Mijn eerste auto, een Micra K11 1995

Gestart door Chrisbmx, 28 oktober 2014, 17:36:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Milo

Citaat van: Riesh op 30 oktober 2015, 22:49:59
Volgens mij heeft Leo nog zo'n schakelaar.

maarre is dit niet de oude van de vrouw van Chiba ?

Nee, is een andere kenteken.
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

chiba_kun

Klopt Milo! Dit is een andere.

Deze heeft ook lekker weinig kilometers zeg. Hou de glimmende kant boven zou ik zeggen. :)

Herkieeee


Citaat van: Chrisbmx op 30 oktober 2015, 21:16:33
dit is de nieuwe, hopelijk blijft deze langer heel;)



weet iemand trouwens hoeveel werk het is om mistlampen aan te sluiten? vind ik toch wel heel vet staan, maar neem aan dat de bekabeling hiervoor niet aanwezig is..

Ik heb dit niet al te lang geleden zelf gedaan. Ik ben geen zieke techneut maar het is erg goed zelf te doen, binnen 2 uurtjes is het wel gefixt. Zorg naast een goede stuurschakelaar ook voor een extra relais, deze moet origineel nissan zijn maar is ook op de sloop te halen voor vijf euro's. Probeer ook een setje originele bekabeling te scoren, heb ik ook gedaan. Scheelt een hoop moeite en gedoe!

Mocht je hulp nodig hebben moet je maar een pm sturen!

Chrisbmx

Hallo,  forumleden,  vraagje bij deze micra ten opzichte van Mn oude,  bij die oude kon de zitting heel makkelijk plat,  lijkt bij deze toch een stuk lastiger,  de gordel aansluitingen zitten ook door de bank heen. 
Kon bij Mn oude micra met vakantie 2 mountainbikes zonder wielen erin zetten.  Die konden mooi in de breedte van de auto tegen de onderkant van de zitting staan.
Maar vrees dat bij deze de zitting er dan gewoon helemaal uit moet...

Psydan

Bij de pre facelift kan het zitvlak van de achterbank ook nog naar voren maar bij de facelift is dat niet meer.
Do not underestimate what you will never understand.

Chrisbmx

Is het moeilijk om deze bank te de/monteren?  Zou een hoop ruimte schelen op vakantie..

Leo

Is heel makkelijk. Heb ik ook gedaan.

Gewoon het bovenstuk loshalen zijn maar 8 boutjes
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Johan31

Bank zit vast met 4 boutjes (M10), per deel
Hoe? zit bank naar voren klappen, je ziet dan precies waar en hoe die vast zit.
Daarna het rug gedeelte.

Simpel te doen.