Nieuw project, een Micra K11

Gestart door Garvin, 19 mei 2020, 09:27:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Garvin

Hallo!

Ik ben Garvin en ben na een lange tijd weer in bezit van een project auto(tje)  :cheer:

Het is een Micra K11 1.3 GX met 127k op de teller, 7 jaar in bezit geweest van een vluchteling en wel vrij rusty, redelijk oppervlakkig lijkt het, heb enkel de radiator stang nog niet gechecked  :-\

Ooit ben ik al eens in de verleiding geweest om Psydan's (gele) Micra te kopen, maar ben toen uiteindelijk op ook een gele MX-5 uitgekomen.

De bedoeling is om hier veel mee het circuit op te gaan en er gewoon een leuk, rap apparaatje van te maken.

Wat heb ik momenteel al klaar liggen voor installatie:

- Corsa B schroefset
- Mangels 13x7 ET -17
- Nankang NS-2, zit nog te twijfelen aan semis maar ik ga hem ook dailyen.
- Nieuwe schijfjes + blokjes, ik denk dat ze nu wat krom zijn.

Wat staat er in de planning:

- Verlagen + wielen dus
- Aangezien de waardes flink zijn op de Mangels zal ik ook flares moeten installeren en omdat ik dit niet bijster mooi vind zal ik mischien wel zelf aan de knutsel gaan met arches. (á la nismo fenders, offf iemand moet een set hebben liggen)
- Ik ben ook redelijk verliefd geraakt op Gizfab en ben van plan om hier een uitlaat, bracing en 4-2-1 spruitstuk te gaan bestellen.
- ITB's ?????  :D
- Cams vervangen
- Micra laten afstellen
- lange termijn zal ik ook aan het interieur beginnen (stoelen, stuurtje, rolkooi etc.)
- Hier en daar oude zooi herstellen
- ? ik zal vast wel wat vergeten zijn

Afgelopen zaterdag al op Zandvoort geweest en dat ging aardig, zie onderstaand een fotootje:







zwolly

Grappig om met een originele 1.3 met zijn 75pk´tjes het circuit op te gaan, dat je wieldoppen er nog opzitten valt mij alleszins mee na een flink potje raggen  ;D
Nissan Micra 1.3I - BJ2000 - Zwart. Volgens de verzekeringsgegevens en de verkoper een Aztec uitvoering, iig voor een K11 lekker vol.. :p

.maarten

Leuke plannen.
Geen plannen om meteen de remmen te upgraden als je het toch moet vervangen?

Garvin

Citaat van: zwolly op 19 mei 2020, 10:31:25
Grappig om met een originele 1.3 met zijn 75pk´tjes het circuit op te gaan, dat je wieldoppen er nog opzitten valt mij alleszins mee na een flink potje raggen  ;D

Zeker, liep nog redelijk mee. Maar komt nu helaas nog wat te kort om met de wat snellere wagens mee te rijden, ik denk dat als die lager staat met andere wielen en richting de 100pk gaat dat het al interessanter word  :)

Citaat van: .maarten op 19 mei 2020, 11:42:42
Leuke plannen.
Geen plannen om meteen de remmen te upgraden als je het toch moet vervangen?

Voor nu nog niet, remmen bleven prima werken en had geen fading o.i.d. misschien als de snelheden hoger worden en er fading begint te komen dat ik maar is aan een upgrade moet denken. Betere blokjes zal al wonderen doen waar ik deze in een sessie er doorheen gerost heb!

.maarten

Voor op het circuit kan een 1.0 bak trouwens ook handig zijn. Die zijn veel korter waardoor je een lagere top hebt maar wel veel snellere acceleratie.

Garvin

Citaat van: .maarten op 19 mei 2020, 17:46:00
Voor op het circuit kan een 1.0 bak trouwens ook handig zijn. Die zijn veel korter waardoor je een lagere top hebt maar wel veel snellere acceleratie.

Misschien geen gek idee inderdaad!

Garvin

Zo heeeel stuk omlaag gegaan met schroefset nu  ;D iets teveel van het goede, dus binnekort weer even de voorkant op een beetje redelijke hoogte zetten.