De 5deurs K10 van Riesh ==> DIANA

Gestart door Riesh, 30 maart 2013, 17:05:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Rob3600

Leuk dat hij binnen de club blijft!!
Gefeliciteerd Diana  O0  superleuke en aparte K10  :cheer: :cheer:

De komende meetings wel met de K10 komen dan hè.
Groeten Rob & Zn

chiba_kun

Mooi dat je K10 naar Diana gaat dan. :)

Rob

dat is verrassend :) maar wel erg leuk!
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Riesh

Vanmorgen vroeg was Nico (Nicosport) bij mij, we zouden samen wel even het probleem van het inhouden oplossen voordat de 5drs naar Diana zou gaan.
Auto gestart en dat ging zoals altijd zonder problemen, moet wel ff doorstarten als de auto een week stilstaat voordat er weer benzine voorin bij de carb is.

1. benzinetoevoer gechecked - ja er komt voldoende benzine
2. bougies omgewisseld met die van Diana , die loopt immers goed, geen resultaat.
3. timing gechecked (mischien verlopen) , die staat goed.
4. hmmmm dan maar complete carb met aanbouwdelen van de vacuum overbouwen, je weet immers nooit.

Zo zag het er onder de 1e carb uit:


En dit kwam onder de carb van de 5drs tevoorschijn:

het heeft ws iets te maken met de vacuum, in ieder geval we dachten het probleem te hebben gevonden. helaas met de carb van Diana + stukje slang geen resultaat.

5. dan maar rigoreus, de hele onsteking met verdelerkap etc overgebouwd. Weer geen verschil.

De auto start prima en rijdt prima zolang je het gas niet verder dan een kwart intrap.
GRRRR wat kan er nu nog zijn. Toen ineens schoot me te binnen dat ik wel eens een raar soort zwarte vulling uit de uitlaat had getrokken. Verder nooit bij nagedacht.
Luisteren bij de uitlaat, hmm daar komt wel erg weinig sound uit. Die vulling bleek dus een soort pruik van kunsthaar te zijn die er waarschijnlijk al inzat toen ik de auto kocht. Deze was in de opening van de uitlaat versmolten en liet net genoeg door om de auto te starten. Zodra er druk op het uitlaatsysteem kwam viel de motor dus terug omdat deze de druk niet kwijt kon...

Opengeprikt , kwam nog een hele buts zwarte troep naar buiten en de auto loopt weer prima.
Meteen de bosch super4 terug gezet om te testen en ik was toch iets te vroeg met mijn oordeel. Motortje hangt nu goed fel aan het gas en loopt erg netjes.

Tsja alleen was het toen te laat om nog naar de 323F summergathering te gaan.
Gelukkig is het probleem nu opgelost, ik zag de bui al hangen dat we de volledige motor moesten gaan swappen. Achteraf had ik kunnen weten dat het iets simpels moest zijn. Deze blokjes zijn oerdegelijk. Ook wel fijn dat nu alles is nagelopen, weet ik zeker dat Diana een betrouwbaar autootje krijgt.
Micra Addict

Rob3600

Toen wist je weer waar je je toupetje gelaten had....:P

Wel fijn dat hij nu weer goed loopt!
Groeten Rob & Zn

Rob

owwww was dat het rob :P ik dacht al waar heeft hij het gelaten... en maar ontkennen dat die cavia er in zat :P hahahaha

maar gelukkig niks ernstig, dan kan hij nu roze worden :D
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Riesh

wel jammer dat ik nu weer een nieuwe pruik moet kopen om te kunnen headbangen

Micra Addict

Kwarkieboy

Citaat van: Riesh op 12 augustus 2013, 18:25:41
wel jammer dat ik nu weer een nieuwe pruik moet kopen om te kunnen headbangen



Mijn broer heeft het zelfde gehad. Leek net alsof hij iets had aan gereden ofzo Xd
Ik heb de demper hier nog wel liggen, daar kunnen we vast wel een nieuwe pruik van maken Xd
K11 '95
K11 Aztek '00