Micra Aztek 37/180 !

Gestart door Kwarkieboy, 28 september 2013, 12:50:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MaStErTuNeR Q

vette pijp !!! en die spoiler staat zeker niet slecht alleen het zal wel wat bakken en plakken worden denk ik .

Dinky

Die uitlaat is geweldig! doen!!
Die spoiler mmm  neee! niet doen!!

Maar dat is mijn mening  ;)
Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.

Leo

pijp is idd goed, zelf zou ik die ms design spoiler niet op je super s spoiler zetten.

dat krijg je gewoon niet mooi strak :(
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Marco330

Mooi systeem die uitlaat... Maar als ik die prijs zie...

Gaat het jou om het systeem van de vlinderklep?

Kwarkieboy


Citaat van: Marco330 op 06 oktober 2013, 21:04:37
Mooi systeem die uitlaat... Maar als ik die prijs zie...

Gaat het jou om het systeem van de vlinderklep?

Die prijs is idd minder. EBay kost hij €264 + €104 verzendkosten vanuit Australië.
Het gaat mij idd om die vlinderklep.
Ik heb 1x in een golf gezeten met een sport demper en daar werd ik niet vrolijk van toen we 100 reden op de n34. Maar ik vond het wel geweldig toen hij hem weg trok bij de stoplichten.
Of weet jij toevallig een andere optie ?
K11 '95
K11 Aztek '00

Marco330


MaStErTuNeR Q

Citaat van: Kwarkieboy op 06 oktober 2013, 21:27:47

Citaat van: Marco330 op 06 oktober 2013, 21:04:37
Mooi systeem die uitlaat... Maar als ik die prijs zie...

Gaat het jou om het systeem van de vlinderklep?

Die prijs is idd minder. EBay kost hij €264 + €104 verzendkosten vanuit Australië.
Het gaat mij idd om die vlinderklep.
Ik heb 1x in een golf gezeten met een sport demper en daar werd ik niet vrolijk van toen we 100 reden op de n34. Maar ik vond het wel geweldig toen hij hem weg trok bij de stoplichten.
Of weet jij toevallig een andere optie ?

golf wordt je zowiezo niet vrolijk van .
Nissan met zon pijp ga je gewoon bij lachen op 100 km/h

Kwarkieboy


Citaat van: Marco330 op 06 oktober 2013, 21:32:00
Heb zeker een andere optie...  ^-^

Een regelbare vlinderklep in een flens:

Handmatig:
http://fullcartuning.nl/uitlaat-klep-verstelbaar-23554

Electrisch:
http://www.all4honda.com/webshop/71-crx-1988-1991/81-uitlaat/828-overige/a4h-hoogwaardige-elektrische-silencer-klep-universeel-details.html

Is dat niet slecht voor de motor ?
Ik heb iets gehoord dat het blok dan gaat boosten ofzo ?
Dat hij zijn druk niet kwijt kan via de uitlaat.
Bij de Varex worden de gassen omgeleid via een gedempte weg in de einddemper en heb je daar geen last van.
K11 '95
K11 Aztek '00

Marco330

Op het moment dat je uitlaatgassen niet weg kunnen, bouw je druk op in je systeem. Dit heeft wel wat gevolgen voor de prestaties... En als de druk helemaal niet weg kan, krijg je inderdaad een probleem.

Wat ik zelf ook niet terug kan vinden in de beschrijving bij beide, is of de klep 100% afsluit. Mocht er tussen de klep en de flens ruimte zitten, kunnen de uitlaatgassen wel weg. En ik denk dat men hier bij het ontwikkelen hiervan wel rekening mee heeft gehouden.

MaStErTuNeR Q

persoonlijk zou ik dan lekker voor de duurkoop gaan .
Weet je wel zeker dat je goed spul onder de aztek heb liggen .

Kwarkieboy


Citaat van: MaStErTuNeR Q op 06 oktober 2013, 21:53:37
persoonlijk zou ik dan lekker voor de duurkoop gaan .
Weet je wel zeker dat je goed spul onder de aztek heb liggen .

Ja idd

Als ik ga zoeken op Google kom ik verschillende meningen er over tegen. De klep kan voor problemen zorgen en 9 van de 10 worden doorverwezen naar de Varex.
De klep kost €128, een sportex einddemper ook
Dus is €256 voor iets waar ik problemen mee kan krijgen. Ik zeg niet dat het gebeurt maar het kan. Met de Varex heb je geen problemen maar die is weer €100 duurder.
Maar ik denk dat ik wel voor de Varex ga.

Dit is hoe de demper werkt
K11 '95
K11 Aztek '00

Roadrunner

Gaat lekker zo man!
Beetje kwaliteit pretpijp is natuurlijk sowieso snel prijzig, maar aan deze zul je wel het nodige plezier beleven. Ik ben voor :)

Citaat van: MaStErTuNeR Q op 06 oktober 2013, 21:33:32golf wordt je zowiezo niet vrolijk van .
;D
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

Kwarkieboy


Citaat van: Roadrunner op 07 oktober 2013, 20:09:52
Gaat lekker zo man!
Beetje kwaliteit pretpijp is natuurlijk sowieso snel prijzig, maar aan deze zul je wel het nodige plezier beleven. Ik ben voor :)

Daar heb je gelijk in.
Eerst volgende week dinsdag het spatbord laten vervangen en spuiten. Dan maar eens kijken of ik de pretpijp kan bestellen of dat ik nog ff moet wachten op mijn loon Xd.
K11 '95
K11 Aztek '00

Kwarkieboy

Dinsdag de auto naar de spuiter gebracht om het rechter voor spatbord te laten repareren. Vandaag terug gekregen maar hij gaat de 28ste weer terug omdat ik er niet tevreden over ben. Ze hebben hem niet verneveld over de aangrenzende delen zoals we hadden afgesproken.
je kunt het zien op de foto's.


Maar dat mag de pret niet drukken.
Vandaag weer een zolder vondst gedaan bij de ex-nissan dealer. Een set spatbord verbreders, binnenkort maar eens zwart spuiten en monteren om de micra ff wat meer body te geven.



En nog een nieuwe spoiler.
Een ms design voor een Primera P10 hatchback
Ff voor de lol er op gelegd
Ooo dat past wel zegtie Xd


Nog ff 1 vraagje. Ik weet dat er 180 Azteks gemaakt zijn. Maar waar zijn er 180 gemaakt ? In Nederland ?
K11 '95
K11 Aztek '00

Jeroen330

180 in Nederland Mark..

Jammer van het kleurverschil.. Echter is dit haast niet te voorkomen.. Hopelijk kunnen ze er wat op bedenken...