Zoals al eerder vermeld, rij ik nu in een Chevrolet Spark 1.2 LT.
Met dank aan mijn zoon Igor(Autobedrijf Iglesias) en mijn vrouw, dit is het kado voor mijn a.s.65e verjaardag.
Na een aantal proefritten, ben ik erg tevreden.
Inmiddels zijn de volgende veranderingen gedaan:
- Witte knipperlichten
- Kenteken platen met dikke letters
- Verlaagd met MAD veren 35 mm
- Sparco 15" velgen
- Chromen deurpennen
- Chromen instaplijsten
- Logo's achterzijde verwijderd
- Chiptuning ( van 81 naar 90pk, koppel van 111 naar 127nm)
- Sportpedalen
De Micra SE-R staat te koop bij Autobedrijf Iglesias te Heemskerk.
gr.
Luigi
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-QHPWW3DT-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-CGBRGZNY-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-GJPSAUNX-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-7WYRMB7Q-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-6MZJHCIJ-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-PT6L8MWL-D.jpg%5B/img%3Cbr%20/%3E%5Bimg%5Dhttp://www.mijnalbum.nl/Foto-IPX6JJ3E-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-IPX6JJ3E-D.jpg)
Das zeker een nette auto,kan je mooi van genieten op je oude dag O0
Wat een dik ding zo :D
Mooie auto Luigi O0
Deze ziet er goed uit, een bekende van mij heeft een groene. toevallig ook lid van de spark hyves ?
Vandaag:Chiptuning ( van 81 naar 90pk, koppel van 111 naar 127nm)
Nee geen lid van hyves, maar wie weet.
Ik blijf wel een Nissan fan (sinds 1978)
gr.
Luigi
Ik ben benieuwd hoe de chiptuning bevalt
Ik heb de Spark flink onder handen genomen op de snelweg.
Ik kan het goed merken na de chiptuning: veel meer power, trekkracht, sprintsnelheid.
Het is de moeite waard geweest.
gr.
Luigi
Citaat van: Micra SRi op 02 juli 2011, 16:43:10
Ik heb de Spark flink onder handen genomen op de snelweg.
Ik kan het goed merken na de chiptuning: veel meer power, trekkracht, sprintsnelheid.
Het is de moeite waard geweest.
gr.
Luigi
Vanmorgen ook mee mogen rijden, maar ten opzichte van een standaard 1.2 duidelijk merkbaar!
Dit is mijn nieuwe aanwinst: Airintake T6 aluminiuum (made in Korea), met pipercross luchtfilter.Met dank aan Igor voor de service.
Resultaat dit samen met de aangepaste chiptuning: nog meer trekkracht, acceleratie, koppel, souplesse en topsnelheid.
Gemiddeld verbruik 1:15 ( bij rustig rijden is het verbruik nog gunstiger)
Gisteren door deskundigen uitgetest, ze waren verbaasd.
gr.
luigi
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-XQWUIXSN-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-APXFR66A-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-7IOUYW3U-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-WRLWHBGU-D.jpg)
O0 !
Mooi aanzuigbuisje, pakt ook goed koude lucht zo.
Persoonlijk zou ik die gele mof vervangen door een zwarte of een blauwe maar dat is smaak
Citaat van: Riesh op 02 augustus 2011, 18:55:19
Mooi aanzuigbuisje, pakt ook goed koude lucht zo.
Persoonlijk zou ik die gele mof vervangen door een zwarte of een blauwe maar dat is smaak
Die gele mof, zat er bij.
gr.
Luigi
Luigi,
Dat begreep ik al maar ik vind de kleur niet zo mooi bij de rest van de auto
Abnormaal wat een trekkracht en souplesse de Spark nu heeft ten opzichte van een OEM Spark 1.2. Dip onderin is verdwenen en blijft maar trekken in elke versnelling.
Wat me opvalt, dat de motoreren van Daewoo/Chevrolet veel beter te tunen zijn dan de motoren van Nissan. Je pakt met simpele mods veel meer winst!
Allereerst, het blijft een mooi wagentje Luigi! En is wel lekker dat ie zo vlot is nu, past het uiterlijk echt bij de auto!
Igor, ik denk dat 'Wat me opvalt, dat de motoreren van Daewoo/Chevrolet veel beter te tunen zijn dan de motoren van Nissan. Je pakt met simpele mods veel meer winst!' een beetje kort door de bocht is, want waarop basseer jij dit? Antwoord mag via PM om topicvervuiling te voorkomen.
Vergeet niet Fred, dat de huidige Euro5 auto's enorm geknepen zijn ten opzichte van een N14 GTi welke wellicht nog Euro1 is. Auto's moeten nu bepaalde waardes halen i.v.m CO2 e.d. Dit gaat enorm ten koste van souplesse en vermogen in een auto.
Dat is mijn beweegreden :)
Dat is te begrijpen, maar dan mis ik nog steeds een vergelijking van de hedendaagse nissan motoren :) Wat ik bedoel is; heb jij een euro 5 nissan motor proberen te tunen in dezelfde hoedanigheid als het gave wagentje van je vader?
Maakt verder ook niet uit, feit is en blijft dat het een kicke bakkie is waar je vader nog lekker in kan scheuren :) Overigens al 0-100 tijd gemeten ::)
Euro5 Nissan motor? Die bestaan niet. Zijn Renault alliancie motoren inmiddels.
Dan is de opmerking dus helemaal overbodig :D
Citaat van: nismo op 03 augustus 2011, 13:49:41
Dat is te begrijpen, maar dan mis ik nog steeds een vergelijking van de hedendaagse nissan motoren :) Wat ik bedoel is; heb jij een euro 5 nissan motor proberen te tunen in dezelfde hoedanigheid als het gave wagentje van je vader?
Maakt verder ook niet uit, feit is en blijft dat het een kicke bakkie is waar je vader nog lekker in kan scheuren :) Overigens al 0-100 tijd gemeten ::)
Nog geen sprintmetingen gedaan.
Ik heb wel op de Duitse autobaan getracht de topsnelheid te halen, maar werd steeds gehinderd.
Ik kwam niet verder dan 180 op de teller( deze gaat niet verder) en op de TomTom was het 175, maar het gaspedaal had nog ruimte.
gr.
Luigi
Je bedoelt de motoren van Opel/GM
Citaat van: Riesh op 03 augustus 2011, 19:22:43
Je bedoelt de motoren van Opel/GM
Helaas. De Spark motoreren zijn wel een GM product, maar niet van Opel. Andere "ECOTEC" motoreren weer wel, maar deze worden door GM Daewoo voorzien van onder andere zelf stellende kleppen en een distributieketting. Dat kent Opel niet ;)
Leuk wagentje!
Mooie kleur ook O0