even mijn auto voorstellen

Gestart door focwa, 24 juli 2007, 11:30:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MicraMuts


http://eyanosa.nl (Sieraden voor mens en paard)

aztec micra

zelfde als de oude uitlaat van JP is hij dat niet of is dit een nieuwe

Challenge

#32
Citaat van: blackie op 09 januari 2008, 18:40:13
netjes hoor zow had ik het ook bij me vorige auto :P



Vanwaar de overstap naar de micra?
Beetje nieuwsgierig :)
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

blackie

er dook iemand met 80 voor me auto op de snel weg hij had mij niet gezien  :'(




MY BRAIN HAS AN ERROR HARDCORE DARKCORE TERROR

IT DOESN'T MATTER IF YOU WIN BY AN INCH OR A MILE WINNING IS WINNING

Michiel

Zonde, was best een aparte auto, staat wel gelijk een micra op de foto's ;)

blackie

jep das de mijne zelfde dag gehaald as het ongeluk en toen ff audio overplaatsen
MY BRAIN HAS AN ERROR HARDCORE DARKCORE TERROR

IT DOESN'T MATTER IF YOU WIN BY AN INCH OR A MILE WINNING IS WINNING

Challenge

Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

MicraMuts

Hoeveel db mag je hebben dan met je uitlaat? Belgie zal wel strenger zijn op dat gebied.

Wel een mooi geluidje?

http://eyanosa.nl (Sieraden voor mens en paard)

focwa

ja zeker een mooi geluidje.

en veel herrie maar ja dat zit er nu eenmaal bij.

maar weet iemand de db in nederland maximaal is

MicraMuts

Hier staat wel wat, maar weet niet of het is wat je zoekt..

Artikel 5.2.11 - geluid en milieu
1. Personenauto's met een verbrandingsmotor
moeten zijn voorzien van een uitlaatsysteem dat
over de gehele lengte gasdicht is, met uitzondering
van de afwateringsgaatjes.
Visuele en auditieve controle, terwijl de
personenauto zich met draaiende motor boven een
inspectieput of op een hefinrichting bevindt.
2. Het uitlaatsysteem moet deugdelijk zijn bevestigd. Visuele controle, terwijl de personenauto zich
boven een inspectieput of op een hefinrichting
bevindt.
3. Personenautoââ,¬â,,¢s moeten blijven behoren tot een
goedgekeurd type als bedoeld in artikel 2 van het
Besluit typekeuring motorrijtuigen
luchtverontreiniging (Stb. 1990, 393). Aan deze
eis wordt niet getoetst tijdens de periodieke
keuring ten behoeve van de afgifte van een
keuringsrapport.
-
APK Keuringseisen
5.2 Personenautoââ,¬â,,¢s Motor
Keuringseisen Wijze van keuren
Regelgeving Algemene Periodieke Keuring Aanvulling 13 versie 12-2007
24
4. Personenautoââ,¬â,,¢s moeten blijven behoren tot een
goedgekeurd type als bedoeld in artikel 2 van het
Besluit geluidproduktie motorvoertuigen (Stb.
1981, 741). Aan deze eis wordt niet getoetst
tijdens de periodieke keuring ten behoeve van de
afgifte van een Keuringsrapport.
-
5. Personenautoââ,¬â,,¢s mogen in de nabijheid van de
uitmonding van het uitlaatsysteem geen hoger
geluidsniveau produceren dan de waarde die voor
het voertuig is vermeld in het kentekenregister,
vermeerderd met 2 dB(A). Het geluidsniveau van
de uitlaat wordt vastgesteld op een door Onze
Minister en Onze Minister van Volkshuisvesting,
Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer tezamen
aangegeven wijze. Aan deze eis wordt niet
getoetst tijdens de periodieke keuring ten behoeve
van de afgifte van een keuringsrapport.
-
6. De uitlaatgassen van personenautoââ,¬â,,¢s met een
verbrandingsmotor met elektrische ontsteking
mogen bij stationair toerental en op
bedrijfstemperatuur zijnde motor:
1. Controle op de hier genoemde gehaltes is niet
noodzakelijk indien een controle op grond van
artikel 5.2.11, zevende of achtste lid, van het
Voertuigreglement heeft plaatsgevonden.
2. De controle geschiedt door meting aan een
stilstaande personenauto met een
koolmonoxidemeter die ten minste gedurende
de door de fabrikant van de
koolmonoxidemeter opgegeven opwarmtijd
onder elektrische spanning heeft gestaan.
3. Bij de meting moet de omgevingstemperatuur
hoger zijn dan 0 Ã,°C. Vóór elke meting wordt
het nulpunt van de koolmonoxidemeter
gecontroleerd en zo nodig bijgesteld.
4. Vóór elke meting wordt gecontroleerd of:
a. de motor met stationair toerental draait en
op bedrijfstemperatuur is, en
b. de carterontluchting op het voertuig is
aangesloten
5. Vóór elke meting wordt gecontroleerd of het
monsternamesysteem in goede staat verkeert,
waarbij in het bijzonder moet worden gelet op
beschadigingen van de monsternameslang en
de sonde.
6. De sonde wordt ten minste 0,30 m in de
uitmonding van het uitlaatsysteem ingebracht.
De eindwaarde van een meting wordt
gelijkgesteld met de waarde die na 30 seconden
is bereikt.
a. niet meer dan 4,5% vol koolmonoxide
bevatten indien het voertuig in gebruik is
genomen na 31 december 1973 doch voor 1
oktober 1986;
b. niet meer dan 3,5% vol koolmonoxide
bevatten indien het voertuig in gebruik is
genomen na 30 september 1986 doch voor 1
juli 2002;
c. niet meer dan 1,5% vol koolmonoxide
bevatten indien het voertuig in gebruik is
genomen na 31 december 1973 doch voor 1
juli 2002 en het voertuig blijkens een
aantekening op het voor het voertuig
afgegeven kentekenbewijs wordt gevoed door
een al dan niet tot vloeistof verdicht gas;
d. niet meer dan 0,5% vol koolmonoxide
bevatten indien het voertuig in gebruik is
genomen na 31 december 1985 doch voor 1
juli 2002 en het voertuig is uitgerust met een
brandstofdoseringssysteem dat de
mengverhouding van lucht en brandstof
voortdurend aanpast aan het zuurstofgehalte
van de uitlaatgassen;
e. niet meer dan 0,3% vol koolmonoxide
bevatten indien het voertuig in gebruik is
genomen na 30 juni 2002.
f. niet meer dan 0,5% vol koolmonoxide
bevatten indien het voertuig in gebruik is
7. Indien het uitlaatsysteem meer dan één
uitmonding heeft beperkt de meting zich tot
één uitmonding.

