hallo mensen.
Ik las op de site dat je een nokkenas van een 1.3 in een 1.0 kunt zetten en dat je daar toch wel een aantal pk tjes mee kan winnen. is hier iemand die dat al eens heeft gedaan. ben benieuwd naar die ervaringen.
groetjes davey
yups, ik en me broer hebben dat gedaan bij onze ouwe K11. Verwacht geen wonderen, maar voor die paar euro's is het wel een leuke mod. Je merkt het meest in de hoge toeren.
De 1.3 nokkenassen zijn wat hoger en scherper dan de 1.0 nokkenassen. Het zijn zeg maar verkapte tuning nokkenassen voor een 1.0.
Hier een filmpje van de nissan met de 1.3 nokkenassen.
http://www.youtube.com/watch?v=ssSyKKMpgRk&feature=player_embedded
Je hoort hem op een gegeven moment in vermogen toenemen.
oke alvast bedank voor de reacties. het lijkt me toch wel een leuke om te doen.
toevallig iemand hier die nog een setje 1.3 nokkenassen heeft liggen?
groetjes davey
Kan dit geen kwaad voor de motor van een 1.0??
Nee totaal niet,alleen voor je benzine verbruik :P
Groot verschil in verbruik?:-P
hebben wij eigenlijk niet eens op gelet.
Wat je wel doet is regelmatig lekker doortrekken omdat hij i de hogere toeren wat extra's heeft. Hogere toren is meer verbruik.
En in een CVT 1.0? Kan de bak de "mega-upgrade" van 1.3 nokken 100% safe aan?
Ik zou niet weten wat er kapot zou gaan...kijk maar naar bijvoorbeeld een 200sx met 300 pk automatenbak,blijft ook gewoon heel,alleen zal het sneller slijten...
ach super super veel zullen die 1.3 nokkenassen heus niet geven. maargoed alle kleine beetjes helpen. je hebt weer wat om handen haha. als het goed is heeft jroen zijn nokkenassen met een paar weken beschikbaar en dan kan ik die van hem over nemen.
groetjes davey
is het moeilijk om ze te vervangen?
alle kleppen erna stellen ofzo?
nope.
gewoon de oude 1.0 eruit en de nieuwe 1.3 erin.
Wel opletten dat je
- timing weer juist overneemt zet anders heb je kromme kleppen.
- dat je kettingspanner niet geheel uitschiet anders kun je de zijkant van je blok open maken.
- Niets in het blok laten vallen.
- En alles op de juiste krachten vastdraaien.
Oohja en het is aan te raden om een nieuwe pakking te kopen voor je kleppendeksel. Kostte geloof ik iets van 12 euro.
Beste kun je even iemand met een hayness manual vragen om de NM waardes en volgorde van de lagerkapjes.
Ook even op letten dat je je distributieasje (welke vast zit aan je uitlaatnokkenas) niet ronddraait, aangezien anders de ontstekingsverloop niet overeenkomt met je nokken. Je kun daarom het beste even markeren welke kant boven zat. Anders kom je er misschien later achter en kan je de boel weer losmaken.
thanx voor de tips :duim:
komt allemaal wel in orde ^-^
gr davey
En??
heb de nokkies aantal weekjes geleden van jeroen overgenomen. binnenkort even een zondagmiddagje inplannen om aan de slag te gaan! heb namelijk ook een kleppendekseltje erbij gekocht en die wil ik eerst even helemaal klaar maken en een mooi kleurtje geven. dan kan ik dat in ee keer overzetten!