RVS spruitstuk K11 1.3

Gestart door Chrismo, 10 augustus 2008, 11:44:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chrismo

Het verschil tussen een rvs spruitstuk en een stalen spruitstuk is dus puur het roesten? Ik bedoel dat rvs verder geen voordeel biedt ivm andere materiaal eigenschappen?

Op mijn "nieuwe" blok komt misschien een ander spruitstuk, en misschien niet van rvs maar van staal. Rvs heeft de vervelende eigenschap dat het moeilijk te verwerken is, iets wat staal wel makkelijker heeft.  Mocht ik em van staal maken laat ik em ook behandelen, maar het staal wat ik ga gebruiken is iig dikker dan dat van Janspeed.

En wat betreft mijn motor..........tja, ik wacht nogsteeds op onderdelen van de Nissan dealer! Pas als ik deze binnen heb ga ik aan de slag, maar dat kan nog best even duren helaas. Motordelen van Nissan (iig de Micra-motoren) zijn niet echt gangbaar blijkbaar.

Ook heb ik alvast een FPR gekocht, dit omdat ik niet wil dat alles te arm gaat lopen na de "swap" .  Ook speelt het weer niet mee! Erg motiverend is het nu niet iig :-X





gr Chrismo

kilzone

Je moet weten dat RVS een edelmetaal is, en als dat in contact komt met andere metalen kan er gewoon corrosie optreden, denk maar aan je boutjes waarmee je het vastzet.

Citaat van: Chrismo op 22 februari 2009, 10:13:32
Het verschil tussen een rvs spruitstuk en een stalen spruitstuk is dus puur het roesten? Ik bedoel dat rvs verder geen voordeel biedt ivm andere materiaal eigenschappen?

Op mijn "nieuwe" blok komt misschien een ander spruitstuk, en misschien niet van rvs maar van staal. Rvs heeft de vervelende eigenschap dat het moeilijk te verwerken is, iets wat staal wel makkelijker heeft.  Mocht ik em van staal maken laat ik em ook behandelen, maar het staal wat ik ga gebruiken is iig dikker dan dat van Janspeed.

En wat betreft mijn motor..........tja, ik wacht nogsteeds op onderdelen van de Nissan dealer! Pas als ik deze binnen heb ga ik aan de slag, maar dat kan nog best even duren helaas. Motordelen van Nissan (iig de Micra-motoren) zijn niet echt gangbaar blijkbaar.

Ook heb ik alvast een FPR gekocht, dit omdat ik niet wil dat alles te arm gaat lopen na de "swap" .  Ook speelt het weer niet mee! Erg motiverend is het nu niet iig :-X





gr Chrismo
Nissan Micra 1.0lx


janvdam

wat kost het als je nog zo'n spruit stuk maakt voor mijn 1.0? want ik kan nergens een mooi spruitstuk vinden daar voor.
Micra under construction!!!

Larrs

#33
De goedkoopste is die van Janspeed. Janspeed heeft twee versies.

Mild-staal
Kost 170,20 Pond of 171,63 Euro

Stainless steel
517,80 Pond of 522,14 Euro

Je kan ze ook laten maken bij EPS in Hoogezand. Hun maken alles met de hand en gebruiken RVS.
Dat gaat zeker 1000 Euro kosten. Heb het ooit nagevraagd. Kost veel, maar ik hoor niets anders dan goede verhalen over hun.

En dan heb je nog spruitstukken uit Japan en Australië, beiden te duur om hier heen te halen.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

janvdam

die van jan-speed mild-staal is dat wat? en waar kan ik dat bestellen?
Micra under construction!!!

Challenge

Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

Larrs

Enige nadeel met mild-staal is dat het sneller roest en vanwege de bouw krijg je een rasp in het geluid. Sommige vinden het mooi klinken en andere weer niet.

Ik heb zelf de mild-staal versie en qua prestaties doet die het erg lekker. De mijne is onbeschermd, al zou uitlaat isolatie band goed helpen tegen roest.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

HSDJ

Of verf kopen wat tegen hoge temperaturen kan.
Op mijn werk gebruiken we verf wat bestemd is tegen 600 graden C.
Mat zwart wel te verstaan. ???
Krijg al airmails van het CJIB.

Voor foto's, check;  http://www.mijnalbum.nl/Album=USIV67UB

nismo

ik denk dat het wel iets heter wordt :D

Anti autostyle!!