http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/0B813D23-F204-4803-B02D-0D9007B88AF2/0/Aanvulling1303keuringseisen.pdf
Hier staat het en dan pag. 23 en 24

http://eyanosa.nl (Sieraden voor mens en paard)

MicraMuts

#40
Dit vond ik ook nog:

De uitlaat mag niet meer geluid produceren dan 95/100/105 decibel. Je kan er op worden gecontroleerd, d.m.v een decibel test. Daarbij word het geluid van je uitlaat gemeten met een apparaat dat is aangesloten op een meetsysteem.

-95 dB voor voertuigen uitgerust met een benzine-motor.

-100 dB voor voertuigen uitgerust met een diesel-motor waarvan het maximum vermogen niet hoger is dan 200 pK.

-105 dB voor voertuigen uitgerust met een diesel-motor waarvan het maximum vermogen groter is dan 200 pK.

Heeft de uitlaat meer dan 95/100/105 decibel, dan kost je dat, afhankelijk van het aantal decibel dat teveel geproduceerd wordt: Minimaal € 75,-

http://eyanosa.nl (Sieraden voor mens en paard)

focwa

oke bedankt voor de informatie maar ik val nog net binnen de grens.
dus ik hoef me geen zorgen te maken in nederland.

Larrs

En hoe test je dit dan? ;) :P

Decibelmeter net voor de opening van de uitlaat?
Of de decibelmeter in de uitlaat?
Of misschien de decibelmeter op een afstandje van de uitlaat.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Ed

Het word de laatste optie die jij aangeeft.
Rijdt nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.

Groetjes,Ed

focwa

hebben het vandaag met een telefoon gedaan die die functie had.
maar de telefoon kon niet verder als 114 decibels,
maar hij gaf ook nog een pijltje naar boven toe aan dus hij zit hoger.

we gaan binnenkort gewoon een keer kijken op een meeting waar ze deze wedstrijden ook hebben.