Rubin's k10 Daily

Gestart door RubinvdLinde, 29 november 2015, 14:37:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Weazel

Werd ie heel heet in eens? of hield ie er gewoon mee op op t moment dat die pomp stuk ging..?

Dan weet ik de symptomen voor het geval het mij ook zou overkomen  :-\
K10 '92

RubinvdLinde

Werd warm en begon wat raar te klinken, toen draaide ik de snelweg op en zakte de temperatuur naar normale waarden. Kwam de snelweg weer af in de bebouwde kom en de tempratuur schoot omhoog. Ik snel naar de kant en de motor uitgezet en zo komt er een grote stoomwolk van onder de motorkap en luid gesis.

Je ziet op de plek waar de waterpomp zit heel veel olieresten en koelvloestof over het onderblok heen lopen, dusja..

MaStErTuNeR Q

Die distributie is zo makkelijk,  dat kan jij binnen rrn paar uurtjes gedaan hebben man! 
Zonde van die wagen om em dan weg tr doen.
En vaak als een waterpomp vast loopt,  slaat de riem kapot en loopt de motor (tenzij vrijloop) in de soep

Misschien is die wel gewoon lek en loopt het tussen het lager en de keering eruit. 

Riesh

Ik weet van de K10 van marco (kevertje) dat de hele  motor toen vastgelopen was nadat de temperatuur omhoog ging
Micra Addict

RubinvdLinde


Kwarkieboy

Als hij nog loopt is het haast zonde om hem weg te doen.
K11 '95
K11 Aztek '00

Kevertje-SYS

Echt zonde, indien hij in delen weg gaat heb ik misschien wel interesse in wat delen
Waaronder de spatbordverbreders en stoelen/bank/vloermat

www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level

RubinvdLinde

Zijn ondertussen flink aantal mensen die zich gemeld hebben voor interesse in de gehele auto of onderdelen.

Wanneer het in onderdelen verkopen wordt zorg ik ervoor dat degene die zich eerst gemeld hebben als eerste aan bod komen. En zoveel mogelijk mensen een onderdeel kunnen krijgen. Jullie horen van me O0

RubinvdLinde

Even een update:

Als niemand zich voor maandag voor de gehele auto meldt met alles er op en eraan (vraagprijs €450) gaat de auto in onderdelen:

Vpb: €50
Vpo: €25
Velgen: €300 (met 7mm profiel)
Super S stuur: €40
Verbreders: gereserveerd riesh
Interieur: gereserveerd kevertje
verlagingsveren: €30

Wat blijft er nog over? Lichten, bumpers en ander klein materiaal.


nielsk10

zonde, voel me er wel kut bij, ondanks dat ik er niks aan kan doen..
:mfc:

jasperdut

Citaat van: nielsk10 op 19 december 2015, 12:37:12
zonde, voel me er wel *censored* bij, ondanks dat ik er niks aan kan doen..
kan me dat voorstellen maar dat blijft het risico van het kopen van een gebruikte auto!
don't need a big car to have fun driving it!!
micra 1.0 '97. geel metallic.

RubinvdLinde

Deze is weer up and running!

Na het koelsysteem goed nagekeken te hebben meerdere problemen gevonden:

- veel te veel lucht in het systeem
- vrijwel geen koelvloeistof meer aanwezig
- lekkages in leidingen en radiateur

Dus leidingen vervangen en radiateur koper gesoldeerd. Gehele systeem ontlucht en bijgevuld en hij rijdt weer helemaal goed.

Wat is hier gebeurd? Ik denk slechte ontluchting en poreusheid heeft geleid tot lekkages en lucht in het systeem met kettingreacties als gevolg. Tot de druk zo hoog werd dat er niet meer gekoeld kon worden en de koelvloeistof er op meerdere plekken, waaronder de waterpomp uit kwam.

Milo

Fijn dat ie weer rijd nu O0
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Leo

Top dat je hem weer aan de praat hebt :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2