Bunny's Micra K11 Cabriolet

Gestart door Bunny, 21 juli 2011, 10:31:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

SpeedRocker

Deze ja ;)




Alleen zijn net van de week een aantal stickers eraf gegaan, waren kapot ;)

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Bunny

#227
Gister met de Cabrio helemaal standaard  75,1 PK en 98,7 Nm behaald. Na de ontsteking vervroegd te hebben kwam er 78,8 PK en 102,9 Nm uit. Opzich best netjes door alleen afstellen :) Daarna afgesproken om er een GA15 throttle body op te zetten om te meten wat het nou precies doet met een standaard motor. Helaas gooide de ECU roet in het eten. Deze had nog niet helemaal door dat er nu meer lucht naar binnen kan dan standaard en paste de inspuiting hier nog niet op aan. Bij de volgende run ging het al een stuk beter, 79,7 PK en 102 Nm. De lijn van het vermogen en koppel stegen nu ook veel soepeler zonder dippen en pieken :)



Citaat van: Jeroen330 op 27 mei 2013, 07:14:37
@Bunny, ik denk dat jouw vermogen ook nog optrekt hoor..
Toen je gisteravond thuis was zou de computer zich goed ingeleerd hebben!
Daar zaten voor jou nog de PK's na plaatsen van je GA15 TB

Ik merk het nu als ik op de snelweg rond de 3K toeren rij en het gas intrap. Ook even lekker optrekken gaat soepeler. Maar Hij schokt wel wat meer als ik ook in zijn 2 het gas opeens loslaat.

Ik was net opzoek naar een koelwater slang, 1tje die wat dikker is om op de aansluiting van de GA15 te monteren en kwam ook veel mensen tegen die het koelwater niet meer door de TB leidde maar er gewoon omheen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik rij toch alleen maar in in de zomer met de cabrio en dan klinkt het logisch dat de TB niet verwarmd hoeft te worden.

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Jeroen330

Dat klopt.., omleiden kan, zeker als je er in de winter toch niet mee rijdt!

Het koelwater is juist voor in de winter, dat je gasklep niet bevriest door koude luchtstroom!
Zomers zou het zelfs zinvol kunnen zijn hem om te leggen om de inlaat temperatuur koeler te maken.. Koudere lucht zorgt voor meer peekaas

Leo

bunny jij hebt nu dus al een 1.5 TB geplaatst en die was na 15 km ingeleerd ?

en de volgende stap is een andere ecu zoeken ???
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Jeroen330

Je moet er 50km voor rekenen, het inleren

Bunny

Voor:



Na:



Zo koeling omgelegd, vacuĆ¼m slangetje was ook los dus weer vast gezet. Stationair wanneer de auto warm is is nu wel rond 1500 rpm... Verder niet mee gereden, morgen maar even kijken of het dan nog zo is :P

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Bunny

Hm vanochtend naar werk gereden en blijft stationair 1500 rpm draaien. Kan het komen door dat slangetje eruit was en toen misschien het stationair is afgesteld? Wat doet het eigenlijk?

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Bunny

Ik denk dat dit het is, aangezien er geen koelwater meer doorheen loopt en de klep dus niet meer helemaal dichtgaat. Binnenkort de throttle body er maar uit en de waxstat verwijderen.

Citeerif it doesn't fast idle when cold and slows down when warm, it could be a sign of an old seized waxstat fast idle mechanism and/or dirty or seized Idle Air Control Valve.

    the waxstat is at the rear corner of the TB. coolant runs through it.
    when its cold (or permenantly seized), it allows the sprung mechanism to push the throttle slightly open to speed up idle.
    when its warm, it expands against the sprung mechanism to allow the throttle to fully shut and slow the idle down.

    the electronic IACV at the front of the TB does pretty much the same job.
    when the ecu see's the coolant is cold, it opens up the IACV to speed up idle.
    when its warm, it closes the IACV up.

    the later facelift bosch TB removed the old waxstat prob cos they tended to seize and so let the IACV do the job.

    my usual remedy for the old preface TB is to
    remove the sprung waxstat mechanism (allowing the throttle to fully close),
    adjust the TPS to read 0.52ohm when the throttles fully closed,
    clean n free up the IACV(maybe also recalibrate it if possible),
    fully warm the engine,
    then adjust the idle bleed screw to 750rpm warm idle.
    once fully cooled down, start her up n check it cold fast idles and then returns to 750rpm when warm.

    wrote a guide here
    http://www.micra.org.uk/threads/pollymobiles-rebuild.35251/page-19#post-446256


.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Riesh

klinkt wel logiezch eigenlijk
Micra Addict

Bunny

En gefixt :) 2 schroefjes en een veer minder en het was alweer klaar. Stationair zit nu net onder de 750 rpm

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Jeroen330


Bunny

Zelf geen foto's meer gemaakt maar hieronder zie je wat er nu weg is.




.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Taxloss

Snap er niet veel van. Maar wel fijn dat het werkt natuurlijkk
I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

Roadrunner

Dat was een mooie simpele fix.

Kun je zeggen dat je het verschil nu goed merkt nu je er een tijdje in gereden hebt?
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.