De Micra van VTI.Daan

Gestart door VTI.Daan, 02 augustus 2009, 16:35:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VTI.Daan

Ondanks dat ik weinig berichten achterlaat lees ik wel het forum met veel plezier. Onlangs via een ander forum de inmiddels aangemelde nieuwe K13 rijder op dit leuke clubje geattendeerd.
Ik zal even een update plaatsen.

Inmiddels al een hele tijd aan het rijden met de K11. De 1.4 doet me iedere keer weer versteld staan van z'n pittig karakter! Invoegen op snelwegen doet ie erg vlot.

De bijrijdersstoel kon naar mijn zin niet helemaal ver genoeg naar achteren dus heb ik met een ex-collega die ervaring heeft met caroseriebouw en ombouw naar rolstoelauto's de geleiderails aangepast waardoor de stoel een stuk verder naar achteren kan. Nu zit het heerlijk in de K11.

De standaard bandenmaat (165/60R14) vond ik al meteen nergens naar rijden dus die zijn snel genoeg vervangen voor wat breders, 195/45R15 Uniroyal Rainsport 2. Deze banden doen het erg goed op de weg, in de regen en ook op de Nürburgring waar ik wel eens rij.

VTI.Daan

Standaard 14" wielen met wieldoppen;


15" lichtmetalen wielen;


Afgelopen zomer ook een keer met de Micra naar de Nürburgring geweest en daar 8 rondjes gereden. Het viel me niet tegen, de Micra hield zich goed op de ring. Door de Rainsportbanden deed ie het ook nog eens erg goed in de regen. De helft in de regen gereden, de andere rondjes was de baan redelijk droog. Op het droge kom je wel wat vermogen tekort op de ring maar toch ging het best vlot rond.



Omdat in de winter het toch wel erg fijn is om met winterbanden te rijden weer op zoek gegaan naar een goede maat winterband. Terug naar de originele maat wilde ik niet, vond het echt nergens naar rijden en in die maat is een winterband sowieso niet te vinden van de bekende merken. Ik rij al tien jaar rond met Vredestein winterbanden dus dat moest het voor de Micra ook worden. Uiteindelijk winterbanden gevonden in de perfecte maat voor de Micra, 185/55R14 Vredestein Snowtrack 3.

VTI.Daan

Heb de banden op de originele stalen velgen kunnen monteren. Het is een luxury plus uitvoering en die wieldoppen had ik ook liggen. Maar die doppen hadden het wel een beetje gehad. Veel stoeprandschade en zelfs een stuk eruit bij één dop. Ik vond ze ook nog niet eens mooi. Gelukkig op marktplaats een knap setje wieldoppen kunnen vinden van een Sport uitvoering?? Geen idee of ie er is maar het is wel een mooie wieldop. Staat veel beter dan de luxury wieldoppen!
Hier nog wat piccies van afgelopen zaterdag




VTI.Daan











P.S. Iemand enig idee waarom ik niet zoveel tekst in één post kan proppen? Als ik dan verder wil typen verspringt het venster waardoor ik niet kan zien wat ik typ.....

emiel

 O0

dat lichtmetaal staat hem goed!

Jeroen330


Bunny

Citaat van: VTI.Daan op 23 januari 2011, 23:27:30
Gelukkig op marktplaats een knap setje wieldoppen kunnen vinden van een Sport uitvoering?? Geen idee of ie er is maar het is wel een mooie wieldop. Staat veel beter dan de luxury wieldoppen!
ja de sport uitvoering heb ik volgens mij :P wieldoppen komen me bekend voor :)

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

2yellow4u

Mooie Micra met de laatste face-lift van de K11 en de 1.4 motor, standaard 82pk.. daarintegen is de 1.3 van de face-lift ervoor standaard 75pk.
Alhoewel die van mij niet meer standaard is.

En welkom op het forum, had ik nog niet gedaan O0

Deadly_Paradox

Goh Danny... Ik hier  :o

8)

Een hele vooruitgang na het poetsen en een setje andere velgen ;)

Micra SRi

#24
Lijkt wel mijn Micra ;D
gr.
Luigi


Red Racer

Citaat van: VTI.Daan op 23 januari 2011, 23:30:25

P.S. Iemand enig idee waarom ik niet zoveel tekst in één post kan proppen? Als ik dan verder wil typen verspringt het venster waardoor ik niet kan zien wat ik typ.....

daar heb ik dus ook last van en op andere fora ook af en toe.

wil wel eens weten wat dat is, maar ziet er puik uit de K11 en zou ook wel eens op het nurburg willen rijden, doe het aleen niet met de k10


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

VTI.Daan

Bedankt voor de reacties ::)

@ Nismic; Waar rijdt jouw Micra ergens, noord/midden limburg?

@ Bunny; Ah, dus toch! 8)

@ Luigi; Ja, die van jou mag er zijn! O0 Wil de mijne ook een stukje lager gaan zetten

@ Deadly; Leuk dat je er ook bent  8)

nismic

Mijn Micra rijdt in Almere. Is daar ook nieuw verkocht.
Nissan Micra 1.4 Acenta Plus, automaat, wit, 5-deurs, 2006, 182.000 km.
Nissan Micra 1.2 Acenta, wit, 5-deurs, 2008, 140.000 km.
Nissan Qashqai 1.3 MHEV 158 XTronic, Tekna Plus, Pearle White Metallic, 2022, 31.000 km.

Deadly_Paradox

Citaat van: Red Racer op 24 januari 2011, 20:30:57
Citaat van: VTI.Daan op 23 januari 2011, 23:30:25

P.S. Iemand enig idee waarom ik niet zoveel tekst in één post kan proppen? Als ik dan verder wil typen verspringt het venster waardoor ik niet kan zien wat ik typ.....

daar heb ik dus ook last van en op andere fora ook af en toe.

...
Dat kan aan je browser liggen.
Als je IE8 gebruikt kan het wel eens helpen als je de compatibiliteitsknop gebruikt (die knop naast de adresbalk met dat iccontje wat op een gescheurd blad werkt).
Ikzelf gebruik Opera als standaard browser, Firefox is ook redelijk maar daar wordt je gek van de updates en Chrome schijnt ool goed te werken maar daarvan stoor ik me teveel aan het uiterlijk (ik vind 'm nogal kinderlijk overkomen).
IE is het meest gebruikt omdat tot afgelopen jaar dit vrijwel op iedere PC standaard stond maar met de komst van versie 8 hebben ze veel steken laten vallen en in alle updates nog steeds niet recht kunnen trekken.
Opera heeft ook wel nadelen want niet elke site ondersteunt Opera maar het worden er steeds minder en bij de fora ben ik nog geen enkele tegengekomen die niet goed werkt met Opera.
Wil je bijvoorbeeld winkelen bij Wehkamp dan schakel ik even over op IE want de filterfuncties werken dus niet met Opera.
Ik heb geen aandelen hoor maar heb gewoon goeie ervaring met deze browser en vind 'm persoonlijk de fijnste van die ik heb genoemd.
Alleen Safari heb ik geen ervaring mee, dat is de browser van Apple en die schijnt ook voor Windows te downloaden zijn.

@Danny
Bedankt voor de tip... nog een forum te volgen hahaha
En zeg maar Ray, is een stuk korter ;)

VTI.Daan

Waar het aan ligt weet ik niet, Ray ^-^, maar heb er last van op twee fora's terwijl de andere drie het wel normaal doet.