Mijn micra k11 1.4 2002 :)

Gestart door K11-1.4, 23 november 2015, 17:41:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

K11-1.4

Hallo iedereen! Waar zit bij de micra 1.4 het brandstoffilter? Heb die nog niet vervangen en de micra wilde nie starten nie. Dankjewel!

.maarten

Onder de motorkap ergens naast het remvloeistof potje.

Leo

Niet starten is niet gelijk te verwijten aan een oude brandstof filter.
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Mich

toch vreemd waarom deze k11 2nd facelift 1.4 met airco wel een pollenfilter heeft en de onze niet.
kennelijk toch afhankelijk van een bepaalde uitvoering?

K11-1.4

#94
Ik heb geen airco  :mfc:

Maar ik zal de situatie van het starten even uitleggen. De startmotor ging rond maar hij sloeg net niet aan. Beetje puffen maar niet genoeg om te starten. Toen met wat gas bijgeven ging ie eindelijk. Er kwam echt een mega zwarte pluim uit de uitlaat maar daarna liep hij prima. Misschien een vuiltje ergens in of hij wilde niet om half 5 's ochtends wakker gemaakt worden :p maar brandstoffilter en bougies is het enige wat nog niet vervangen is, dus die ga ik voor de zekerheid vervangen

K11-1.4

Zo, verse bougietjes en brandstoffilter! Alle onderhoudspunten zijn nu aangepakt. Hij verbruikt geen druppel olie of koelvloeistof en hoor echt iedereen die ik spreek en ervaring heeft met micra's of mensen kennen met een micra dat het superdegelijke auto's zijn. Heb eindelijk een goede keuze gemaakt dus😄 Volgende stap : kleppendeksel spuiten.

Leo

De motoren krijg je bijna niet stuk. Voor de 1.4 is de LMM erg gevoelig.

Roesten willen ze helaas allemaal of ie nou van 1993 of 2002 is dat maakt niet uit.

Voor het kleppendeksel moet je wel een nieuwe pakking halen bij de nissan dealer
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

K11-1.4

Nou, ik heb besloten om de boel maar goed af te plakken, vind 45 euro voor het spuiten van mijn klepdeksel (iets wat je dus niet echt ziet) een beetje aan de prijzige kant. De klepdekselpakking was bij de gamo 4.50 (bij de nissan 22,50😵) en de ringen die alleen bij de nissan te krijgen zijn kosten 9.50 per stuk. Ik denk dat het resultaat evengoed mooi wordt met mooie inbusboutjes :D

Leo

Ik ben 2 autozaken en 3 online shops afgegaan maar die pakkingen waren overall op :(

Die ringen hoef je niet perse te vervangen
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

K11-1.4

Net de 185 aangetikt op de teller. Was wel heuveltje af, maar lijkt genoeg power te hebben om dat op vlak asfalt ook te halen :D

Leo

Uhm bij 160 (gps) houd het toch wel op ...
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

MartinAir

Citaat van: Leo op 20 februari 2016, 22:37:02
Uhm bij 160 (gps) houd het toch wel op ...

Bij jou misschien, mijn 1.4 haalde de 180 op gps (in zn vier).
Monsterlijk aanwezig (A)
Wanneer het goedschiks niet wil lukken, dan maar nog een keertje.

Leo

Ik zat in zn 5 maar ben nooit fan geweest van rijden op topsnelheid. Ga liever rondjes rijden op het circuit :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

K11-1.4

Ik voel een uitdaging aankomen :p maar nee, ik trok m gewoon even door onder de tunnel

Riesh

Citaat van: Leo op 21 februari 2016, 13:09:44
Ik zat in zn 5 maar ben nooit fan geweest van rijden op topsnelheid. Ga liever rondjes rijden op het circuit :)

als jouw 1.6  slechts 160 loopt dan is er iets goed mis. Mijn cuore loopt al 145 op de gps
Micra Addict