Nissan Micra 1.2

Gestart door nielsk10, 28 maart 2015, 21:54:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zaak Gaap

Ziet er heel dik uit! Complimenten  O0

Riesh

Micra Addict

Taxloss

Dat ziet er mooi uit inderdaar
I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

nielsk10

bedankt voor de leuke reacties allemaal  O0

heb even wat vraagjes aan degene die zich maar geroepen voelt mij te helpen!

Ik heb wat problemen met de startmotor, af en toe.. na het forum afgespeurd te hebben en het verhaal van riesh gelezen te hebben komt dit door die bendex die niet goed uitkomt..
Toch irriteer ik me hier dood aan omdat ie dit meestal doet in de stad ofzo en dan sta je daar te kloten met dat ding.
Als ik een nieuwe startmotor erin zet, ben ik dan van dat probleem af?

Ook heb ik dat als ik de auto start, na het choken, dat ie vrij snel weer uitvalt.
Hij loopt dus niet lekker station, alleen bij het begin is dit probleem , na 5 min rijden nergens last meer van.
Ik kan dus niet, als ik file geparkeerd sta en de motor is koud, normaal starten, in de achteruit, stukje achteruit en weer wegrijden want in dat korte tijdsbestek slaat de motor alweer uit.
Ik parkeer nu altijd zo dat ik direct kan wegrijden, of ik moet 5min gas bij geven, maar deze 2 kleine problemen vind ik inmiddels toch wel zo hinderlijk dat ik twijfel of ik de k10 wel wil houden.
Verder een prima auto en met weinig onderhoud doet ie het altijd..

Kan ik een andere pomp oid. erop zetten of heeft iemand tips hiervoor?
Of is er gewoon niks aan te doen?

Wil nu de keuze maken of ik het laat maken en m helemaal afrijd of dat ik m wegdoe ( word wss de sloop dan ) en een andere koop.

Hoop dat de slimmeriken hier mij hier meer uitleg over kunnen geven, zou het heel erg waarderen! O0

:mfc:
:mfc:

Weazel

#64
Het stationair kun je regelen met die vacuum choke toch?
Volgens mij las ik laatst ook iets over in het alles over de K10 ding.

(Edit: in dit topic staat wellicht iets nuttigs
http://www.micrafanclub.nl/index.php/topic,17218.0.html  )

Deze symtomen komen bij mij ook geregeld voor dus zou ook graag een goede oplossing vinden

Dat startmotor is het ergste vind ik!
klinkt echt alsof je met 50 naar zn achteruit schakelt ofzo  :D
vreselijk beschamend haha

Weazel
K10 '92

Losroyos

Ik heb met mij k10 nergens last van. Hebben jullie ook een schuif voor in het luchtfilter huis. want daar zit een zomer en winter stand op.

In de winterstand hoort die klep dicht te zitten.

Mij auto liep laatst ook niet stationair maar dat was omdat er een vacuumlek was. dat zou je even moeten controleren door aan de slangetjes te zuigen.

RubinvdLinde

Blijft ook echt een hele vette bak hoor! Mocht je er ooit vanaf willen ik ben nog op zoek naar een k10... Maar zou hem lekker zelf houden en de probleempjes oplossen ;D

nielsk10

Citaat van: Losroyos op 25 november 2015, 19:13:22
Ik heb met mij k10 nergens last van. Hebben jullie ook een schuif voor in het luchtfilter huis. want daar zit een zomer en winter stand op.

In de winterstand hoort die klep dicht te zitten.

Mij auto liep laatst ook niet stationair maar dat was omdat er een vacuumlek was. dat zou je even moeten controleren door aan de slangetjes te zuigen.


schuif in het luchtfilterhuis? klep van het luchtfilter eraf en dan moet ik m zien ofzo?

bedankt voor de reacties, hoe toevallig het ook is, heb de afgelopen tijd zonder problemen gereden, direct starten, niks niet uitgevallen en al helemaal geen startmotor die weigert..
hoop dat dit zo blijft!

:mfc:

Leo

De klep hoeft niet van het luchtfilter af.
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

nielsk10

ah oke, heb je er een afbeelding van voor me ofzo? ga het wss toch niet vinden .. #leekquaautos
:mfc:

Leo

Gewoon motorkap openen maken en de luchtfiter behuizing/ slang volgen
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Kevertje-SYS

Stationair van een 1.2 kun je NIET regelen !!!!
Er zit een schroef op je carb die helemaal verzegeld is die vaak verward wordt met een stationairschroef maar dit is dit niet.
Deze regelt het brandstof/lucht mengsel en mag niet aan geschroefd worden.

Op een 1.0 carb zit wel een stelschroef, echter op een 1.2 carb wordt dit vanuit het kastje onder de stoel geregeld.
Bij een 1.0-1.2 swap moet je dus eigenlijk de carb van de 1.0 op het 1.2 blok zetten.

www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level

Kevertje-SYS

Waar had je die fender flares vandaan ?

www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level

nielsk10

marktplaats met heel veel geluk, maar er is een bedrijf die ze maakt, kost 186 euro ong.
dutch racing maakt ze, even google"en  O0
:mfc:

jasperdut

heb ze laatst op mp gezien bij een bedrijf universeel voor bijna 60 euro!
don't need a big car to have fun driving it!!
micra 1.0 '97. geel metallic.