Rubin's K11 1.4 Sport

Gestart door RubinvdLinde, 04 juli 2015, 18:43:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Milo

Ziet er goed uit aan de rechterkant ;D
Links iets minder... :P
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

RubinvdLinde


RubinvdLinde

Vandaag naar huis aan het rijden en vond de micra nog al bonken (ja hehe het is een schroefset..) maar toch meer dan normaal :p dus ik eens onder de kap kijken. Zitten van de beide scokbrekers de centrale moer nog maar op 1 a 2 schroefdraden.. autsj! Hoe komt dit?

Voor de duidelijkheid is een corsa b schroefset met micra veerpoten. Toen ik het gemonteerd heb. Heb ik bewust nog gekeken of er zaken meedraaiden bij sturen met lage snelheid, was niet het geval.

thom-micra

corsa b schroefset met micra veerpoten?
bedoel je dan corsa b schroefpoten met micra topschotels?



RubinvdLinde


Leo

Heb je ook fotos gemaakt van de schroefset
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

RubinvdLinde

Nee dat is er bij ingeschoten. Heb ze aangedraaid en nu hoor ik bij elk hobbeltje en bochtje "plong" de veer waarna mn stuur wegtrekt. Had dit zelfde toen mn topschotel lager kapot was een tijdje geleden

thom-micra

dat is de reden dat ik toen de pillowball topschotels heb gemaakt.
Deze ben ik nu aan het verbeteren, en er zal over een niet al te lange tijd setjes beschikbaar zijn ;)



Leo

Citaat van: thom-micra op 16 september 2015, 08:49:32
toen ik de veerpoten had zoals op die bovenste foto van leo, had ik allemaal knok en kraak geluiden.
Dit komt omdat ik daarbij het rubber rechtstreeks heb vastgedraaid op de topschotel van corsa set.
En als je dan gaat sturen wil je veer draaien, maar wordt dus tegengehouden door de rubbers en gaat dan knokken.

Ik heb de pillowball schotel ontworpen zodat je veer gewoon meedraait, maar niks aan het topschotel verandert kwa gedrag en geluid.
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

RubinvdLinde

Citaat van: thom-micra op 29 september 2015, 19:59:29
dat is de reden dat ik toen de pillowball topschotels heb gemaakt.
Deze ben ik nu aan het verbeteren, en er zal over een niet al te lange tijd setjes beschikbaar zijn ;)

Ben benieuwd! Voor nu heb ik ze wat minder strak aangedraaid nu is alles weer zo als het was.

RubinvdLinde


Conodihno


PW-performance

www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

RubinvdLinde

#163
Hij zit eronder !! Morgen eens kijken wat het verschil is met rijden



Wat zaten die bouten vast zeg was weer een goede strijd. Kreeg een dejavu van de worsteling van het demonteren van de trekhaak met riesh :P

Riesh

meer spek eten :)

Was inderdaad een behoorlijk drama ja.
Micra Addict