Oude micra total loss.... en 'nieuwe' micra weer gekocht

Gestart door Guppie, 27 december 2009, 23:48:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Guppie

Hallo allemaal,

Een maand of vier geleden heb ik me hier voorgesteld met mijn toen net gekochte rode nissan micra uit 2000. Helaas heb ik maar kort van deze auto kunnen genieten... Drie weken geleden ben ik aangereden, waarna de micra economisch total loss is verklaard  :'(. De hele zijkant zit in elkaar...

Van de verzekering krijgen we gelukkig een redelijk bedrag terug, en omdat ik al zo gehecht was geraakt aan de micra, heb ik inmiddels alweer een andere micra gekocht: een zwarte 1.4 sport, uit 2000 (wel wat meer kilometers op de teller: ruim 150000, maar wat issie mooi!).

M'n 'oude' micra heb ik ook nog, maar zal ik komende week moeten inleveren....  :( Hebben jullie een idee wat er (waarschijnlijk) met m'n micraatje gaat gebeuren? Wordtie nog 'opgelapt' en weer verkocht, of gebruikt voor onderdelen? Of regelrecht naar de sloop? Hij rijdt nog perfect...

Ik moet nog even wennen aan m'n nieuwe micra, maar ben er wel heel blij mee! Ik zal binnenkort eens foto's plaatsen.

Groetjes, Inge

Ronald

zonde van je oude micra
gezien de leeftijd van het beestje zullen er wel onderdelen hergebruikt gaan worden.
maar misschien gaat hij wel naar afrika ofzo
misschien maar even vragen bij de mensen waar die naar toe gaat

Guppie

Hieronder wat foto's van m'n 'oude' en m'n 'nieuwe' micra:

Wat issie toegetakeld he...





M'n nieuwe en m'n oude naast elkaar:





M'n nieuwe trots:








Wat vinden jullie ervan?

Helaas heeft de vorige eigenaar er wel in gerookt. Hoewel de auto is schoongemaakt, stinktie nog steeds wel wat (kruising rook en schoonmaakmiddel). Maar ik heb een goede tip gekregen om een bakje azijn een dag in de auto te zetten.... Dat ga ik dus maar proberen. Ook wil ik andere stoelhoezen, want in deze zitten brandgaatjes. En ik denk dat ik 'm professioneel laat reinigen. Kwestie van alle sporen van de vorige eigenaar wissen, haha. Dan voelt 't wat meer als mijn auto!
Verder heb ik ook centrale deurvergrendeling met afstandbediening, maar de knopjes ervan op de sleutel doen het bijna niet meer, doordat het rubber stuk is. Weet iemand of ik ergens een andere sleutel met afstandbediening kan laten maken? Of een andere oplossing?

Groetjes, Inge

nissanzwijndrecht

Leuke wagen.
ik heb ook wel eens gehoord van Azijn.

succes met deze auto

Taxloss

I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

Red Racer

Heey Inge

Die rode micra kan je weer oplappen zo als ik kan zien(uit mijn opzicht)
Kan ie weer worden verkocht.

Maar die nieuwe micra, Wat is het een schoonheid ik wil na een antal jaar ook dit type micra maar dan in het blauw.

en die rook er uit halen kan je mischien wel aan je luchtfilterelement vervangen(met een geurtje of zo), die zit aan de rechterzijde onder je dashbord bij mij teminste wel.

wil die zwarte wel eens in het echt zien,Wauw!


Grt Patrick.


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Red Racer

over je rode micra.

voordeur kan uitgedeukt worden en over worden gespoten, idem met je voorspatbord.

achterscherm moeten ze er uit trekken en kan voor een gedeelte worden overgespoten, en dan je stootstrips nog nieuw.

kan ie nog voor een hele redelijke prijs worden verkocht.

Grt Patrick


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Bahamut

mooie micra.
Hoop dat je van deze wel langer kunt gaan genieten.
Van welke bouwjaar is hij?
Jan 2002?

Grtz.
nissan micra k11 1.4i 16v cvt automaat.


http://myalbum.com/album/XTp1vQp4vViW

Ed

Even het verhaaltje lezen Richard dan heb je antwoord op al je vragen.

De rode is te repareren maar de deur en voorscherm zijn niet meer te redden,volgens mij maar ja ik heb er niet zoveel verstand van. :D

Iemand die van wanten weet die kan hier weer een aardig wagentje van maken.

Mag ik vragen waar de wagen heen gaat en wat hij op heeft gebracht in deze toestand.
Meestal gaan ze in deze staat vaak naar sloperijen.

Wat ik zelf zonde vindt,buiten wat plaatschade mankeerd er niet veel aan.
Rijdt nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.

Groetjes,Ed

Guppie

Als ik de rode micra wil houden krijg ik 700 euro minder van de verzekering terug... Ik neem dus aan dat degene die 'm op komt halen er 700 euro voor gaat betalen...

Wie biedt meer? haha

Bouwjaar is dus 2000 (juni geloof ik)

@ Red Racer: Zelf vind ik m'n zwarte ook errug mooi inderdaad! Hij is wat 'robuuster' dan de gewone micra.

Vandaag heb ik stoelhoezen ervoor gekocht: zwart grijs met zwarte bloemen (ladyline  ::)) en bijpassende matten en stuurhoes. Ik hoop dat het mooi past. Ik wil morgen eerst een bakje azijn in de auto plaatsen om de geur eruit te trekken en daarna de nieuwe hoezen erin.

Larrs

Citaat van: Ed op 28 december 2009, 19:59:58
De rode is te repareren maar de deur en voorscherm zijn niet meer te redden,volgens mij maar ja ik heb er niet zoveel verstand van. :D

Dat denk ik ook.
Aangezien mijn Micra twee keer een deuk heeft gehad bij de wielkast linksachter. De tweede keer door mij, de eerste keer door een vorige eigenaar. Beide keren is het repareert.

Bij deze Micra wordt dat wel anders, vanwege de veel grotere deuk.

Maar trouwens, welkom Inge. :)
Je nieuwe Micra ziet er ook mooi uit, het interieur ook trouwens. Geen saaie kleuren, zoals bij mij.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Ronald

Citaat van: Guppie op 28 december 2009, 20:33:59
Als ik de rode micra wil houden krijg ik 700 euro minder van de verzekering terug... Ik neem dus aan dat degene die 'm op komt halen er 700 euro voor gaat betalen...

700€ is niet zo gek veel
maar er moet een boel aan verspijkert worden

misschien een enthousiaste hobbyist die er wel wat mee kan

emiel

Aloha,

zonde van de rode micra :(.

Maar de zwarte is een waardig vervanger zo te zien.

Hij (of zij) ziet er stoer uit zo in het zwart met die lichtmetalen velgen.

Groetjes en we wensen je veel plezierige en veilige kilometers toe,

Emiel & Andrea