2000 K11 1.3 NCVT

Gestart door chiba_kun, 08 juli 2008, 13:56:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Micra SRi


Jeroen330

Heeft jouw Micra uit 98 een airbag? Kan bij jou het stuur wel in de hoogste stand?

Groet, Jeroen330

chiba_kun

Citaat van: Jeroen330 op 09 februari 2011, 14:24:06
Heeft jouw Micra uit 98 een airbag? Kan bij jou het stuur wel in de hoogste stand?

Groet, Jeroen330

Heeft inderdaad een airbag en is in hoogte verstelbaar. Kan ook in hoogste stand.

Bij jou is dat een probleem begrijp ik?

Micra-K12

Elke K11 uit 1998 heeft een airbag. Is namelijk de K11 Phase II.

Ed

Nou dat van die airbag kan wel kloppen maar volgens mij is dit nog een phase I als ik het zo aan de koplampen zie.
Vanaf de 3e maand 98 is volgens mij de phase II ingevoerd als ik het goed heb.
Maar dat moet jij weten als geen ander dat dan de het exterieur zoals koplampen,bumpers,motorkap en voorschermen anders zijn.
Rijdt nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.

Groetjes,Ed

chiba_kun


Joosie200

Zo grappig als ik jouw bericht met foto's zo zie. Je nieuwe aanwinst ziet er als 2 druppels water uit als de K11 die ik heb. Goed, mijne komt uit 1997. Maar ook 1.3 CVT, airbag, zelfde kleur en nog pre-facelift. Zijspiegels ook ongespoten i.t.t. degene die je had. Leuk om te zien. :) Verder heb je oude en nieuwe aanwinst puik op de foto's weten te zetten  O0

chiba_kun

De Micra's gaan nog steeds heel goed. Mijn Micra (uit 1995) heeft de afgelopen maand flink wat kilometers gemaakt. Doordat de Skyline nog in de garage stond voor wat werkzaamheden zijn we met de Micra op vakantie geweest naar Duitsland, Limburg en Ardennen. De wagen heeft zich boven verwachting goed gehouden.



Vandaag heb ik met hulp een R33 Skylinestuur gemonteerd in mijn Micra. Zo rij ik toch nog een beetje Skyline iedere dag... ;)







Bijkomend voordeel is dat het stuur wat verder naar mij toe komt en is iets dikker (niet groter) dus stuurt veel lekkerder.  8)

Al met al een fijn mod(je).

Micra SRi


richardwbb


chiba_kun

#100
Pffff... dat is lang geleden dat ik hier wat heb gepost. Er is ondertussen wel wat veranderd. Skyline heeft te koop gestaan en ook weer niet, ben naar een S14 wezen kijken als vervanging voor de Skyline, maar de Skyline was vele malen mooier, als 4 deurs unieker en mocht toch blijven! We gaan er nog lekker mee door, maar mocht ik een geschikt baasje vinden, dan gaat de Skyline wellicht toch nog weg. Zeg nooit nooit, maar voorlopig gaan we dus lekker verder.  :)  De Skyline staat nu, net als iedere winterperiode geschorst op een lekkere droge plek.  O0

Wel wat foto's van toen het nog lekker weer was...




Voor wat betreft de Micra kan ik melden dat de 1995 N-CVT (de dagelijkse auto van mij), het veld heeft moeten ruimen voor een nieuwere Micra. Ook een K11 1.3 N-CVT, alleen dit keer eentje uit 2000 en met de extra's electrische ramen, Centrale vergrendeling en een AIRCO. Ik heb deze in maart gekocht met 27.000km op de teller. Was van een vrouw van 91-jaar en reed er de laatste 2 jaar slechts 900km mee. Desondanks toch beurtjes gekregen, je begrijpt het al, die moest ik gewoon hebben. Dan kan ik weer jaren vooruit!  8)  K11's zijn toch zulke fijne wagens!

De '95er is naar de vriendin van Chrismo gegaan, en naar wat ik begreep rijdt die er nu nog lekker mee.

Foto's van het moment dat ik eventjes 3 Micra's had:  O0


Toeval... alle 3 rood en dan te bedenken dat rood eigenlijk niet eens mijn favoriete kleur is, maar ja... het moet zo zijn zeg maar.







De K11 heeft een REMUS demper gekregen, dat staat al beter:


Inmiddels is de kmstand 42000km al ruim gepasseerd en maak ik er lekker kms mee. Ben er ook al 3x mee naar Duitsland gereden, keertje Spa en lange afstanden gaan prima hoor. Als ik naar Duitsland ga, maak ik op 1 dag meer kilometers dan wat die oude vrouw in een heel jaar reed. Haha!

De Micra van mijn vrouw (de '98er) rijdt voornamelijk in en rond de stad. Kmstand daarvan is 87000km en doet het trouwens nog prima.  O0  Deze is echter wel wat 'schattiger' dan de mijne hoor.








Zelf zo aangekleed door mijn vrouw.  8)

Dat was het weer even!  :)

Rick_db

#101
mss is het al gezegd maar je hebt een M-Spec R33 toch? Dacht ik zo te zien aan de achterlichten :)

snap niet zo goed waarom de r33 niet als echte skyline word erkend, vind hem mooier dan de r32 die een beetje rare koplampen heeft (alsof het niet goed vast zit) en de opvolger, r34, is zeker een bakbeest. alleen jammer dat je beter een r34gtr kan nemen ipv gtt, mist toch wat power vind ik!

chiba_kun

@Rick: dit is geen M-spec volgens mij. 'Gewoon' een Spec1 GTS4 met een Spec2 (facelift) achterkant.

Iedere Skyline waar Skyline op staat is een echte, dus ook wanneer het niet een GT-R is of wanneer het een 4deurs is, maar goed, dat ik mijn mening. Sterker nog de eerste Skylines waren 4deurs! :)

Mijne is geen GT-R, maar is zeker snel zat. De enkele keer dat ik eens een sprintje heb gewaagd bij het stoplicht, moest een BMW M3 (ongeveer even oud als de Skyline, dat type) het tegen mij afleggen. Maar daar geniet ik nog niets eens het meest van. Het rijdt gewoon erg lekker!

Rob

Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Rick_db

ik ken het, mn broer heeft ook een spec4 GTT, alleen dan een coupe. zijn inderdaad vlot zat :) misschien ken je hem wel, zijne is Transformers gewrapped (amerikaanse politie, van Barricade)

Enig nadeel is het verbruik (maar daar koop je hem niet voor :D ), verder superwagen om te zien, super om mee te rijden!

En ik vind zelf ook dat elke Sky een Sky is, alleen die autoprogramma's vinden vaak anders of zien de R33 als een net-niet Sky. Onzin vind ik zelf, vind persoonlijk dat ze sinds de R33 mooier zijn geworden, alleen de KPGC10 is van de eerdere modellen ook mooi in mijn ogen, maar dat is ook een terechte Jassic :D