Mijn micra k11 1.4 2002 :)

Gestart door K11-1.4, 23 november 2015, 17:41:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leo

een complete verlagingsset van dempers en veren van TA technix kost ongeveer € 200.-

de wegligging verbeterd aanzienlijk :)

houd er wel rekening mee dat je met verlagen ook de panhard van de achteras moet vervangen, piet maakt deze.

je hebt ze niet meteen nodig, de een heeft er meer last van dan de ander
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

K11-1.4

Oke, hoe zit het met laadvermogen? Hij sloeg nu met 5 mensen er in, dat dan weer wel, compleet dood op de minste en geringste hobbeltjes. Nou waren het echt geen zware mensen maar dit was een beetje te gek volgens mij :p

chiba_kun

Citaat van: K11-1.4 op 03 april 2016, 12:17:30
Oke, hoe zit het met laadvermogen? Hij sloeg nu met 5 mensen er in, dat dan weer wel, compleet dood op de minste en geringste hobbeltjes. Nou waren het echt geen zware mensen maar dit was een beetje te gek volgens mij :p

Dat heb ik ook na verlaging. Met 3 personen en bagage rijdt het niet lekker want slaat op de veerbegrenzers. Met 4 personen is het gewoon statisch op de aanslagrubbers. Heel vervelend! Echter, een K11 met standaard vering vind ik ook niets vanwege het dweilende weggedrag. Na verlaging als een kart de hoek om. Aangezien ik meestal alleen rijdt, maakt het voor mij niet zo heel veel uit. Maar mocht je vaak met zware belasting rijden wel iets om over na te denken. Overigens wellicht dat stuggere schokdempers dit euvel wel kunnen verhelpen hoor (ik rij op standaard schokdempers i.c.m. Apex 35mm verlagingsveren) . ;)


Leo

dat betekend eerder dat je huidige dempers wel heel erg aan vervanging toe zijn :P

ik heb er zelf nooit problemen mee gehad nadat ik de set met sport dempers had gemonteerd
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

K11-1.4

Bedoel jij die verlagingsset van ta technix leo?
Als dat geen problemen geeft is dat zeker een optie.
Ik wil echter niet heel veel rekening moeten houden met als ik mensen of spullen meeneem.
Anders misschien enkel stuggere dempers als dat mogelijk is :p

Leo

ja de set met veren en dempers, alleen stuggere dempers is weer duurder want ta verkoopt ze niet los :(
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

K11-1.4

Ik heb een setje nipparts schokbrekers besteld. Zijn gasgeveerd tov. de standaard oliegevulde dempers, schijnt ook al iets stugger te zijn.

K11-1.4

De schokbrekers achter vervangen. Dat was echt nodig pfffff wat waren die oude ver op zeg. en wat rijdt ie strakker zo :) ik ga morgen ook maar 2 voorschokbrekers bestellen, want dat kan ook zeker stugger.

K11-1.4

En nieuwe voorschokbrekers gemonteerd. Rijdt weer lekker strak! Erg blij mee :)

K11-1.4

Zo, na lange rijd een update.
Micra houdt zich goed! Nu bijna 12000 kilometer gereden sinds de aanschaf.
Gisteren de olielekkage verholpen van het dekseltje waar de distriketting achter loopt.





Volgende to do is de auto cosmetisch een beetje opknappen en een aanzuigbuis vanaf de airbox maken. Ik heb nu de 1.6 filterkast maar de aanzuigslang paste niet. FF kieken hoe ik dat ga fiksen.

Nog steeds heel happy met de auto :D

jop

Citaat van: K11-1.4 op 06 maart 2016, 21:26:45


Klepdekseltje gespoten! Binnenkort de rest even aanpakken :)

vraagje, heb je die kleppendeksel nog met blanke lak behandeld gezien te letters?

K11-1.4

Ja als het goed is wel, maar op de foto die jij hebt gepost had ik met witte lakstift de letters gekleurd maar dat werd niet mooi. Ik heb de letters dus kaalgeborsteld met een staalborstel op de boormachine. Zal binnenkort eens een foto maken. Maar op de letters zelf zit dus helemaal geen lak meer.

jop

Citaat van: K11-1.4 op 20 juni 2016, 12:46:18
Ja als het goed is wel, maar op de foto die jij hebt gepost had ik met witte lakstift de letters gekleurd maar dat werd niet mooi. Ik heb de letters dus kaalgeborsteld met een staalborstel op de boormachine. Zal binnenkort eens een foto maken. Maar op de letters zelf zit dus helemaal geen lak meer.

oke je hebt ze kaalgeborsteld maar daarna geen blanke lak meer? was benieuwd hoe dat met roest/verwering gaat. ik wil het zelf ook op die manier doen mooi veilen na het spuiten.

K11-1.4

Blijft nu al een maandje of 3 goed en als t corrodeerd lijkt me dat een beetje alu-poets wonderen doet :D

ReSp4wN

Bij mij zijn de letters gevijlt toen gepolijst, wordt iets dof maar begint nog niet echt te corroderen, dit is nu al dik 1,5 jaar geleden.

pas wel op dat ej niet teveel van de letters af vijlt zoals bij mij wel is gebeurd  ;D