1.4 openluchtfilter inlaat

Gestart door Leo, 24 november 2014, 12:44:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Woudam

Ik ga vanmiddag zo'n zelfde soort box monteren, alleen staat er bij mij FK op de doos.
Maar dan kan ik wat meer vertellen over het geluid, ik heb gewacht met mijn einddemper te monteren, zodat ik het geluid van de filter zou horen.

Weet iemand waar die propeller voor dient? :D

Ik zie hier maar 2 verloopstukken bij, bij mij zitten er 3. 60mm-65mm-70mm

8)

Riesh

Ik heb diezelfde luchtfilterboxen vroeger verkocht van Raceland. Idere plakt er zijn eigen merk doos omheen
Micra Addict

Leo

#33
om het verhaal van de eerste post even af te ronden

de complete inlaat


http://ik heb dus gekozen voor een kleinere openluchtfilter wel met een 3'' aansluit diameter


de filter valt ook beter in de motorruimte achter de accu


eerste bevindingen tot nu toe zijn een snellere gasrespons (vooral in de 2e versnelling) en heb het vermoeden dat de motor beter loopt, deze week weer wat km's maken. ben benieuwd naar het geluid op de snelweg en hoe hij reageert als hij met een warme motor eens wat toeren gaat maken :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Woudam

Citaat van: Woudam op 10 januari 2015, 07:30:57
Ik ga vanmiddag zo'n zelfde soort box monteren, alleen staat er bij mij FK op de doos.
Maar dan kan ik wat meer vertellen over het geluid, ik heb gewacht met mijn einddemper te monteren, zodat ik het geluid van de filter zou horen.

Weet iemand waar die propeller voor dient? :D

Ik zie hier maar 2 verloopstukken bij, bij mij zitten er 3. 60mm-65mm-70mm

8)


Hij is inmiddels al een tijdje gemonteerd, maar het is een beschaafd sportief geluidje. Een openluchtfilter is dubbel zo hard qua volume. ;)

Milo

Citaat van: Woudam op 26 januari 2015, 12:25:56
Citaat van: Woudam op 10 januari 2015, 07:30:57
Ik ga vanmiddag zo'n zelfde soort box monteren, alleen staat er bij mij FK op de doos.
Maar dan kan ik wat meer vertellen over het geluid, ik heb gewacht met mijn einddemper te monteren, zodat ik het geluid van de filter zou horen.

Weet iemand waar die propeller voor dient? :D

Ik zie hier maar 2 verloopstukken bij, bij mij zitten er 3. 60mm-65mm-70mm

8)


Hij is inmiddels al een tijdje gemonteerd, maar het is een beschaafd sportief geluidje. Een openluchtfilter is dubbel zo hard qua volume. ;)

Dan heb je het over deze he?

Citaat van: Riesh op 09 januari 2015, 10:27:23
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Woudam

Klopt! Alleen dat rare ventilatortje niet. :)

Herkieeee


Citaat van: Leo op 11 januari 2015, 20:58:42
om het verhaal van de eerste post even af te ronden

de complete inlaat


http://ik heb dus gekozen voor een kleinere openluchtfilter wel met een 3'' aansluit diameter


de filter valt ook beter in de motorruimte achter de accu


eerste bevindingen tot nu toe zijn een snellere gasrespons (vooral in de 2e versnelling) en heb het vermoeden dat de motor beter loopt, deze week weer wat km's maken. ben benieuwd naar het geluid op de snelweg en hoe hij reageert als hij met een warme motor eens wat toeren gaat maken :)

Wat zijn de totale kosten voor een dergelijke setup??

Leo

Alle linkjes staan in de eerste post :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Patjeeee

Citaat van: Leo op 11 januari 2015, 20:58:42
om het verhaal van de eerste post even af te ronden

de complete inlaat


http://ik heb dus gekozen voor een kleinere openluchtfilter wel met een 3'' aansluit diameter


de filter valt ook beter in de motorruimte achter de accu


eerste bevindingen tot nu toe zijn een snellere gasrespons (vooral in de 2e versnelling) en heb het vermoeden dat de motor beter loopt, deze week weer wat km's maken. ben benieuwd naar het geluid op de snelweg en hoe hij reageert als hij met een warme motor eens wat toeren gaat maken :)

van welk filter is de link in de startpost?

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Patjeeee

Je heb niet toevallig die grote nog liggen?

Leo

Citaat van: Patjeeee op 01 juni 2015, 14:59:36
Je heb niet toevallig die grote nog liggen?

die is al verkocht aan dino :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Patjeeee

Ah helaas dan toch maar de kleine aangezien ik geen grote kan vinden zonder verzendkosten