hey mede fans,
ik kwam er laatst achter dat ze hier bij de gulf in almere gulf challenger benzine verkopen met een octaan gehalte van 100. ik zat er aan te denken om dit een keer te tanken alleen vroeg ik mij af of dit kwaad kan? en of het uberhaupt wat nut heeft om dit te doen? gaat om een k11 1.3.
kan geen kwaad, of het nut heeft betwijfel ik maar een schonere verbranding krijg je wel
literprijs is 1.70 tegen over een prijs van 1.52. Is 18 cent meer dus op een volle tank zou het zon 7 a 8 euro duurder zijn. volgende keer daar even tanken en kijken of ik wat verschil merk.
Ik heb wel eens 98 getanked bij de shell in belgie maar heel veel verschil merkt je er niet mee. Motor loopt er wel soepeler op
ach jah voor die kleine meer prijs is het wel een keer het proberen waard
Wat ik zelf heb gedaan was steeds 95 tanken bij shell dat heeft zeker een meerwaarde
Citaat van: Leo op 15 november 2015, 14:34:51
Wat ik zelf heb gedaan was steeds 95 tanken bij shell dat heeft zeker een meerwaarde
ik tank gewoonlijk altijd 95 bij shell.. wat is er speciaal aan de 95 van shell tegenover andere tankstations dan?
De shell benzine is wel degelijk zuiverder (beter voor het verbruik) dan andere tankstations
Tja, hoe weet je dat dan, ik merk totaal geen verschil tussen de Shell en de BP waar ik meestal tank.
De k11 liep er veel beter stationair op
Het daadwerkelijke octaan getal kan ook aardig variƫren tussen verschillende tankstations.
Ze hebben op een Engels forum wel eens bijgehouden of het aantal liters dat je tankt ook daadwerkelijk het aantal liters is die je krijgt.
Dan zie ik helemaal door de bomen het bos niet meer :P
Ik weet toevallig vanuit mn werk dat bp en shell letterlijk dezelfde benzine is die vanuit de rafinaderij meteen naar de pomp wordt gereden :P de onbemande witte pompen halen wel degelijk de iets mindere kwaliteit op. Maar een bp onbemande tank is exact dezelfde benzine als van de shell
zul je niks van merken. heb het ook een tijdje in de sunny gehad, maar scheelt niks + is gewoon duurder.
denk t enige voordeel aan 98bv is het tegengaan van pingelen bij vervroegen ontsteking.
Haha dat BP en Shell hetzelfde is qua gebruik kan ik me voorstellen. Die verbruikten altijd even veel op 95. Echter was Texaco iets minder zuinig en de Q8, total en die goedkope pompen veel onzuiniger.
Vraag ik me toch af wat jij veel noemt ? Ik kan met de beste wil van de wereld namelijk nog geen tiende procent verschil ontdekken tussen een tank met shell of een goedkope pomp.
Citaat van: Riesh op 16 november 2015, 19:29:55
Vraag ik me toch af wat jij veel noemt ? Ik kan met de beste wil van de wereld namelijk nog geen tiende procent verschil ontdekken tussen een tank met shell of een goedkope pomp.
Bij de Micra had ik 1 op 12,5 met Shell/BP en 1 op 11 met Tango en dergelijke.
Maar het grootste verschil was met mn MX3: 1 op 12 vs 1 op 9,7.
Maar misschien merk je er meer van met een andere rijstijl. Ik heb natuurlijk best een zware voet.
Ik heb eigenlijk bijna alles geprobeerd. Maar als je het vergelijkt komt het allemaal op hetzelfde neer. Als ik voor mezelf praat.
Als ik bijvoorbeeld 98 tank ipv 95 dan kan ik er langer mee rijden. Maar de benzine is ook duurder. Als ik het omreken. Kom ik op hetzelfde uit per km
Het komt ook allemaal op het zelfde neer want het komt allemaal uit dezelfde raffinaderij, alleen gooit Shell bij de V-power, Total bij de Excillium er wat extra toevoegingen in om de boel zogenaamd te reinigen.
Maar als je graag genaaid wil worden moet je lekker duur tanken.