Hoofdmenu

K11

Gestart door Jeroen330, 10 maart 2015, 17:10:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Riesh

als je wrapt zou ik het niet opzichtig doen, gewoon 3d zwart carbon
Micra Addict

Jeroen330

Gisteren de reparatieset voor de voorruit binnen gekregen!!




Vandaag getest op de zwarte SRI. Deze had twee opvallende sterretjes:




Voorzichtig inboren:




Vullen onder druk:





Uitharden. Je ziet al dat het sterretje niet meer zichtbaar is!




Weer iets van de lijst afgestreept! Geen ruitschade meer voor de SRI!!

Diana

Vind gaaf dat je dit doet!
Be yourself because life's too short to be someone else.

Taxloss

I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

Jeroen330

Zo, de groene SLX is terug van zijn operatie en de dorpels zijn heel netjes geworden!

Wat een opluchting dat dit gefixt is zeg! Kan er weer jaren tegenaan! Piet: Bedankt!

Vandaag loopt de APK af. Morgen maar eventjes schorsen dus tot nader orde.
Voor APK moet nog gebeuren:

- Nieuwe voorbalk
- Schokbrekers achter en homokineet voor
- Wat kleinigheden

Ook vandaag de airco leeg laten halen bij Renselaars Cars Zwolle.
Na het leeghalen (was praktisch leeg) het systeem laten afvullen met stikstof om te gaan zoeken naar lekkages in het systeem. Mocht dit gevonden worden kunnen we kijken wat er nog vervangen moet gaan worden aan de airco. Al met al een hele dure grap zo'n airco fixen.

Na APK moet nog:
- Nieuwe motorkap erop (in kleur of zijdeglans zwart, weet ik nog niet)
- Airco gerepareerd (pffffff)
- Kachelweerstand
- Hoogteverstelling van koplamp fixen
- Afstellen en sensor check
- Grote beurt
- Thermostaat vervangen

enz.... enz.... enz....

Het is het eigenlijk niet waard de auto helemaal te restaureren, maar nu we zo ver zijn wil ik het ook eigenlijk goed doen voor een nieuwe eigenaar. Dus nog maar even goed doorzetten. Hopelijk deze maand nog een complete 1998 SLX met alle opties erop en eraan!

Jeroen330

Zaterdag gaat de zwarte SRI weer weg.

Hij is ingeruild voor een 2000 K11 SE die een nieuwe achteras nodig heeft omdat hij afgekeurd is op gaten in de achteras.

Verder nette auto (foto's volgen nog)

Een micra minder, een micra voor een nieuwe uitdaging!

Jeroen330

Voor de groene SLX heb ik een motorkap en grill in kleur gevonden!  Kost niet niks maar maakt het geheel wel weer af!

Langzaam aan wordt het weer wat!

Conodihno


Jeroen330

Vandaag dan de SRI ingeruild.

Het is een beetje halsoverkop gegaan want vandaag want de APK van de inruiler liep af. De kopers moesten dus snel een vervangende auto vinden want hun Micra komt niet spoedig meer door de keuring.

Snel de auto van binnen schoongemaakt, gewassen, dorpels van binnen en buiten behandeld, bodem en remleidingen behandeld, remmen nagelopen en wat kleine slijtage delen vervangen voor nieuwe.

In mei komt de zwarte SRI nog even langs voor wat afrondende punten waar nu geen tijd meer voor was:

- Voorbalk vervangen
- (lichte) polijst beurt
- Wax behandeling



De inruiler is een 2000 K11 1.3 CG13DE Lima met veel extra's

- Airco
- Elektrische ramen
- Subwoofer voorbereiding erin




Natuurlijk is niet alles rozengeur en maneschijn:




En waarom deze auto niet door de keuring komt:



Achteras helemaal verrot.

Vreemd voor een auto die zo weinig roest bevat. De originele voorbalk is op het eerste oog nagenoeg strak, de dorpels hebben geen roest of bloemkoolvorming en de bodem is super strak.. enkel de achteras aan een zijde. Dit doet mij denken aan het beschadigen van de as in het verleden wat voor extra snel roesten gezorgd heeft. Zonde.

Maar! geen zorgen, deze auto komt weer helemaal bij!!!

Voor APK mag er niet aan de achteras gelast worden, dus we gaan gewoon voor een complete vervanging van de achteras.

Auto is nu geschorst. Even kijken wanneer er een achteras is.

Conodihno

Luxe lima, jammer van de scheurtjes in de bumper.

Jeroen330

Vandaag de groene SLX maar eens naar mijn keurmeester gestuurd. Ik heb de voorbalk nog niet kunnen vervangen maar wilde gewoon even weten of er verder nog addertjes onder het gras zaten voor de keuring..

Auto afgekeurd:
- Voorbalk

Thats it!

Deze auto is van ver gekomen maar het blijkt dat het harde werk niet voor niets is en ik zelf ook niets over het hoofd gezien heb!

Chill!

PW-performance

Goed nieuws...Nieuw balkie ervoor en klaar......
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

Jeroen330

Citaat van: PW-performance op 21 april 2015, 17:11:59
Goed nieuws...Nieuw balkie ervoor en klaar......

Keurmeester vroeg nog: "misschien een gekke vraag, maar hoe kan de voorbalk zo rot zijn en de dorpels nog in perfecte staat?"

toen had ik iets uit te leggen Piet.... :D

PW-performance

Citaat van: Jeroen330 op 21 april 2015, 17:13:43
Citaat van: PW-performance op 21 april 2015, 17:11:59
Goed nieuws...Nieuw balkie ervoor en klaar......

Keurmeester vroeg nog: "misschien een gekke vraag, maar hoe kan de voorbalk zo rot zijn en de dorpels nog in perfecte staat?"

toen had ik iets uit te leggen Piet.... :D

Haha...die is grappig ja...
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

Riesh

hij zag dus niet eens dat ze gelast waren, goed werk van PieWie
Micra Addict