizen zeer kort tegen het blok lopen en je 1/8 ste slag per keer moet aanspannen .
Nu deed ik deze middag de koffer open , en merkte ik dat ik een updateje vergeten was :)
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20160926_162226_zpsfx0unibu.jpg)
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20160926_170424_zpsljk0wejb.jpg)
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20160927_161056_zpse2aqcjww.jpg)
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20160929_152058_zpsgn5knbwt.jpg)
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20160929_175757_zpshrjajnaj.jpg)
De stukjes voor de zijkanten zijn nog in aanmaak :)
En dan eindelijk nette voetmatjes gevonden ook.
(http://i1366.photobucket.com/albums/r779/jhonnyman80/Mobile%20Uploads/20161105_164021_zpsjzqaz6tm.jpg)
Grtz ! :mfc:
Waar heb je die vloermatjes vandaan?
Ze zijn eigenlijk merkloos van de euroshop hier , maar ze passen wel redelijk goed. Ik denk dat ze meer voor de k12 zijn.
Al een paar marches gezien hier in de flippenijnen , maar geen succes met onderdelen scoren :-\ wel massas goedkope velgjes , maar het verzenden kost meer dan de wielen zelf ..
Grtz !
Hi hallo,
Ik heb beslist de micra aan de kant te zetten en ben naar een mx5 gegaan..
mocht er intresse zijn in onderdelen, of de hele wagen, dan mag je gerust een berichtje sturen.
Ik maak ook wel nog een te koop topic voor individuele onderdelen.
Ik had er graag nog een trackday wagen van gemaakt , maar dat zal niet in het korte zijn.
Grtz !