Herkieeee's rode showboat

Gestart door Herkieeee, 13 januari 2015, 22:48:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herkieeee

#120
Het is een tijdje stil geweest, heb ook niet veel vorderingen gemaakt. Enkel wat onderhoud (olie/filter/bougies) een paar weken geleden gedaan en zojuist een verse APK:



Ohja tijdens het afzemen van mijn auto mijn rechter buitenspiegel gesloopt...



Hij staat nu naar beneden gericht en krijg hem niet meer omhoog. Lijkt net of er een dingetje achter het spiegelglas los is. Kan ik het spiegelglas loshalen of moet ik een hele nieuwe spiegel hebben?

Ik heb nog wat upgrades op de agenda staan, waar ik de komende tijd mee aan de slag wil gaan:

- Aanpasbare draagarmen van Piet (moet ik nog even afstemmen) + daarna uitlijnen zodat ik EINDELIJK van die scheve achteras af ben...
- Veerpootbrug voor/boven van Piet (moet ik ook nog bestellen)
- heb nog steeds last van een klapperende achterklep door die ijzeren plaat, ik blijf er op een of andere manier last van houden :(
- Nieuwe 15" wielset monteren (banden ook nog aanschaffen)
- mistlampen + andere stuurschakelaar monteren (ook nog niet in huis)
- Een rechte hoedenplank fixen want mijn huidige is zo krom als een hoepel.

Wat betreft mijn scheve achteras heb ik net meteen ff opgemeten tov mijn voorwielen:

Links:


Rechts:


Scheelt dus inderdaad een beetje...

En als laatste puntje heb ik het idee dat mijn auto weer wat beroerder is gaan lopen. Geen idee of dat zomaar kan maar wellicht binnenkort maar even langs Jeroen

Genoeg te doen dus... Alleen ff geen geld dus nog even op mijn salaris wachten

Riesh

Ik weet niet wat je denkt op deze manier te meten, maar erg secuur is het niet dus die ene mm verschil die ik zie kan net zo goed een meetfout zijn
Micra Addict

Herkieeee


Citaat van: Riesh op 16 juni 2015, 18:28:48
Ik weet niet wat je denkt op deze manier te meten, maar erg secuur is het niet dus die ene mm verschil die ik zie kan net zo goed een meetfout zijn

Heb je een betere suggestie?

Jeroen330

Citaat van: Herkieeee op 16 juni 2015, 18:29:17

Citaat van: Riesh op 16 juni 2015, 18:28:48
Ik weet niet wat je denkt op deze manier te meten, maar erg secuur is het niet dus die ene mm verschil die ik zie kan net zo goed een meetfout zijn

Heb je een betere suggestie?

Onder de auto door kruislings opmeten.. dan kun je als punten de ophangpunten van je draagarmen nemen.. weet je direct of het in de carrosserie of het onderstel zit

Herkieeee


Citaat van: Jeroen330 op 16 juni 2015, 18:51:37
Citaat van: Herkieeee op 16 juni 2015, 18:29:17

Citaat van: Riesh op 16 juni 2015, 18:28:48
Ik weet niet wat je denkt op deze manier te meten, maar erg secuur is het niet dus die ene mm verschil die ik zie kan net zo goed een meetfout zijn

Heb je een betere suggestie?

Onder de auto door kruislings opmeten.. dan kun je als punten de ophangpunten van je draagarmen nemen.. weet je direct of het in de carrosserie of het onderstel zit

Kan ik hem daarvoor op een brug zetten of moet hij op de wielen rusten? Dat laatste lijkt me namelijk wel een uitdaging...

Jeroen330

Op de wielen is het mooiste.

Ik heb op mijn werk een mooie vierkoloms brug.. Kun je heel goed op uitmeten

Herkieeee

Ohhhh ja die hebben wij ook staan! Helemaal niet aan gedacht. Dat maakt het een heel stuk makkelijker idd

Herkieeee

#127
.

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Herkieeee

Heb hem as we speak op een vierkolommer staan... Kunnen jullie aangeven vanaf welke punten in moet meten om te zien hoe scheef mijn achteras is?

Voor:


Achter:

Herkieeee

Ook meteen gekeken naar aansluitingen voor mistlampen... Ik zie aan weerszijden deze stekkertjes zitten:


Ik gok dat dat aansluitingen voor mistlampen zijn?

Herkieeee

Hij leeft nog steeds! Inmiddels weer wat upgrades gedaan. Tijdje geleden originele mistlampen van Jeroen overgenomen:



Erg blij mee! En zelf gemonteerd, ook best trots op aangezien ik geen bijster goeie sleutelkoning ben

Verder heb ik afscheid genomen van mijn witte velgen. Deze heeft Mark overgenomen, dus hij rijd er ook weer netjes bij:



Ik had al maanden een 15" setje liggen die ik wilde gaan gebruiken. Was nog een heel gedoe met de banden omdat ik spatbordverbreders/wielkastverkleiners heb en hij daardoor aan de voorkant aanliep met 195/45/15 banden. Oplossing: voor 175/50/15 en achter 195/45/15. Past perfect en loopt niet aan. Top dus! Meteen nette dichte wielmoeren aangeschaft.

Ik wilde de velgen meteen weer wit laten poedercoaten, maar aangezien ze er nog top uitzien heb ik besloten dat nog ff uit te stellen tot volgende zomer. Het resultaat:



Tot zover!

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Milo

Persoonlijk vind ik dit mooier staan als dat witte.
Dat witte is zo "hard" op de rode kleur.

Hij staat er echt goed bij nu O0
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Herkieeee


Citaat van: Milo op 25 augustus 2015, 08:30:13
Persoonlijk vind ik dit mooier staan als dat witte.
Dat witte is zo "hard" op de rode kleur.

Hij staat er echt goed bij nu O0