(Gefaseerd) opvoeren van mn 1.3 ('95)

Gestart door Pluis, 08 juni 2014, 23:19:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Pluis


thieme

Bougiekabels is handig om even na te meten als je een multimeter hebt. De standaard bougiekabels zijn namelijk erg goed en als ze niet vervangen hoeven te worden dan moet je dat niet doen ;)
Mocht je ze toch persé willen vervangen ga dan voor bougiekabels van NGK.

Pluis

#47
Citaat van: Kwarkieboy op 14 juni 2014, 09:14:25
Ik heb mensen horen zeggen dat je er 5pk mee pakt met de GA15 TB (throttle body)
Als je dat combineert met GA16 injectoren en een CAI dat je ongeveer 10pk pakt.
Dat is een merkbaar verschil.
Daarbij komt dat de GA15 TB je meer koppel geeft.
Uit eigen ervaring merk je dat goed. Ik zou zelf beginnen met een grote/kleine beurt. Daarna de TB en dan af laten stellen bij Jeroen330.
Die stelt de nieuwe TB dan ook meteen goed af. I.v.m. De stationairschroef.

Snap het net niet helemaal, an do correct me if im wrong.
Gasklephuis (Throttle body), zorgt voor meer lucht, betere afstelling.
Injectoren GA 16 zorgt voor meer brandstof inspuiting dan de standaard injectors , waar staat die GA 16 voor? en uit welke auto's komen die.
CAI?  *edit* Cold air intake...tjongejonge..vermoeidheid na een nachtdienst is niet goed voor mijn iq.

Kwarkieboy

GA16 is de 1.6 van de almera, primera, 100nx...
De GA15 is van de Japanse Nissam Pulsar of een oude Sunny.
De gasklephuis zorgt voor meer lucht.
De injectoren zorgen voor meer benzine.
Die combinatie zorgt voor wat meer pk's bij de micra.
En je hoeft er niks voor aan te passen.
Het is gewoon plug and play.
CAI is idd cols air intake.
Het beste is een filter te plaatsten met een aanzuig buis naar de voorkant. Ik heb hem zelf onder de koplamp zitten.
K11 '95
K11 Aztek '00

Pluis

Zal je altijd zien dat je een pakketje binnen krijgt op het moment dat je even weg moet.
Straks even kijken hoe ik dat kreng vast ga zetten..want los laten liggen lijkt me geen strak plan.

Jeroen330

Ik raad je aan nog geen injectoren te doen..

Ze kunnen dan een hogere capaciteit hebben, de ECU schroeft gewoon de duty cycle terug waardoor de injectoren minder ver open gaan.. kortom, het heeft geen nut..

Daarbij, standaard injectoren kunnen tot 110 pk MAKKELIJK bijbenen en die haal je echt niet zomaar.. lekker standaard laten dus..

Steek je geld dan maar in een uitlaatlijn

Pluis

Citaat van: Jeroen330 op 16 juni 2014, 17:52:46
Ik raad je aan nog geen injectoren te doen..

Ze kunnen dan een hogere capaciteit hebben, de ECU schroeft gewoon de duty cycle terug waardoor de injectoren minder ver open gaan.. kortom, het heeft geen nut..

Daarbij, standaard injectoren kunnen tot 110 pk MAKKELIJK bijbenen en die haal je echt niet zomaar.. lekker standaard laten dus..

Steek je geld dan maar in een uitlaatlijn
Dank! Ik zal de injectoren die ik gezien heb toch aanschaffen, zijn niet al te duur in duitsland.
Monteren is voor een later tijdstip.
En ik weet bijna zeker dat er hier op het forum mensen zijn die ik er blij mee kan maken mocht ik ze niet nodig hebben.


Pluis

Jezelf verwennen met een zelf uitgekozen vaderdag cadeau mag toch?

Riesh

Micra Addict

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Leo

Mooi. Die extra blauwe silicone mof heb je volgens mij niet nodig
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Pluis

Langzaam maar zeker kijkend naar de toekomst.
De uitlaat, hier ga ik echt hulp bij nodig hebben.

Ik ben niet op zoek naar het meest luide beest wat het geeft.
Iets meer gegrom is leuk, maar ik hoef niet de hele buurt wakker te hebben zodra ik maar een beetje gas geef.
Er zijn duizend en een uitlaten te krijgen in net zoveel maten; stock, custom, allemaal even leuk en aantrekkelijk.

Opties
Custom lijkt me te duur.

Zelfbouw, kan een optie zijn als ik het in stappen laat doen, collega's van de technische dienst helpen graag een handje en kunnen ook rvs lassen. Probleem hier zal ook prijs zijn, spruitstuk in rvs..is auw in geldbuidel.

Stock, lijkt me beste oplossing.

Volgorde,
waar win ik het meeste?
merendeel van wat ik opsnor op forums is het spruitstuk.
Daarna de einddemper.

Vraag aan mensen met de sportex einddemper 3", is dit beest redelijk stil als je rustig wegrijd? (ja, ben 40+ :P )

MaStErTuNeR Q

ik zou zeggen neem een kijkje bij mijn youtube kanaal .
Daar heb ik al aardig wat fragmenten opstaan met uitlaat geluid .

https://www.youtube.com/user/terrorjaap1000

Pluis

Citaat van: MaStErTuNeR Q op 18 juni 2014, 22:17:30
ik zou zeggen neem een kijkje bij mijn youtube kanaal .
Daar heb ik al aardig wat fragmenten opstaan met uitlaat geluid .

https://www.youtube.com/user/terrorjaap1000
O0
Vind het vaak moeilijk te peilen qua geluid via zo'n filmpje, maar er zitten lekkere geluidjes tussen.

Leo

Citaat van: Pluis op 18 juni 2014, 22:21:48
O0 Vind het vaak moeilijk te peilen qua geluid via zo'n filmpje, maar er zitten lekkere geluidjes tussen.

ik zou zeggen kom luisteren op een meeting

voor een 1.3 kan ik een nismo einddemper aanbevelen :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2