Michiel's Micra Turbo project

Gestart door Michiel, 29 september 2006, 19:15:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan-Paul

Gaaf, heb je 'm al goed af kunnen stellen?
Penningmeester Nissanclub Nederland

Michiel

Citaat van: aztec micra op 04 oktober 2006, 21:01:59
erg stoer en wat is snel optrekken want ja ik ken het gevoel van het optrekken van een normale 1.3 waar kan ik het mee vergelijken

Het optrekken is erg leuk, tot zo'n 2500 rpm merk je nog niet zo veel, behalve dat de turbo dan gaat opspoelen, en vanaf 2500 rpm wordt je toch wel in je stoel gedrukt en dat gaat door tot de begrenzer.
Bij het loslaten van het gas worden je oren bevredigd met het PSSSST geluid, echt geweldig is dat :) :D

Michiel

Citaat van: Jan-Paul op 04 oktober 2006, 21:21:04
Gaaf, heb je 'm al goed af kunnen stellen?

Goed afstellen kan ik pas doen wanneer m'n intercooler erop zit en ik mijn meters binnen heb en uiteraard m'n AFC (welk type weet ik nog niet), maar dan doe ik hem ook op de rollerbank om hem zo af te stellen..

En uiteraard met dit ding :)

[verwijderd door de beheerder]

Jan-Paul

Maar je hebt wel je A/F meter aangesloten om  het mengsel te kunnen controleren? of is dat nu op gevoel gegaan?
Penningmeester Nissanclub Nederland

Michiel

Citaat van: Jan-Paul op 04 oktober 2006, 21:25:53
Maar je hebt wel je A/F meter aangesloten om  het mengsel te kunnen controleren? of is dat nu op gevoel gegaan?

Er is nu nog niets om het zeg maar af te stellen, maar over een paar weken wel, dan zijn de meters binnen :)

the legend

ja idd daar krijg je geen vloeitje meer tussen. ::) Maarja tot op heden heeft ie hem nog niet aangebrand :duim:
Ben echt benieuwd Michiel wat de uitkomst op de testbank is 8)
Mijn mengsel is altijd rijk ook als ik normaal cruise. Dat is niet optimaal maarja beter als te arm. Maar iets minder mocht want dat levert weer vermogenswinst op, mijn probleem zit denk in het gasklephuis. Het is een keer open geweest dus ga ander gasklephuis proberen kijken wat er dan gebeurd.
Maar snelheid zit er idd wel in ben natuurlijk mijn R gewend dus voor mij voelt het iets anders aan maar ja dat mag je ook niet vergelijken ;D
Ben zeer tevreden want heb al aardig wat TDI's de stuipen op het lijf gejaagd met hun koppelmotoren hehehe :wave:
Enig kleine probleem dat ie te veel overdruk in carter heeft wat zich eerst uitte in eruitklappen van keerring, daarna zocht ie het via mijn VDO oliepeilstok ^-^. Nu deze optie gerepareerd is zoekt hij een uitweg via de aansluiting van mijn olieopvangtank.
Dit laat ik zo want is minimaal maar altijd beter dan mijn keerring. Tsja motortje heeft al bijna 150000 op de teller en dan worden de zuigerveren toch wat dunner en kan de olie wat makkelijker zijn weg vinden hiero.
Maarja als het dan aan de tijd is om te reviseren dan lossen we dat probleem compleet op >:D
Zo dat ben ik ook al weer kwijt ::)

grtzzz
har



Doompie

goed bezig man..
ik wacht nog altijd op me spruitstuk .. mja das in de maak ..
Wat me opviel is de vreemde bocht in je lange olie afvoer .. geen problemen mee ? dat hij olie in je spruitstuk gaat slingeren omdat het niet goed afgevoerd kan worden..

en verder ja mooie kit ma niet een beetje riskant om zonder boost controller te rijden nu ?
en wrom geen electronische boost controller ? k bedoel kun je wat precieser afstellen in het hele toerenbereik ..

ps. voor nismo compressie verlagende stalen koppagingen moet je maar eens contact opnemen met battleshop..
verder zou ik nog ff kijken na je zuigerveren en eventueel je uitlaat systeem wat vergroten..

mja da kan stage 2 worden weer.. ziet er allemaal netjes uit hoor !


Michiel

#67
Ik heb ook zitten denken aan een electronische boostcontroller, maar die ik heb zien staan op internet zijn zo rond de 400 euro, en dat vond ik eigenlijk iets te veel van het goede :)

Welke vreemde bocht in de olieafvoer bedoel je? hij zit namelijk onder m'n olie uitlaat van de turbo en loopt hij zo de carterpan in.


Net trouwens nog wat buizen besteld, ik ben namelijk niet zo tevreden over de flexibele buis naar het luchtfilter, dit wil ik anders hebben en wat netter. Hopelijk met 2 weken de spullen in huis en kan ik ook m'n intercooler gaan plaatsen.
Tevens ook nog een olie-catch tankje besteld, ik zit alleen nog even te twijfelen hoe ik die zal gaan aansluiten.


Aansluiting afvoer olie vanaf turbo:

[verwijderd door de beheerder]

Michiel

Citaat van: Mystical Green ÂÃ,® op 06 oktober 2006, 18:30:04
olie catch tank gewoon met slangen aan sluiten >:D

Ja zover was ik ook al :P

Nee, ik bedoel of ik hem met een filtertje zal aansluiten of gewoon weer op de inlaat naast het filter....

setb


Skunk

ziet er gaaf uit hoeveel pk heb je nu???

Michiel

Citaat van: setb op 07 oktober 2006, 12:30:12
welk merk turbo kit is dit ?


Dit is een set van SFX Performance.

Citaat van: Skunk op 07 oktober 2006, 17:47:03
ziet er gaaf uit hoeveel pk heb je nu???

Geen idee eigenlijk, maar als ik de eigenschappen vergelijk met die van micra.com.au dan denk ik eigenlijk aan een 110 pk zo ongeveer, kan wat minder zijn, maar het voelt wel zo veel :P

Marije

Net een stukje meegereden en nu zitten m'n haren niet echt meer in model  >:D :duim: Binnenkort Michiel maar eens lief aankijken of ik ook een keertje mag  ::)
Aztek 60/180

Marije

Ja, maar wel een zonder turbo.....  ::)
Aztek 60/180

setb