Werking van een veerpoot/stutbrace

Gestart door Rob, 28 april 2011, 13:52:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Rob

kwam deze tegen bij een handelaar op ebay (weet niet meer waar)
maar denk dat het wel een leuk weetje is voor iedereen om te zien wat er nou gebeurd met je auto met en zonder

zie de animaties hier onder!

[Voor] Onder het rijden (zonder sturen)


[Na] Onder het rijden (zonder sturen)



[Voor] Tijdens het sturen


[Na] Tijdens het sturen


© Ultra Racing
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Joosie200

Mooi en duidelijk weergegeven zo welke werking een veerpoot heeft. :) Het brengt dus een betere stabiliteit met zich mee, want de schokbrekers/veren zeg maar de as is volledig verbonden van het ene wiel naar het andere wiel. Maar juist door die verbondenheid lever je toch extra in op comfort? Dan mag ie wel extra stabiel op de weg liggen, als je over een hobbel/kuil in de weg rijdt kunnen de schokbrekers/veren niet zo ruim hun werk doen wanneer er een veerpoot is gemonteerd. Ja toch?

En dan heb ik zoiets: in dat geval verkies ik toch liever minder stabiliteit en meer behoud van comfort. Maar zoals met alles is zoiets een persoonlijke afweging :)

Vleespet

HEULE mooi zeg!

En doe mij maar stijfheid boven comfort  O0

Rob

Citaat van: Vleespet op 28 april 2011, 17:58:47
HEULE mooi zeg!

En doe mij maar stijfheid boven comfort  O0
ik hou ook van die ribbels in de weg voelen en die strepen :P
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Red Racer

Citaat van: Defqon op 28 april 2011, 18:01:50
Citaat van: Vleespet op 28 april 2011, 17:58:47
HEULE mooi zeg!

En doe mij maar stijfheid boven comfort  O0
ik hou ook van die ribbels in de weg voelen en die strepen :P

ik rij niets liever dan alles te voelen onder het rijden.


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]