Nissan Pao

Gestart door coos, 06 mei 2015, 20:25:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marnik

Welkom O0 Leuk om een Pao te zien!

Micra1.3E3HBSuperSE2


Milo

Woow, echt heel cool! Hoop je snel ook eens op een meeting te treffen O0
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Conodihno

Citaat van: Milo op 07 mei 2015, 14:29:09
Woow, echt heel cool! Hoop je snel ook eens op een meeting te treffen O0

Spring achterin bij Riesh en tot de 17e!

coos

#19
Al even geleden...
Ik heb flink geklust aan de Pao!

Omdat de distibutie kapot liep vlak voor dat ik het wilde vervangen  :( heb ik besloten een donor micra te zoeken en te gebruiken om de Pao weer tip top in orde te maken!

Dit is de donor geworden:
Micra K10 1.2 automaat uit 1992 met 75.000 km op de teller  :)

Ik kreeg bijna medelijden met deze Micra, hij reed nog heerlijk, maar gelukkig gaat de Pao dat straks dus ook doen...



Klussen maar!



En de Pao!



Hier ligt de Micra motor klaar om ingebouwd te worden:



Al het extra's van de Pao er aan gehangen (airco pomp en stuurbekrachtiging)
En het past allemaal gelukkig! :-)



Starten lopen zoals een Micra / Pao betaamt!



De klus opstelling:
Ach ja, ik ben ook maar een amateur ;-)



Meteen zijn ook de draagarmen en de uitlaat mee vervangen, kan dat er weer even tegen!
Alle testritjes geslaagd! Dit is afgelopen zondag in Kampen, afgesproken met een Pao eigenaar uit Kampen :-)



Het Pao interieur is ook aan aan opknap beurt toe, zodoende het Micra interieur er in gezet. Staat eigenlijk best goed en het zit weer top! Zeker in vergelijk met het doorgezeten Pao interieur ;)



Hier even een kiekje naast onze T4 bus, met de schattige nieuw gepoedercoate 12" velgjes, de kleur van de velgen komt mooi overeen met het interieur (stuur e.d.)



Lekker eigenwijze gele koplampjes er in:



Zo... Voorlopig zijn jullie weer bij!
Volgende stappen zij:
Remmen voor
Schokbrekers voor
Olie van de motor en automaat vervangen
dorpels laten lassen (door Piet van dit forum) dan is meteen de APK weer voor elkaar en kan ik verder met opknappen!

Wordt vervolgd.....

Leo

#20
Fijn dat het gelukt is.

Ik zou voor het nette met de k10 papieren naar de rdw gaan om de nieuwe motorcode door te geven.
Je gaat van 1.0 (ma10) naar 1.2 (ma12)

https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Restauratie-van-of-ingrijpende-reparaties-aan-een-voertuig.aspx?path=Portal/Particulier/Auto/Wijzigen%20of%20restaureren

maar maak hem eerst maar in orde voor de apk :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Roadrunner

Lekker bezig met de Pao.
Dat zijn al 2 Pao's in de buurt. Nog niet in het wild gespot :P
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

coos

Klopt inderdaad!
Er zijn naar mijn schatting ongeveer 10 a 15 Pao's in Nederland...
De laatste die ik zag met NL kenteken stond pasgeleden te koop op katawiki... (inmiddels niet meer)

Misschien wel even netjes om naar de RDW te gaan inderdaad...
Hoewel de vermogen toename op papier niet echt veel is, is de vermogen winst voor mij wel enorm, de originele motor was blijkbaar verder op dan ik dacht  ;)

Leo

Op papier ga je van 50 naar 54 pk en win je wat koppel.

Omdat je bij de orginele micra motoren bent gebleven gaat het vooral om de motorcode.

De pao is van voor 1997 dus de keuring zelf kan bij een rdw station in jouw regio en is relatief simpel

Voor de zekerheid de k10 nummerplaten, papieren en schutbord plaatje meenemen
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Riesh

Ik blij dat het gelukt is Coos, maar die K10 zag er nog wel erg goed uit zo op de foto's...

Hoe heb je het nu met de ecu e.d. gedaan eigenlijk?
Micra Addict

PW-performance

Ben benieuwd hoor... O0
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

coos

De micra is inderdaad niet zo slecht... maar rondom wel wat achterstallig onderhoud als je er echt zo mee had willen rijden. Denk aan alle slijtdelen: remmen op, banden op, gare schokbrekers, enz...

De Pao heeft ook een ecu, alleen niet dezelfde... was dus wat puzzel / uitzoek werk hoe alles aangepast moest worden, maar dat is dus gelukt!
Nu is het een Pao 1.2 kat, haha ;)

chiba_kun

Goed werk en de Pao knort weer lekker nu!

Leo

Ik zie nu pas dat de pao van 1989 is daarom sluit hij dus goed aan bij de k10 facelift.

Dat is weer een meevaller :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

RubinvdLinde

Goed bezig  O0 eeuwig bewaren zo'n karretje